Klokje inbouwen
#1
Goedenavond,

Mijn dochter heeft onlangs een alto ga uit 2002 gekocht.
Het is nog het oudere model met de "vierkante" achterlichten.
Nu zit in deze auto geen klokje in het dashboard.
Ik heb vandaag een origineel klokje gevonden en vroeg me af of er wellicht iemand is die mijn vragen zou kunnen beantwoorden.

Is er op de plek van het klokje wellicht al bedrading(stekker) aanwezig?
Zo nee, dan zou ik graag willen weten hoe ik de klok zou moeten aansluiten?

Het klokje heeft 4 draden.
Zwart, rood, groen en blauw.
Ik ga er vanuit dat er een plus, een geschakelde plus, een massa nodig is en wellicht een draad voor de verlichting.

Ik ben benieuwd...?

Groet
Ewout[/php]
Reply

#2
Suzuki kennende, is de kans zeer groot dat er al een stekker zit op de plek waar deze gemonteerd moet worden.
Reply

#3
Die hoop had ik ook, nog steeds eigenlijk.
Maar hij zit niet op de plek van het klokje.

Waarschijnlijk zit ie wel in de kabelboom, maar daar zit die waarschijnlijk ingetaped en zit die ergens op de boom. Ik kan alleen niet zien waar. Links bij het stuur of rechts.

Iemand een idee?
Reply

#4
(29-03-2016, 15:27)Alto ga Wrote: Die hoop had ik ook, nog steeds eigenlijk.
Maar hij zit niet op de plek van het klokje.

Waarschijnlijk zit ie wel in de kabelboom, maar daar zit die waarschijnlijk ingetaped en zit die ergens op de boom. Ik kan alleen niet zien waar. Links bij het stuur of rechts.

Iemand een idee?

Even een schopje....
Wellicht kan iemand mij dan de betekenis van de kabelkleuren vertellen. Dan trek ik zelf de kabeltjes wel.

Ben benieuwd, enne alvast bedankt voor de moeite
Reply

#5
ik denk dat het antwoord te vinden is in het werkplaatshandboek. (geen idee of die hier op het forum rond zwerft)
Reply

#6
Ik kan even kijken in m'n Swift vandeweek of die dezelfde kleuren heeft. Zo ja, zal ik even meten welke draaf waarvoor is.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#7
Waarom ga je niet even naar de dealer en vraagt om even een elektrische schema vr je te kopieren. Ik heb altijd probleemloos bij mijn dealer info gekregen zonder problemen. Anders blijf je hier hangen zonder antwoord te krijgen, een goede Suzukidealer is niet te beroerd is om je te helpen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#8
Tis waarschijnlijk 'n zwarte 4 pins stekker. Zoekt mss wat makkelijker, zit meestal vast aan de kabels waar ook de iso connector op zit.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#9
(20-04-2016, 12:51)Jordi Wrote: Tis waarschijnlijk 'n zwarte 4 pins stekker. Zoekt mss wat makkelijker, zit meestal vast aan de kabels waar ook de iso connector op zit.

Ik heb eventjes gekeken in de auto van mijn broer ( die heeft het desbetreffende model ); hij heeft naast de ISO-connector kabel, een andere zwarte kabel lopen met een 2/4pin stekker. Die moet je hebben .
Reply

#10
ff bumpen:

Ja, je kan een klok inbouwen in een Swift, de Mk5 Eco iig wel. Had voor m'n pa's zijn verjaardag een klok op Marktplaats gekocht en die had hij binnen vijf minuten ingebouwd, stekker aansluiten, klok erin duwen en klaar.
Reply

#11
gaat het toevallig om dit klokje.
[Image: IMG_20160521_130453_zpsohvtv5qo.jpg]
[Image: 27576977129_b214f3a7f5_o.jpg]
Reply

#12
Hierbij de functies van de gevraagde kleurcode van de klok voor ALTO 1994 t/m/2000
Zwart= 0 (aarde) 12v -
rood= constante voeding 12v+
Blauw= geschakelde voeding op contact 12v+
Groen= bij verlichting inschakelen de dimmer van de display 12v+

gr,
Hidde
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.