Posts: 1
Threads: 2
Joined: Jun 2016
Auto: Alto gls 1.0 uit 2000
Zoals de titel al zegt...
Het klemveertje wilt er niet op nu er een nieuwe homokineet op zit...
Hoe krijg ik deze weer terug geplaatst?
Alle tips zijn welkom....
Posts: 34
Threads: 4
Joined: Feb 2016
(30-06-2016, 11:41)Lkooi Wrote: Zoals de titel al zegt...
Het klemveertje wilt er niet op nu er een nieuwe homokineet op zit...
Hoe krijg ik deze weer terug geplaatst?
Alle tips zijn welkom....
Plaats eens een fotootje voor de duidelijkheid , moet passen .
Is het wel de juiste homo ....
Posts: 1.238
Threads: 10
Joined: Jun 2013
Auto: swift 1.6 sport 2007
Ik kan nu een hele ongepaste opmerking maken
Posts: 635
Threads: 19
Joined: Apr 2010
Auto: Baleno Wagon 1.8 GTX
Ik moest gniffelen
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Een nieuwe homochinees klem gebruiken. Je zult er een hebben met haakjes eenmaal ineengehaakt die je met een tang samendrukt. Er zijn verschillende soorten klemmen voor je homochinees.Zelf heb ik een speciale tang voor aangeschaft kost een paar 10jes.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 1.798
Threads: 36
Joined: Dec 2004
Auto: Swift Sport
Ik weet niet wat jouw autocorrect-woordenboek allemaal kent, maar het is vast en zeker een Huawei?
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Kan makkelijk want mijn Lenovo laptop is in China gemaakt evenals mijn androidphone
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 130
Threads: 6
Joined: Oct 2014
Auto: swift 1,3 GLS 8v 1998
Oud topic en zo, maar ik heb vandaag geworsteld met het borgveertje wat de homokineet op de plaats moet houden. Het is vrijwel onmogelijk de homokineet over de borgring te schuiven. Het is me met veel moeite pas gelukt nadat ik de borgring wat kleiner had geknepen. Is er een handigheidje voor iets meer professionele montage?
Die tang waar Leibnitz het over heeft heb ik ook, die is om de slangenklem vast te knijpen om de ashoes na het gevecht met dat miezerige veertje.
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Heeft de borgveer2 oogjes? Ik dacht dat het een gewone veer was een soort c met kleine opening,klopt dat? Er is een handigheidje en dat heet een nieuwe veer kopen voor je homokineet erafhaalt. Een nieuw veertje zit strakker. Dat herinner ik me van mijn eigen swift.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 130
Threads: 6
Joined: Oct 2014
Auto: swift 1,3 GLS 8v 1998
15-09-2019, 00:36
(This post was last modified: 15-09-2019, 00:38 by Twenty-one.)
Er zat een nieuw borgringetje bij de homokineet van het type c inderdaad, maar dat zat zo ruim dat de homokineet er niet overheen te krijgen was. Enfin, het zit nu, maar ik kijk er niet echt naar uit,de andere zijde te voorzien van een nieuwe ashoes....Helaas is dat wel nodig binnenkort. Ik hoop dat de borgringetjes en de adhoesklemmen los te verkrijgen zijn.
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
15-09-2019, 07:37
(This post was last modified: 15-09-2019, 07:45 by Leibniz.)
Borgring is los te verkrijgen bij de dealer ashoesklem is los te verkrijgen. Tangen voor ashoes klem: https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChc...CCFs&adurl=
ashoesklem: https://www.123autoparts.nl/auto-accesso...eiEALw_wcB
en: https://www.werkenmetmerken.nl/nl/womi_k..._wcB#43351
Ashoes monteren handmatige spreider, inspuiten met siliconenspray, zoals ik in een andere topic zei ashoes monteren met ashoespreider op compressor deze is handmatig: https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DChc...CCEU&adurl=
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 2.489
Threads: 35
Joined: Sep 2005
Auto: Espace v6, RX-7 FC
Ik trek er altijd een tyrap omheen om hem samen te knijpen. Dan zet je de homokineet er op en dan sla je met een grote (rubber)hamer in 1 grote klap de homokineet er op.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto
Ring count: 114
Posts: 130
Threads: 6
Joined: Oct 2014
Auto: swift 1,3 GLS 8v 1998
Wow, die tiewrap had ik ook geprobeerd... Volgende keer dus een hardere klap met de kunststof hamer...
Posts: 2.489
Threads: 35
Joined: Sep 2005
Auto: Espace v6, RX-7 FC
Ja. Lukt meestal niet de eerste keer, maar de 10e of 11e keer wel
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto
Ring count: 114
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
flink vloeken wil ook wel eens helpen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Posts: 130
Threads: 6
Joined: Oct 2014
Auto: swift 1,3 GLS 8v 1998
(15-09-2019, 16:22)Leibniz Wrote: flink vloeken wil ook wel eens helpen. Vandaar dat het na pakweg twintig keer lukte!
Posts: 130
Threads: 6
Joined: Oct 2014
Auto: swift 1,3 GLS 8v 1998
Ik denk hup ik doe het goed en vervang de hoes links ook even. De linkse homokineet is nog goed, maar wil niet wijken, zelf een trekker gemaakt maar die ging verbuigen. De rechtse homokineet kwam met een zacht tikje los ik dacht dat dat links ook zo zou gaan... Gelukkig had ik de nog niet lekke maar wel begin van scheuren vertonende ashoes nog niet gesloopt. Nadat mijn pogingen de boel heel te demonteren uiteindelijk strandden door de taaie werkelijkheid heb ik de boel goed schoongemaakt en voorzien van nieuw vet en weer gemonteerd. Stom genoeg was de beschermende afdekking van het wiellager weggewaaid en moest ik dat ook secuur schoonmaken. Ik besloot toen maar hup, ik bestel een nieuwe homokineet en slijp de oude er wel af, zoals cabrio Rob deed omdat bij hem en echte trekker ook niet werkte, maar waarom dat linkse ding niet los wil is me een raadsel.
Zit gewoon vast met zo een stom circlip ringetje.... Ik trek de as liever niet uit de versnellingsbak omdat ik de versnellingsbakolie pas vervangen heb. De hoes oprekken om een colafles lijkt me ook niet alles.... Ik ben dan wel weer gek genoeg om de trekker nog aan te passen om de oude homokineet er zonder lange slijpsessie af te krijgen. Ik geef het toe, ik ben een hardnekkige en geef niet graag op...
Fail homokineet pulley https://imgur.com/gallery/qcyFG7s
Posts: 2.489
Threads: 35
Joined: Sep 2005
Auto: Espace v6, RX-7 FC
Ik trek bij een ouder swiftje de as gewoon los, scheelt je een hoop gedoe, je bakolie kun je in een schone bak opvangen, evt zeven/filteren en weer teruggooien.
Als je je as in een bankschroef kan zetten scheelt de helft.
Homokineet er af slaan is 1 goeie klap met een vuistje(hamer)
Het is ietwat gepiel om hem er op te krijgen, maar het is zo'n geklooi onder de auto op je rug.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto
Ring count: 114
Posts: 130
Threads: 6
Joined: Oct 2014
Auto: swift 1,3 GLS 8v 1998
Ja, zo moet het dan maar, dankje voor je antwoord.
Posts: 2.672
Threads: 109
Joined: Dec 2004
Auto: Baleno Estate, 1.8GTX
Mis ik nu iets,als je een hoes moet vervangen en je halt de as eraf, dan kan je toch ashoes op homokineet zetten zonder dat je homokineet eraf hoeft te tikken, tenzij je homokineet wilt vervangen?
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
|