Baleno velgen
#1
Goededag,

Mijn vraag het monteren van grotere velgen en bredere banden, op dit moment heb ik 13 inch met 175/70, kan ik zonder problemen gaan naar 15 inch 195/50? Zelf wil ik in de toekomst ook nog mijn auto wat verlagen, het liefst zonder risico natuurlijk.
Reply

#2
Baleno sedan, hatchback of station?
Ik ben ook over gegaan van 13' 175/70 naar 15' 195 / 55.
Garage houder vertelde me dat het doorgaans wel paste maar dat je altijd moet kijken wat de uitsteek waarde is, en je wiel moet niet schuren tegen het wielkast als je volledig instuurt.
Samen met de garage heb ik een set leuke zwarte velgjes en die 15 inch mag mn Estate (station) echt wel hebben.
Velen zeggen dat je iets meer gaat verbruiken, tot heden merk ik er weinig van Smile
Kan natuurlijk deels aan je zware voet liggen? Tongue
Wegligging is direct veel beter qua grip en bochtenwerk.
Met 175 en 13 inch en 70 % hoogte van je wiel oppervlak was super ergelijk rijden.
Vooral bij drempels 2 minuten (iets overdreven maar wel extreem lang 34 ) naveren op de rubber van je wielen werd ik zeeziek van, en leek telkens of mn dempers kapot waren of erger. Puzzled
Reply

#3
Ik rij zelf in een station 1.6, heb jij je auto verlaagd?
Reply

#4
(01-04-2016, 20:52)Trevorleno Wrote: Goededag,

Mijn vraag het monteren van grotere velgen en bredere banden, op dit moment heb ik 13 inch met 175/70, kan ik zonder problemen gaan naar 15 inch 195/50? Zelf wil ik in de toekomst ook nog mijn auto wat verlagen, het liefst zonder risico natuurlijk.

Ik heb evt nog een mooie set 16inch toora velgen/banden tekoop.

Stuur me maar een pbtje.
Reply

#5
Gezellig!! ik ook Smile

Nee hij is (nog) niet verlaagd.
achter hoeft hij niet lager kan ik net m'n hand in steken horizontaal.
Wanneer hij zwaar beladen is hoef ik nog steeds niet bang te zijn dat ik m'n kont laat liggen bij een drempel.
Dus bij overweging dat ik alleen de neus nog wel ga verlagen, daar kan ik mijn hand bijna verticaal insteken zoveel ruimte. (ook een windvanger dat merk ik vooral bij veel wind van zijkant en tegen bijvoorbeeld.
Ben nog altijd op zoek naar een setje dat past schokdempers + spiraal voorzijde.
Een garage wil het wel voor mij bestellen en er opgooien, maar heb niet zo even 800 euro voor 1 set van 2 + de kosten voor uurloon Thumbsdown.
En ook geen goed gevoel bij, dus op zoek naar wat een eerlijke prijs is en iemand die het kan.
Reply

#6
Zelf wil ik ook alleen de voorzijde vervangen omdat die vering nogal stuiterd, 800 is wel erg veel,kan lijk mij veel goedkoper, koni dempers en verlagingsveren zou zo ongeveer 450 zijn als ik een beetje zoek.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.