Siebrand's Alto Mk1 (Elmo) en Swift Mk6, Exit Swift Mk4 (p10)
#21
50Ah is misschien wat overdreven, maar beter wat extra is beter dan te weinig.

Alleen als ik naar het plaatje van je A15 accu kijk zitten de plus en min pool verkeerd om.
Tevens lijkt je huidige accu dikke polen te hebben en je nieuwe accu dunne, maar dat kan ik niet helemaal goed zien.
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#22
Van het weekend het monster met startkabels gestart. Even later op de snelweg de radio weer eens flink aangezet. Geen stiltes of ander gedoe meer, maar gewoon goed geluid, ook op hoger volume! 39 Ik denk dat de spanning bij het testen veel te laag was, en bij het rijden wel goed. Mijn vermoeden dat de accu gaar is is alleen maar sterker geworden.

Ber_i, ik heb ook zo mijn twijfels bij het model accu dat ik besteld heb. De Varta A15 is echter aangeraden door de website waar ik hem besteld heb (en ook andere accu verkoop websites). Vandaag of morgen komt hij als het goed is binnen. Als hij niet past, dan ga ik even met hun klantenservice in overleg hoe en wat.

Voorlopig gewoon even geen stroomverbruikers gebruiken als de motor niet draait, dan heeft de huidige accu in ieder geval nog genoeg power om hem te starten.
Reply

#23
Het vermoeden was juist... De Varta A15 gaat zeker niet passen...
[Image: 2zo98g4.jpg]

In overleg met de winkel gekeken welke het dan moest zijn. Ik vermoed dat er in het verleden aan gesleuteld is, want er is geen enkele informatie te vinden over dit formaat accu in een Swift. Er zit nu een OEM Peugeot/Citroen accu in Cry

Op basis van formaat, diameter en locatie vd polen en vermogen nu de Varta C22 besteld. Hopelijk gaat deze wel passen.
Reply

#24
Die A15 heb ik ook een tijd gehad. Moest toen alleen kleine accupolen plaatsen.
Reply

#25
Behalve dat de polen verkeerd om zitten, wat past er precies niet aan?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#26
Polen verkeerd om, polen andere diameter, 2cm korter, 5cm minder breed en 4cm hoger....

Als ik 'm gratis gekregen had, had je mij niet horen klagen hoor, maar ik heb hem nieuw gekocht, vandaar dat ik 'm omruil voor een beter passende.
Reply

#27
Ja klopt het was niet ideaal. En binnen een jaar was het ding kapot, maar dat kwam door de spuiter Smile
Reply

#28
De Varta C22 past perfect! Deze swift heeft nu 52 Ah in reserve Tongue

Ook de afstandsbediening unit voor de CV is binnen, alleen erg weinig tijd momenteel, dus weet nog niet wanneer ik die in kan bouwen.
Reply

#29
Nog twee praktische vragen.

Deze klepjes achter zijn door een vorige eigenaar nogal hardhandig verwijderd. Ik heb ze nog wel, maar er zijn meerdere nokjes afgebroken, en nu vallen ze steeds van hun plek als de bank plat gaat. Heeft iemand een tip hoe ik dit weer enigszins vast kan zetten? Ik heb minder goede ervaringen met (goedkope) dubbelzijdige tape en warmte.
[Image: ng7xgw.jpg]

Tevens komt aan beide kanten voorin de bekleding steeds los. Iemand hiervoor een tip hoe dit te monteren zodat het beter op zijn plek blijft zitten?
[Image: 2416w6w.jpg]
Reply

#30
Het tapijt is een bekend dingetje, had de mijne ook. Orgineel zit het tapijt aan een stukje plastic met nietjes vast die over een randje valt onder de plastic kappen. Maar in de loop der jaren scheurt de bekleding vaak waar ze zijn vast geniet. Makkelijkste is t om het dus weer goed vast te maken aan het volgens mij witte stripje die over dat randje valt.

