Siebrand's Alto Mk1 (Elmo) en Swift Mk6, Exit Swift Mk4 (p10)
#81
Goed bezig geweest met de Swift !

Ik laat het filter leeglopen bij de oude olie en gooi het lege filter gewoon in de kliko. Eventueel een doek er omheen. Blijft de kliko ook schoon van binnen als je daar prijs op stelt.
Reply

#82
Vanochtend via de achterklep binnengekomen, want de sloten van beide deuren waren vastgevroren (en ik heb nog steeds niet de afstandsbediening in kunnen bouwen), maar goed, dat is nog wel grappig.

Ijs gekrabd, spullen in de auto geladen en rustig weggereden. Eenmaal op de snelweg hoor ik op gegeven moment knap en ik zie een barst in de voorruit ter hoogte van mijn stuur onder re ruitenwissers door naar rechts lopen. Precies waar de blowers op de ruit blazen.

[Image: bi9hrm.jpg]

Ik denk dat ik er voorlopig even mee doorrijd. Dit is an sich nog APK-waardig, als het niet verder barst.... ook voel ik zowel aan de binnen- en buitenkant niets, het is dus één van de laagjes binnenin.

Maar ik baal er wel van Unhappy
Reply

#83
Kan al een klein sterretje in hebben gezeten. Ben je WA+ verzekerd toevallig?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#84
(05-12-2016, 14:52)Nothingmatters Wrote: Kan al een klein sterretje in hebben gezeten. Ben je WA+ verzekerd toevallig?

Helaas niet, dat kan bij veel verzekeraars niet überhaupt niet bij een auto uit 2000.

Door al dit gedoe wel weer eens naar mijn verzekeraar gekeken. Ik vond al dat 'ie duur was geworden met 40 euro/maand... maar eens gechecked en ze hadden een fout met de schadevrije jaren gemaakt. Hij gaat terug naar 27 euro/maand plus ik krijg het teveel betaalde terug Biggrin
Reply

#85
Ik zit WA+ bij ZLM en toen ik in juni een kapotte voorruit had hoefde ik alleen een eigen risico te betalen van €65. En het verschil qua prijs van WA-WA+ is maar een paar euro per maand.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#86
Zelfs mijn oldtimer Samurai is WA+ verzekerd via Unive.
Elke auto die ik heb gehad, zovaak ouder dan 10 jaar, heb ik WA+ verzekerd gehad.

Succes met het vervangen van de ruit.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#87
Sinds kort hoor ik nu een 'ratel' als de ventilator (interieur) aan staat... op standje 1 nauwelijks hoorbaar, maar op 2, 3 en 4 des te meer. Echt super irritant, alsof er een kaart in je fietswiel zit, zo'n soort geluid.

Ik dacht eerst gewoon een blaadje van een boom oid, zal wel weggaan, maar na een paar dagen nu, ventialtor op alle standen gehad etc. helaas blijft hij ratelen.

Is dit een bekend euvel? Is er een truc om het ratelgeluid op te lossen, of wordt het een kwestie van alles uit elkaar halen...?
Reply

#88
Kan alsnog wel een blaadje zijn die er niet vanzelf uit gaat. Onder het dashboard aan de bijrijderskant zit je aanjager. Even los maken en kijken hoe en wat...
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#89
Of ff met de standenschuif rommelen voor het kiezen waar de lucht uit komt.
Reply

#90
Heb het paar weken geleden ook gehad, kachelmotor eruit gehaald (3 boutjes) en zat een blaadje tus de schoepen. Ff schoonblazen en het is weg.
Ik heb toen gelijk een panty over de luchtinlaat getrokken om te voorkomen dat er blaadjes in de motor komen! (Beunhaas interieurfilter dus)
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#91
De balk onder de auto aan de voorkant (zeg maar net achter de bumper) begint ook een mooi krokant stuk in het midden te vertonen, net uit het midden:
[Image: 2ihkmds.png]

APK duurt nog even, maar gaat zoiets een bezwaar vormen?
Reply

#92
Dr mag 1/3 qua omtrek WEG gerot zijn en 1/3 van de lengte.
Dus daar zit je nog lang niet aan!

Ik zou willen dat mijn frontbalk er zo uitzag 34
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#93
Ik vind m toch best gaar eruit zien. Een nieuwe kost nietzpveel.
Reply

#94
Looks like new to me 34
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#95
De nieuwe achterbank ligt klaar op zolder, op zich is hij netjes, maar wel 16 jaar oud.
Even een opfisbeurtje, en hopelijk met de kerstvakantie tijd om hem in Koekiemonster te zetten...
[Image: 23ti7ph.jpg]
Reply

#96
En dat kon niet met bekledingsreiniger?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#97
(22-12-2016, 10:19)Nothingmatters Wrote: En dat kon niet met bekledingsreiniger?

Oh vast wel, maar als je de banken toch los hebt liggen, is het zo gedaan. En een rondje wasmachine maakt het volgens mij een stuk schoner dan een spulletje er op spuiten en weer afnemen.
Reply

#98
Vanochtend was het lekker weer, dus maar eens wat liggende klusjes aangepakt.

Eerst de toeter geüpgrade! De enkele is maar suf, dus vervangen voor een dubbele. Omdat er geen kabels bij zaten zelf maar twee splitters gemaakt.
[Image: 1j4wpc.jpg]

Toen even schroeven. Het resultaat is niet echt goed te horen op de film, maar hij gaat een stuk harder.... en dubbel natuurlijk!


Daarna de AB op de CV geprobeerd aan te sluiten. Helaas kom ik er niet uit. Ik heb de howto van Niels94Spirit gevolgd, maar loop vast bij het vinden van het 'rode kastje'. Ik vind wel een rood kastje, maar daar staat iets anders op dan door lock oid...
[Image: 2j13n86.jpg]

Is dit het kastje wat ik moet hebben, of zit ik verkeerd...?
Reply

#99
Een dubbele claxon is geen overbodige luxe. Heb ik ook gemonteerd in m'n cabrio. Ik kon die tweede claxon gewoon monteren achter het linker knipperlicht. Daar zat ook nog een extra connector voor een tweede claxon.

De module op de foto is trouwens voor de startonderbreking, maar dat wist je wellicht al. De module voor de centrale vergrendeling zou ik ook in die buurt verwachten. Ik kan er geen foto van maken; in de cabrio zit geen cv.
Reply

Cv module zit in je rechter achterscherm, thv rugleuning bank. Maar daar hoef je niet te wezen. De juiste kabels kun je vinden in de kabelboom die vanaf je dash naar achter loopt aan bestuurderszijde.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.