Deur speakers in Suzuki Akto
#1
Hallo,

Zoals ik al vermeld had rij ik sinds kort in een Suzuki Alto. De muziek die hier inzit is
niet veel soeps. Goedkoop radiootje en originele speakers in het dashboard.
Mijn vraag:
Kunnen er deurspeakers in een Alto? Hoe verwijder ik de speakers uit het dashboard.
Deze wil ik vervangen voor ander merk speakers. Zit er normaal ook een hoeden-
plank in deze auto?
Reply

#2
Alles is passend te maken!
Reply

#3
Om ietsje meer te zeggen dan Swiftv16rules:

De deuren van een alto zijn erg smal. Dat betekent dat je al snel in de knoop komt met de ruimte voor de speakers. Dat wordt vaak opgelost door bijvoorbeeld houten ringen uitzagen, zodat de speaker meer 'op' de deur komt.

Een andere optie is om betere speakers te plaatsen op de standaard plaats. Dit heeft de duidelijke beperking dat er maar 10cm speakers in kunnen, zo'n beetje de kleinste maat die er is. De winst met andere speakers zal niet enorm groot zijn, maar wellicht wel de moeite Wink

Succes!
Reply

#4
Ik zie net je er een uit 2003 hebt. Het is niet makkelijk om speakers in de deuren te monteren in verband met de vorm van je deurpanelen en je originele deurbakken enzo.

Die speakers in je dashboard zitten onder de afdekroostertjes. Met een dunne schroevendraaier wip je die er zo uit. Wel voorzichtig ivm beschadigingen, waarschijnlijk zitten er al kleine uitsparingen in de rand. Dan is het een kwestie van schroeven.

Met een setje knappe 10cm speakers kom je al een heel eind, al mis je wel nog de lage tonen weergave. Paar Caliber bassblockers ertussen (kosten 10 euro) en dan wordt dat gefilterd, waardoor de speakers niet gaan kraken / storen.
Voor de lage tonen installeer je een actief subwoofertje erbij in de koffer die beneden de 150hz speelt (kan je instellen op dat ding) en je komt een heel eind zonder te zagen in je deuren.
Mocht je geen zin hebben in een actieve subwoofer in de kofferbak: Ga op zoek naar een hoedenplank en monteer daar 6x9" speakers in.

Voor 50 a 60 euro heb je prima nieuwe 10cm speakers die echt beter klinken dan het standaardspul. De goedkopere instaplijnen klinken vaak schel / blikkerig, dus ga even op zoek naar een setje met een softdome tweetertje. Die zijn wat duurder maar klinken veel fijner.
Met een beetje zoeken kan je voor 50 a 60 euro wel een 2e hands actief woofertje vinden met kabels enzo.

Dan ff een dagje knutselen en je instellen en je bent klaar.
Geen Suzuki meer.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.