Die kapjes zal ik voor 5€ van de sloop halen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#31
Ik had hetzelfde probleem met de vloerbekleding. De bekleding heb ik weer vastgezet aan de witte strips met stukjes ijzerdraad, even er doorheen halen en dan een keer of wat ronddraaien en afknippen. Die nietjes zijn niks waard.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#32
In het verleden heb ik de vloerbedekking weer goed vast gekregen door de strip er opnieuw aan de nieten in combinatie met wat lijm.
Reply

#33
Vandaag had ik 't monster een paar cm verlaagd aan de achterkant:
[Image: x2456e.jpg]

Het was alleen maar tijdelijk, nl. 150 kg afvalhout in de achterbak, foto is voor het na het storten Tongue

Ik ga 'm waarschijnlijk origineel houden qua hoogte. Eerst maar eens tijd vinden voor alle andere aanpassingen die ik nog van plan ben.
Reply

#34
Vanochtend de banden uit 2005 laten vervangen voor verse, en wat een verschil! Hij is weer een heel stuk stiller geworden Biggrin
Reply

#35
Banden uit 2005 43
Die waren wel aan vervanging toe ja.
En de verlaging staat hem goed 39
Reply

#36
(01-08-2016, 19:13)robin_swiftsensation Wrote: In het verleden heb ik de vloerbedekking weer goed vast gekregen door de strip er opnieuw aan de nieten in combinatie met wat lijm.

Ja, zo heb ik het bij mijn Swift ook weer vast gezet.

Mooie velgjes trouwens !
Reply

#37
(01-08-2016, 19:13)robin_swiftsensation Wrote: In het verleden heb ik de vloerbedekking weer goed vast gekregen door de strip er opnieuw aan de nieten in combinatie met wat lijm.

Kunt ook met dun ijzerdraad de mat "vastnaaien" aan de plastic strip.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#38
Heb die kapjes voor op je schokbrekers wel liggen. moet je ze op komen halen in Den Haag, free of charge Tongue
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#39
(07-08-2016, 15:47)RickSwift Wrote: Heb die kapjes voor op je schokbrekers wel liggen. moet je ze op komen halen in Den Haag, free of charge Tongue

Dat is tof, daar maak ik graag gebruik van! Ik weet alleen niet wanneer ik in de buurt van Den Haag ben, maar stuur tegen die tijd wel een berichtje.

Over de bekleding / strips: ik moet even kijken of die er nog zijn, anders toch een keertje sloop inplannen.
Reply

#40
Kleine update weer, deze week heb ik een hoedenplankdrager van Remy overgenomen, gisteren gemonteerd, en inmiddels ziet Koekiemonster er weer een stuk meer stock uit!

[Image: 2s79du8.jpg]

Omdat er al speakerkabels naar achteren getrokken waren, heb ik de originele speakers (van voor, die had ik nog liggen) eens aangesloten en los op de steunen gelegd. Het verschil verbaasde mij! Hij klinkt er echt enorm veel beter door!

Toch maar eens rond kijken voor wat speakertjes achter dan. Ik begreep dat me wat creatief klussen er 4x6 inchertjes in te zetten zijn.
Mijn radio stuurt 20W uit per kanaal, ik heb voor de Hertz 10cm speakers zitten, dus ik zou achter de Hertz 4x6 inch speakers kunnen zetten. Deze zijn echter niet goed leverbaar, en een beetje overbemeten voor mijn radio. Nu zat ik te denken aan deze Alpine speakers.

Iemand ervaring met deze Alpines?

Vergelijking:
Code:
-                  | Hertz         | Alpine
-------------------|---------------|------------
Nominaal vermogen: | 40W RMS       | 20W RMS
Gevoeligheid:      | 93dB          | 91dB
Impedantie:        | 4 Ohm         | 4 Ohm
Frequentiebereik:  | 65 Hz-21 kHz  | 90 Hz-20 kHz
Buitendiameter:    | 155 x 97mm    | 4 x 6 inch
Inbouwdiepte:      | 45 mm         | 37 mm

Alle andere klusjes ben ik nog niet aan toegekomen ivm verbouwing van mijn huis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.