Inbouwen versterker Swift 1999
#21
Dag allen!

Even een update: alles is aangesloten en ik heb achter super geluid en voor bagger. Maar het combineert elkaar, wat ik nog wel mis is bass. Nu heb ik er over na gedacht en wil ik het volgende doen.

Ik heb momenteel voor de originele speakers in zitten en achter twee speakers van 650 watt dat aangesloten is op een versterker van 400 watt (BOSS chaos c 250). Wat ik nu wil doen is de speakers van de versterker afhalen en zonder versterker aansluiten en een subwoofer kopen van xxx watt en deze aan sluiten op de versterker. Hoe denken jullie hierover?
Reply

#22
Speakers van 650watt mag hopen dat dit piekvermogens zijn?! Je versterker levert 2x 75w rms ... Dan zal je zwaar tekort aan versterker vermogen hebben.

Edit: je speakers zijn 80w rms en zijn dus goed te spelen op de versterker die je nu heb.

Speakers met een rms vermogen van rond de 40w rms kun je nog wel aansturen met een radio, 80w rms is aan de erg zware kant.

Wat je wel zou kunnen doen is je huidige versterker gebrugd gaan gebruiken voor een subwoofer van 300-400w rms(versterker levert 400w rms @2ohm) dus dan moet je een subje van 300-400watt rms hebben en letten op de impedantie (moet 4ohm zijn)

Zelf zou ik een goedkoop versterkertje 1 of 2 kanaals bijkopen (eurootje of 40 van marktplaats ) en daar de sub op spelen of een 4 kanaals kopen. Een 4 kanaals is wel een makkelijkere en mooiere optie.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.