Speakermaten Liana HB
#1
Ik heb nog van mijn vorige auto een setje Caliber 16,5 cm speakers liggen. Geen superkwaliteit...maar ik ben er tevreden mee.

Voor ik de Liana kocht heb ik even geGoogled naar de speakermaten. 16,5 cm voor en achter. Mooi dacht ik nog.

Ik ben er afgelopen week even mee bezig geweest om ze achterin te bouwen. Althans...dat was mijn bedoeling. Ik ging er al vanuit dat de stekker niet zou passen....maar...de oude speaker zit met 3 schroeven vast en is veel kleiner. De nieuwe speaker gaat niet eens passen. De gaten zitten op een andere plek (Duh...3 schroeven en de speaker is kleiner) en waarschijnlijk zal hij nog te diep zijn ook.

Dus....kan ik die speakers niet in de Liana gebruiken? Moet ik dan echt 13 CM speakers kopen met adapterringen?

Voor voorin had ik nog een mooi composetje in gedachten. Maar omdat dit 3-weg speakers zijn zouden ze ook wel daar ingebouwd kunnen worden. Hoe groot is de kans dat ik ze wel voorin kan bouwen?
Reply

#2
Achterin de Liana past 13cm. Adapterringgetje ertussen voor de schroefgaten idd. Kan je gewoon van MDF maken.
Voorin 16,5cm. Ik zou lekker een compo-set inbouwen en je tweeters aan de A-stijlkappen monteren. Klinkt beter dan coaxiaal speakers in je deuren.
Geen Suzuki meer.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.