Aankoop ignis
#1
Hallo nieuw hier


Had een vraag mag van wegen ziekte alleen automaat rijden
Nu heb ik een ignis 1.5 automaat uit 2006 met 129000 kilometer
Gezien voor 5000 euro krijg 6 maanden bovag en nieuwe distributsie snaar

Iemand nog tips voor mij waar ik op moet letten
Als ik hem koop staat hij op dunlop winter banden
Dealer wil er wel andere zomerbanden onderzetten voor 350 euro extra


Zal me straks even voor stellen
Zelf jaren ford focus gereden van daar gebruikers naam Smile
Reply

#2
Over het algemeen prima auto's. Vooral op de normale dingetjes letten zoals geluiden uit het onderstel.
Maar waarom een ignis? Er zijn ook suzuki swifts mk6 automaat die in je budget vallen met vergelijkbare kmstanden en bouwjaren, qua weggedrag is dat wel leukerSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Ignis is een prima auto. Bij goed onderhoud heb je eigenlijk nooit echte problemen. Buiten de gewone dingen niks bijzonders.
Geen Suzuki meer.
Reply

#4
(03-04-2016, 09:28)swift16vrules Wrote: Over het algemeen prima auto's. Vooral op de normale dingetjes letten zoals geluiden uit het onderstel.
Maar waarom een ignis? Er zijn ook suzuki swifts mk6 automaat die in je budget vallen met vergelijkbare kmstanden en bouwjaren, qua weggedrag is dat wel leukerSmile

Hoi

De reden is van wegen de hoge instap voor mij wel makkelijk
Heb suzuki swift uit 2001 proef gereden daar moest ik zo wat uitkruipen
Nieuwe type weet ik niet hoe dat rijd

Wat me wel opviel de ignis erg lui is
Dealer zegt alleen maar voordeel kan je nog los rijden ???
Nu ben ik focus 1.6 gewend mischien wel wennen
Reply

#5
Ignis is toch meer hoge zit en afgesteld op comfort. De swift vanaf 2005 is niet te vergelijken met een mk5! Een mk6 zal meer het speelse onderstel hebben zoals fordjes. En exclusives hebben vaak dingen als cruise control en verwarmde stoelen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#6
Prima auto waar je veel plezier zult van hebben. Ik zou wel ook een swift mk6 (2005-2010) automaat gaan bekijken,vergelijken en rijden (gls of exclusive). De kans is groot dat je aangenaam verrast bent Wink
Zelf heb ik de 1.6 versie (niet in automaat). De swift is een echte rijdersauto.
39



Reply

#7
Slechte garage als ze een distributie riem gaan vervangen bij een ketting motor.
Reply

#8
(03-04-2016, 19:19)beun Wrote: Slechte garage als ze een distributie riem gaan vervangen bij een ketting motor.

Vriendenprijsje 250€devil
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#9
Tegenover een Focus 1.6 met handbak kan ik me voorstellen dat een Ignis 1.5 met automaat lui is / aanvoelt. Zal zeer waarschijnlijk door een ouder iemand zijn bereden die het rustig heeft gedaan. Als ie dan ook nog veelvuldig in de stad is geweest...
Komt wel los als je er zelf met een iets vlottere rijstijl in gaat rijden.
Geen Suzuki meer.
Reply

#10
[quote='JordyG' pid='525227' dateline='1459750404']
Tegenover een Focus 1.6 met handbak kan ik me voorstellen dat een Ignis 1.5 met automaat lui is / aanvoelt. Zal zeer waarschijnlijk door een ouder iemand zijn bereden die het rustig heeft gedaan. Als ie dan ook nog veelvuldig in de stad is geweest...
Komt wel los als je er zelf met een iets vlottere rijstijl in gaat rijden.
[/quote

Dank je voor de reactie
Na de opmerking over de distributsie snaar die er dus niet op zit
Twijfelde ik wel vandaag zou ik laten weten wel of niet
Wordt mijn eerste automaat na 3 jaar niet gereden te hebben
Begrijp na de reactie,s het een prima auto is
Hoewel een swift ook een goede auto is
Reply

#11
Ignis is een prima auto inderdaad. Maar een garage die je een gratis distributieriem verkoopt, terwijl het een ketting motor is, is heel heel erg laag.
Persoonlijk had ik ze nog ff te kak gezet om vervolgens de auto te laten staan, maar ja ik ben dan ook gek op provoceren.
Reply

#12
Hallo,

Ik heb zelf een Ignis 1.3 uit 2003, weliswaar handgeschakeld.
Kan inderaad zeggen dat het niet zo'n hele snelle auto is, zeker omdat je hoger zit voelt het niet zo snel vergeleken met een oude Swift (uit ervaring).

Maar eerlijk is eerlijk, het is een fantastisch handige auto. Achterbank kan helemaal plat en je kunt er zat in kwijt. Ook gereedschap e.d kun je makkelijk kwijt door de opbergvakken onder de kofferbak.

Moet wel zeggen dat ik de prijs een beetje hoog vind, zelf heb ik mijne gekocht voor 3000 met maar 86000 op de klok. Geen spatje roest en de motor loopt prima. Ook zat hier een grote beurt bij. Maar wellicht kun je nog wat afdingen.

Succes, en ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt Smile
Reply

#13
(04-04-2016, 13:04)Pauluzz Wrote: Ignis is een prima auto inderdaad. Maar een garage die je een gratis distributieriem verkoopt, terwijl het een ketting motor is, is heel heel erg laag.
Persoonlijk had ik ze nog ff te kak gezet om vervolgens de auto te laten staan, maar ja ik ben dan ook gek op provoceren.

Ja, dat heb ik gemerkt hier op het forum 34

On topic: TS, heb je overwogen/gekeken naar de Ignis Sport? Is alleen als handbak though.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.