Irritante piep vervangen voor lampje?
#1
Hoi allemaal,

Na wat zoeken op het forum toch iets niet tegen gekomen of het mogelijk is.
Wel hoe je het uitschakelt, maar niet of je het kan vervangen voor een lampje.

Het gaat om het irritante piep als je de sleutel erin laat zitten of de lampen aan laat staan.
ben op het forum deze topic tegen gekomen
Klik

Maar daar staat dus er niet bij of iemand dit al eens geprobeerd heeft of dat het wel mogelijk is, enkel hoe het is uit te schakelen.
Reply

#2
Piepkastje zoeken, meten waar een plus (en massa) komt te staan. Stekker eraf knippen en lampje d'r aan solderen. Leuk plekje zoeken waar jij het mooi vind en klaar.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
(20-03-2016, 23:17)remytjuh1994 Wrote: Piepkastje zoeken, meten waar een plus (en massa) komt te staan. Stekker eraf knippen en lampje d'r aan solderen. Leuk plekje zoeken waar jij het mooi vind en klaar.

+1 voor de effectieve how-to!
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#4
Super !! Biggrin
Bedankt Remy 39

Da Gamma Inderdaad! Idea
Ik zal overwegen om daar een How-to van te maken met foto's.
Zal begin volgende maand er aan gaan werken, ik heb helaas niet een fitting, lampje en soldeerbout op voorraad Tongue
Reply

#5
Zo!! Biggrin

Spullen zijn besteld voor een goede HOW-TO Tongue
Nu wachten tot het binnen is en dan aan de slag.
Zal wel even duren heb ze zojuist besteld.
Alle spullen die ik nodig heb komen uiteraard op de HOW-TO te staan, inclusief de Links en Foto's 39
Wat het gekost heeft ook uiteraard, en dan kun je het zelf eventueel nog aanpassen wat je al hebt of anders wil doen.
Maar de Basis is er dan wel 39
Reply

#6
(20-03-2016, 22:44)total_recall Wrote: Het gaat om het irritante piep als je de sleutel erin laat zitten of de lampen aan laat staan.
ben op het forum deze topic tegen gekomen
Klik

Ik hoop niet dat je 2 dingen door elkaar haalt. Dat wat ik in mijn how-to omschrijf, is het uitschakelen van die irritante piep als je sleutel in het contactslot zit. De piep die waarschuwt dat de lichten nog aanstaan, doet het nog steeds.
Reply

#7
Cabrio_rob,

Daar heb je een punt.
ik heb je topic nog eens 4x door gelezen.
Er zijn zo te lezen inderdaad 2 piepjes, 1 voor auto sleutel en 1 voor verlichting.

maar;
Quote:Geplaatst door rowan - 12-06-2015 21:11
Waarom zo moeilijk doen? Tongue Je kan ook gewoon onder de middenconsole (kastje zit bij de asbak in de buurt), het kabeltje (blauwe connector) uit het piepkastje halen en dan ben je er ook van af

Geplaatst door cabrio_rob - 12-06-2015 21:48
Maar dan piept die ook niet meer als je je licht laat branden.

Rowan spreekt over 1 kabeltje, kan ik dat signaal van beide niet aftappen en poging doen tot combineren / doorlussen zodat t lampje brand in beide gevallen?
Zo nee dan worden het 2 lampjes 34 maarja als de ene brand brand de ander ook.
Omdat (niet alleen ik) maar vast wel meer mensen zijn, die hun sleutel en verlichting aanlaten al is het geheel per ongeluk Tongue
Reply

#8
Ik heb het piepkastje ook losgekoppeld en ben nooit de lichten of sleutels vergeten. Als dat je wel gebeurt zou ik lekker niet moeilijk doen en kastje laten doen waar ie voor bedoeld is.

Verder zou ik gewoon een multimeter pakken en meten welke draad wat doet op de stekker van het piepkastje, aangezien er weinig mensen zullen zijn die gaan voor de moeilijke oplossing.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#9
Zo moeilijk is het niet maar vaak hoor ik de piep niet Tongue
Ligt niet aan m'n oren maar de leeftijd 34
Maar goed doet er niet toe Tongue
Het is een probleem dat ik vaak overdag rij, en na misbruik van de richtingaanwijzers de lamp aan heb gezet (ja ik heb die dingen, jammer genoeg zitten ze niet in ELKE autoTongue ).
Ik pas eigenlijk te laat er achter kom ik m'n lampen aan heb staan.
Nu is het dus dat ik soms de piep wel hoor en soms niet (bepaalde stand van m'n hoofd).
Of het gehoor frequentie van die piep?
En het staat nogal krom dat ik m'n hoofd alle kanten op draai in de auto, en de buren dan raar gaan denken 42
Kan niet altijd zeggen dat ik een vlieg aan het nakijken ben 34
Heb ik liever een lampje voor dat ik iets vergeet Wink
Of mogelijk een ander optie waardoor ik het weer hoor Tongue
(nee geen gehoor apparaat dat is nog lang niet nodig, heb een test afgelegd vandaar dat t aan de leeftijd ligt34)
En de sleutel piep..
Zal niet de eerste keer zijn, met de auto op slot te gooien terwijl je de sleutel erin ziet zitten 42
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.