Knipperend motor management lampje en niet starten
#21
Hahahahaha39
Reply

#22
Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties!
Heb weer een andere obd2 uitlezer uitgeprobeerd, die kan ook geen verbinding maken?
Maar de stekker past wel maar zit wel los?
Moet ik een speciale kabel of uitlezer hebben?
Reply

#23
Eerst zeg je dat het OBDI is en nu gebruik je een OBDII, wat is het nu OBDI of OBDII, denk niet dat je met een OBDII scanner kunt communiceren met OBDI denk ik als leek.Als het OBDII is, en je ECU stuk is dan kan je op je kop staan maar zul je niks uitlezen. Nogmaals mijn eigen logica hier, er zijn hier vast betere monteurs en mensen met meer kennis. Heb geluk gehad met mijn auto's dat ze niet stuk gaan Biggrin
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#24
Daar heb ik juist een vraag over gesteld, welk type obd het is!
Maar niemand schijnt dat te weten?
Reply

#25
Dit is een OBD2 connector, die is standaard voor alle auto's vanaf 2001.

[Image: obd2-poort.png]

Wiki

Ziet de stekker in jou Alto anders uit, is het zeer waarschijnlijk OBD1.
Reply

#26
Het schijnt een obdII 1998-2004 https://www.suzuki-forums.com/threads/pr...ion.44728/
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#27
Kan ook niet anders, zo als al eerder aangegeven, OBD1 is een ronde stekker!
Zijn wel verloopjes voor, zie fotodevil

[Image: sOvNc43.jpg]
Reply

#28
dat je een ODB2 connector hebt, wil helaas niet zeggen dat deze met alle apparatuur is uit te lezen.
zeker bij oudere auto's.

Wellicht kun je iets met de uitleesmethode voor Swift's van dezelfde periode?
https://www.suzukiclubnederland.nl/forum...p?tid=1931
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#29
Mooie toevoeging ber_i .Vaak denken we te ingewikkeld.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#30
Harstikke bedankt weer voor de tips mannen!!!
Reply

#31
Alto doet het weer was toch start onderbreking andere ECU en transponder erin en chip op de stuurkolom geplakt
Maar iedereen heel erg bedankt voor de reacties hier!!!
Reply

#32
Nu nieuw probleem heb auto toen 1km gesleept met 30 km
Nu schakelt bak alleen goed manual?
In D blijft ie dan k in 2 of 3 staan
Zijn er verschillende ECU's voor een automaat en schakelbak?
Of zit het probleem in de bak???
Reply

#33
Ik denk wel dat dit aan je ecu ligt, heb je er wel een ingezet met dezelfde onderdeelnummers?
Eerlijk gezegd twijfel ik wel een beetje omdat jou auto van 98 is, denk namelijk dat je dan geen canbus hebt.
In principe is het dan zo dat je dan in het algemeen nog ergens een computer hebt voor de automaat, maar misschien is dit wel gecombineerd in jou auto.
Maar dit is een aanname van mij, ik ben helaas niet echt bekend met jouw model, kan je slechts vertellen hoe het in het algemeen zit in de autotechniek.

Maar even logisch denkend is dit schakelprobleem ontstaan na de ecu wisseling, die 1 kilometer slepen kan daar geen invloed op hebben, dus zet ik mijn geld op een verkeerde ecu!
Reply

#34
Heel erg bedankt voor de reactie!
Heb vandaag Suzuki gebeld die vertelden ja je moet een ecu hebben van een automaat en ook van het zelfde bouwjaar, dus weer pech kut!
Reply

#35
Japoto Parts, Van Deijne, en nog wat andere slopen proberen lijkt me. Persoonlijk had ik hem al zelf gesloopt.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.