Knipperlichten
#1
Dag mensen,

Ik weet niet of het mag/kan en of het problemen geeft.
Maar is het mogelijk om de knipperlichten van de swift 1.3 uit '98 zo te maken, dat het Amerikaanse knipperlichten worden. Dus continu aan beide kanten aan staan....

Kan dit en zo ja, hoe en geeft dit problemen met controles of rdw aangezien het dan niet meer origineel is?

Krijg het nergens op het forum gevonden, mocht iemand al ooit een stopic gestart hebben dan let me know...

Mike
Reply

#2
Mag officieel niet.
Hier heb je de how to.
http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...?tid=24914
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Thanks voor je reactie, wist wel dat je dan niet meer door de keuring kon komen... Maar dat je er voor aangehouden kan worden omdat het "illegaal is" vind ik een beetje ver gaan.... Amerikaanse autos in de EU hebben het toch ook... Kromme regels UnhappyThumbsdown
Reply

#4
Sterker nog; veel BMW's en Volvo's hebben het al jaren in de koplamp zitten. Komt ook gewoon door de keuring heen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#5
Fabrikant heeft dan waarschijnlijk typegoedkeuring om de verlichting zo te mogen voeren op het betreffende model.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#6
Ik ga het eens navragen.... Werk gedeeltelijk voor Volvo.... Misschien hebben hun hier een antwoord op!
Reply

#7
Nagevraagd aan mijn baas op het werk.... Om een lang verhaal kort te maken.

Moet inderdaad een typegoedkeuring opzitten, op dat type auto. Bij het maken van die auto is dat dus goedgekeurd. Als je dus een auto uit bijvoorbeeld Amerika koopt waar die keuring op zit is dat hier ook toegestaan.

Het zelf er op maken dus in principe niet, kan je ook boete voor krijgen en hij komt dan niet door de keuring. Wel kreeg ik ook te horen dat als je er een boete er voor krijgt ze wel echt flauw zijn bij de politie...

Dus als je het volgens het boekje wil doen is het niet mogelijk
Reply

#8
Ik ben hiervoor om half 3 nachts aangesproken daar agenten in burger in Drunen (of all places).
Heb maar een lulverhaaltje opgehangen dat ik van niks wist, dus dat t een storing was ofzo. Met voordeel van de twijfel mocht ik doorrijden.

Keuring mag idd niet, kwestie van amp-stekkers tussen maken zodat je hem tijdelijk kunt loshalen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.