Siebrand's Alto Mk1 (Elmo) en Swift Mk6, Exit Swift Mk4 (p10)
Heb toevallig gisteren zelf AB op m'n CV gedaan op m'n swift. Deze kan je hebt beste onder je stuur plaatsen, kabels van lock/unlock aansluiten aan de juiste kabels vanuit je deur en kabels voor de knippers aansluiten aan de kabels van de knippers vanaf je stuur. (Kabels daarvan zaten bij mij in het groene kunstof buisje) dan constante 12v en massa aansluiten en klaar!
Reply

Thanks voor de tips... verder als het weer lekker klusweer is!
Reply

Afgelopen weekend Koekiemonster weer eens grondig schoongemaakt en op de plaat gezet.

[Image: ixv50g.jpg]
[Image: fk3zfm.jpg]
[Image: 28jd0yw.jpg]
Reply

Mooie swift!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Mooie foto's 39
Reply

Leuke swift. Mooie fotos. Misschien keer de kentekenplaat en suzukilogo wat opknappen
39



Reply

(07-03-2017, 22:42)Tomswiftswiftswift Wrote: Leuke swift. Mooie fotos. Misschien keer de kentekenplaat en suzukilogo wat opknappen

Wel een goed idee. Nieuw logo voor de Swift is besteld!

Hier alvast wat foto's van de nieuwste telg:
[Image: 2userlw.jpg]

[Image: 332no2c.jpg]

Hij heeft nog veel liefde en verzorging nodig. In het echt ziet hij er echt vies en vaal nog uit, maar daar wil ik dit voorjaar verandering in brengen.

Het interieurlampje is trouwens kapot (gloeilampen, doorgemeten met de multimeter). Het is een buislampje (Festoon?) van ongeveer 8x29mm en er staat 12V5WPE op.

Iemand enig idee waar dit lampje nog te krijgen is? Brezan en Bogamat hebben hem niet meer...
Reply

29Mm festoon lampjes staan met bosjes op aliexpress en dergelijke, kunnen gewoon ledjes in.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

(12-03-2017, 19:48)swift16vrules Wrote: 29Mm festoon lampjes staan met bosjes op aliexpress en dergelijke, kunnen gewoon ledjes in.

Ben zelf geen fan van ebay en aliexpress ledlampjes, werken vaak van geen kant,zelfs 2 jaar geleden die van Halfords ingebouwd in kofferbak, 1 doet het uitstekend , in de ander een hele rij die soms knippert, nu vaak niks meer doet.Weet niet waar het aan ligt of de ledjes maken geen kontakt meer door soldeer of zijn kapot.3 stuks 17 euro naar de knoppen Unhappy Bij ebay hielden het amper een paar weken uit. Misschien dat ik een rgb strip bij Action ga halen en daarmee iets fabriceer.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Persoonlijk prima ervaringen met dx.com leds. Hebben ze in meerdere auto's en zelfs de keuken, nu 6maanden verder werken ze allemaal nog 39
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

Ik ben de Swift naar LED om aan het zetten inderdaad, De Alto vind ik leuker om origineel te houden.

Inmiddels heb ik uitgevonden dat de exacte maat 8x28 is, en niet 8x29, dat maakte het zoeken een stuk makkelijker. Nieuwe lampjes zijn besteld!

Omdat het vandaag lekker weer is, hebben we de Alto eens goed gewassen, de rubbers ontmost en ingesprayt en de koelvloeistof weer op acceptabel niveau gebracht. Het reservoir was was namelijk helemaal leeg, en de radiator stond ook niet helemaal vol! Pas na een liter demi-water en een liter koelvloeistof was het niveau weer op peil en het reservoir bijgevuld. Er kwam een hoop bruine, roestkleurige prut bovendrijven. Ik heb het er af geschept, maar hoop dat niet de hele radiator er vol mee zit...
[Image: 2agsxz5.jpg]

De komende tijd maar eens goed in de gaten houden, of hij niet lekt.

Tijdens het schoonmaken kwamen er nog 4 dikke wespen uit de ventilatierooster in het middenconsole vliegen! Unhappystupid Ik hoop dat het gewoon een paar overwinteraars zijn, en dat het geen nest is. Ik heb nog gekeken of ik het kachelhuis open kon maken, maar dit lukte niet zo 1-2-3. Wel alle slangen losgehad, maar daar helaas niets gevonden... Het is een auto met verassingen!

Hier nog een foto van de veel schonere, maar nog lang niet klare Alto.
[Image: aavgq0.jpg]
Reply

--
Leuke Alto , aparte kleur en mooi dat je hem origineel wilt houden 39

---
Reply

(13-03-2017, 08:15)Hans53 Wrote: --
Leuke Alto , aparte kleur en mooi dat je hem origineel wilt houden 39

---

Van origine is hij gewoon rood, maar 32 jaar buiten staan zorgt inderdaad voor een 'aparte' kleur Wink
Reply

(13-03-2017, 08:57)DenBosch Wrote:
(13-03-2017, 08:15)Hans53 Wrote: --
Leuke Alto , aparte kleur en mooi dat je hem origineel wilt houden 39

---

Van origine is hij gewoon rood, maar 32 jaar buiten staan zorgt inderdaad voor een 'aparte' kleur Wink

Op mijn PC lijkt het net een beetje bruin - rood , klopt dat?

---
Reply

(13-03-2017, 09:03)Hans53 Wrote:
(13-03-2017, 08:57)DenBosch Wrote:
(13-03-2017, 08:15)Hans53 Wrote: --
Leuke Alto , aparte kleur en mooi dat je hem origineel wilt houden 39

---

Van origine is hij gewoon rood, maar 32 jaar buiten staan zorgt inderdaad voor een 'aparte' kleur Wink

Op mijn PC lijkt het net een beetje bruin - rood , klopt dat?

---
In het echt is 'ie wat lichter dan. Meer een beetje paars/roze.
Reply

Leuk Altootje!

Ik heb er ook een paar gehad, in deze kleur verkleuren ze allemaal helaas.
Reply

Ik weet niet maar de Alto heeft bij mij een rode druiven kleurtje 42Heel apart, deze Alto's hebben een hoge aaibaarheidsfactor.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

Wat een leuke auto ! Veel plezier en veilige kilometers ermee. Hoop hem eens te zien op een meeting.
Reply

Waarom giet je gedemineraliseerd water in je radiator?
Reply

Vandaag tijd gehad om het koelsysteem eerst te spoelen en daarna weer netjes af te vullen met 100% koelvloeistof Smile

Helaas geen tijd meer voor de olie, die komt binnenkort aan de beurt. Ook de benzineslang ziet er niet fris meer uit, dus daar ga ik ook een nieuw stukje voor halen.

Kan ik die slangen gewoon (snel) omwisselen, of moet daar meer voor gebeuren?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.