Speakers Voor in Alto 2013
#1
Weet iemand welke speaker ik voorin het dashboard kunnen.
Ze moeten in ieder geval 10 cm zijn.
De speaker moet op met twee schroeven vast gezet worden.

Heb al bij Pioneer gezien bij de 2 en drie wegjes, maar die zijn volgens mij te hoog waardoor de roosters er niet meer op kunnen.
Ik heb al gezien dat ik twee bevestiging oortjes moet verwijderen.

Heb laatst wel een paar van Alpine gezien, maar die vond ik niet veel beter dat de standaard die er nu in mijn alto zitten.
Daar in tegen vond ik de Pioneertjes wel goed klinken (zaten in een Toyota Aygo)

Kan iemand mij op weg helpen?
Reply

#2
Stap 1. Demonteer je speaker. Stap 2 meet je oude speaker en diepte van je speakergat eens opIdea
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
(20-03-2016, 00:42)swift16vrules Wrote: Stap 1. Demonteer je speaker. Stap 2 meet je oude speaker en diepte van je speakergat eens opIdea

De diepte zit wel goed, het gaat mij echt om de hoogte.
De 2 en 3 wegjes van Pioneer steken in het midden namelijk de midden hoge toon 10 mm boven de montagerand uit.
Ik zal er nog even met een latje en meetlat kijken, maar ik dat het net niet kan.
Het gaat hier om de Pioneer TS-G1032i of TS-G1033i.
In middels weet ik wel dat de Pioneer TS-G1031i wel passen, maar dit zijn Dubbelcone speakers.


Pioneer TS-G1033i maten afbeelding
Reply

#4
Dus het gaat erom dat de tweeter hoger ligt dan de speaker zelf bedoel je?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
(20-03-2016, 19:13)swift16vrules Wrote: Dus het gaat erom dat de tweeter hoger ligt dan de speaker zelf bedoel je?

Yep
Reply

#6
Weet niet waar je vandaan komt maar misschien eens naar een caraudio zaak gaan, die hebben vele soorten op voorraad en kun je er veel bekijken.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#7
(20-03-2016, 20:28)swift16vrules Wrote: Weet niet waar je vandaan komt maar misschien eens naar een caraudio zaak gaan, die hebben vele soorten op voorraad en kun je er veel bekijken.

Ik zal binnenkort wel even naar Autoshop Wassenaar in Leeuwarden gaan, das wel even 25 km rijden.
Ik heb daar ook al een paar keer naar toe gemaild, maar ik krijg nooit antwoord.

Bedank voor zo ver @swift16vrules.

Mocht iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik die nog graag.
Reply

#8
Speakers besteld bij Auto shop wassenaar.
Het zijn de Rockford R14X2 geworden.
Duurt ongeveer 3 weken voordat ze binnen zijn, hij had er namelijk net 2 dagen ervoor al spulletjes besteld.
Maar ik heb wel geduld (hoop ik).
Dan zal ik ook even laten weten hoe ze klinken.
Heb een paar anderen van Rockford en Pionneer gehoord en vergeleken.
Die van Rockfort klonken veel helderder, de bas was nagenoeg het zelfde.
Zal mij benieuwen hoe de Rockford R14X2 stanks klinken.
Ik verwacht geen hele diepe bas, maar dat kan ook niet met zulke kleine speakertjes.
Reply

#9
Ziet er goed uit!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
Oke, het zijn uiteindelijk geen Rockford speakertjes geworden.
Auto shop wassenaar was mijn bestelling kwijtgeraakt.
Ik had geen zin om nog eens 3 weken te wachten, dus de bestelling geannuleerd.

Toen maar naar Ype Kramer (ook in Leeuwarden) gegaan.
Daar hadden ze verschillende 10 cm speakertjes op voorraad staan.
Ik mocht ze even uit de door halen en ook nog even passen, waar kom je dat tegenwoordig nog tegen, klasse!!

Het zijn uiteindelijk de Pioneer TS-G1032I geworden die nota bene volgens Suzuki Nederland niet passen.

Hier even een paar foto's
Speaker in dashboard:
[Image: zF-xUcin9uI_y8jgr7-R_KD_k__i0KHbTbFCsmv0...ize_mode=3]

Inbouwhoogte:
[Image: PZSBeiDaguhHsQV14owo_sx1UGoRiyQoXMcMRw7E...ize_mode=3]

Doos:
[Image: BkjMZKyPnQbBvPbCGsM0WWCy7eAr_mnXqlGqa_Ve...ize_mode=3]

Ze klinken veel beter dan de standaard Dashboard luidsprekertjes in mijn Suzuki Alto.
Maar er zit geen hele lage bas in, maar dat kun je ook niet verwachten van 10 cm luidsprekertjes.
Maar het hoog is veel helderder en kan nu lekker lang van de muziek genieten zonder gek te worden van krijsende hoge tonen.
Reply

#11
Foto's plaatsen doe je zo *klikkie* Wink

persoonlijk vind ik tinypic.com beter
Reply

#12
(18-04-2016, 19:24)Niels94Spirit Wrote: Foto's plaatsen doe je zo *klikkie* Wink

persoonlijk vind ik tinypic.com beter

Aha, bedankt, ik zat wat met mijn Dropbox links te klooien.
Reply

#13
(18-04-2016, 19:16)H Prosje Wrote: ... er zit geen hele lage bas in, maar dat kun je ook niet verwachten van 10 cm luidsprekertjes.
Maar het hoog is veel helderder en kan nu lekker lang van de muziek genieten zonder gek te worden van krijsende hoge tonen.

Dit is inderdaad wel het maximum wat je mag verwachten van 10cm speakertjes. Een prima resultaat dus39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.