Siebrand's Alto Mk1 (Elmo) en Swift Mk6, Exit Swift Mk4 (p10)
Afgelopen weekend eindelijk de olie, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter en benzineslang van de Alto vervangen!

Ik heb het idee dat hij wat rustiger stationair loopt nu! Maar dat kan ook psychisch zijn natuurlijk.

In ieder geval goed dat het nu allemaal vervangen is. Ik zal binnenkort de versnellingsbak-olie nog even checken, maar dan heb ik geloof ik ook wel elke vloeistof in de Alto gehad.

Het was wel een gekloot met de benzineslang, de filter had iets dikkere aansluitingen dan de benzineleiding en de carburateur, dus moest even goochelen met kabels en slangenklemmen, maar alles zit nu goed vast.
Reply

Goed bezig !
Reply

Vandaag samen met SS80 de Alto weer op de weg gekregen. Koppakking was lek, en toen meteen maar de distributie, waterpomp en spanrol meegenomen. De ventilator bleek ook niet aan te schakelen als de koelvloeistof te heet wordt, dus dat nu met een schakelaar handmatig gemaakt, zodat ik in de file geen kokende motor krijg (en langer met deze koppakking doe Wink) Thanks voor de goeie klusdag SS80!

[Image: 2hz0suc.jpg]
Reply

Het was gezellig en leuk om weer eens een MK1 in de werkplaats te hebben! 39
Reply

Goed bezig!
Was de temperatuurschakelaar niet op de originele manier te fiksen?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

Voor zover we konden zien schakelde de temperatuurschakelaar in de radiator niet meer. Als deze vervangen wordt voor een goede werkt het allemaal waarschijnlijk wel weer, maar op zondag was het lastig aankomen.

Deze sensor sluit de twee draden kort bij een (te) hoge temp en verbreekt de verbinding weer onder een bepaalde temp. Dit zelfde doe ik nu met een (tijdelijke) schakelaar. We hebben niets hoeven boren oid voor deze tijdelijke oplossing. Smile
Reply

Vandaag een stuk met Elmo (de Alto) gereden. Hij doet het echt goed! Nou ja, ik denk goed... zo onzuiver als een driecylinder uit 1985 loopt, pfoei, maar wel leuk! (en geen wite rook meer Wink)

Plankgas op de snelweg ben ik tot de 119 op de teller gekomen!

Maar.... weet iemand een manier om de loskomende dakhemel terug te plakken aan het dak?
Reply

Ik vind die alto toch wel heel tof hoor. Die oude dingen zien er nou veel beter uit dan al die moderne zooi die je ziet rijden vind ik.
Soms zie ik er een rijden hier met een oude vrouw er in. die ziet er nog goed uit vind ik ( die auto danTongue)

U kunt toch die dak hemel misschien kleven met lijm spray van de action.
Reply

Bisontix gebruiken
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Zo, de nieuwe matten op maat voor de Alto zijn binnen. Ik ben best wel tevreden met de kleur, maar ik vind ze eigenlijk te te kort... hebben meer mensen ervaring met op maat gemaakte matten, en hoe is de pasvorm doorgaans?

[Image: 27wvjwz.jpg]
Reply

De kleur is mooi idd!

Ik heb een paar maanden geleden een setje op maat laten maken voor de Ignis, deze passen perfect. Ik hoefde geen maten door te geven want die stonden al in hun systeem.
Misschien staan maten van oudere auto's niet meer in het systeem en hebben ze gegokt?
Reply

Zijn de originele matten wel langer? Of had je al geen originele matten meer? De pasvorm bovenin is zo goed dat dat mij niet gegokt lijkt.

Ik zou er eerlijk gezegd niet zo'n probleem me hebben, omdat mijn voeten toch niet zo kort op de stoelen komen.
Reply

De mat aan de passagierskant lijkt een stuk langer?
Reply

Mooi setje matten. Ik zou het niet storend vinden dat ze niet langer zijn.
Reply

Het is (bijna) opgelost met de matten!

De verkoper zag de fotos en vroeg zei direct hoeveel langer ze moesten zijn, en stuurt vervangende matten op.

Alleen had hij door een foutje alleen de bestuurdersmat opgestuurd, dus daarom stond ik op de JCS met 1 goed en 1 korte mat, de bijrijdersmat is onderweg, en alles is kostenloos en zonder morren in orde gemaakt.

Daarom wil ik zeggen: Iedereen die mooie matten op kleur en maat wilt hebben kan ik www.matten-online.nl aanraden. Ja, het is reclame, maar ze hebben echt goede service voor een goede prijs, en dat is bij online winkels tegenwoordig nog wel eens ver te zoeken.


Verder ben ik er dit weekend achter gekomen, dat bij de Alto de lucht op het raam en bij de voeten ALTIJD warm is, en de lucht uit de roosters in het dashboard ('face') ALTIJD koud. Je kunt dus wel kiezen waar de lucht uit komt, maar niet de temperatuur... Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?

Qua klussen, afgelopen zaterdag bij de Alto het dashboard vervangen voor een beter model, en de dakhemel vastgeplakt (waarvan 75% is blijven zitten, dus binnenkort nog een keer lijmen). Bij de Swift was de kentekenplaat voor één kreukelberg, dus die rechtgemaakt (door hem op een dikke plank te leggen en voorzichtig overheen te rijden) en voorzien van nieuw kentekenplaathoudertje, en heb ik de neus van een logo mét chrome voorzien!

[Image: 2rha26u.png]

Boven oud (heb even geen betere foto), en onder nieuw!
Reply

Ziet er prima uit !

Grappig, over je nummerplaat rijden om hem recht te krijgen. Goeie tip !
Reply

(03-07-2017, 12:34)cabrio_rob Wrote: Ziet er prima uit !

Grappig, over je nummerplaat rijden om hem recht te krijgen. Goeie tip !

Thanks!

De tip kreeg ik van Remy overigens... ere wie ere toekomt 37
Reply

Afgelopen week lekker een weekje in de Bretagne geweest met de Swift. Zo'n 2200km weggekrabd, helemaal zonder problemen. Alleen de allerstijlste bergen, (>6%) vond 'ie in z'n vijf niet leuk, maar in z'n vier kon hij nog prima met 100 de berg op.

Hier een plaatje van toen we bij La Trinité-sur-Mer waren.

[Image: 5bcvgg.jpg]

Inmiddels beginnen de rammelende hitteschildjes wel te irriteren, die pak ik van de winter een keertje aan.
Reply

2200km ...fanatiek zeg !!
39



Reply

Swift kan het wel hebben hoor die afstanden. In mijn swift 1.6 sedan 2300 km afgelegd in 17,5 uur. Ik had wel een ASS-stoel erin zitten, is veel prettiger maar kan wel.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.