water op de bodem!
#1
Een paar dagen de auto niet gebruikt, en vanmorgen zag ik behoorlijk wat water op de bodem.
Toen ik de auto had gekocht zag ik na een paar dagen dat de vloer ook nat was,maar dacht eigenlijk dat misschien, doordat de deur niet goed sluit, er daar door water naar binnen was gekomen.

Maar niet dus, het komt naar binnen na regen!
Aan de passagiers kant erger dan de bestuurderskant!
Nu wil ik graag bij het voorraam onder de "grilletje" (paravan?)kijken of het water wegloopt.
Is er dan iets waar ik speciaal op moet letten, en zijn er nog andere plekken waar ik moet zoeken.
Heb al wel de zoekfunctie gebruikt en deur rubbers kan ik wel uitsluiten denk ik zo ook het ruitensproeierslangetje.

Alvast bedankt maar weer(had bij aankoop misschien toch ff beter op moeten letten!)
Reply

#2
Ruitenwissers demonteren, paravan demonteren en goed schoonmaken daarin! Desnoods nog even een stofzuiger in de hoeken duwen.
Reply

#3
Precies zo gedaan !
Zag er erg tegenop maar viel reuze mee.

Zat in de hoeken inderdaad verstopt, schoongemaakt en met de buitenkabel van een fietsremkabel, er helemaal doorheen geprikt.

Nu zag ik dat, toen de deur open stond er tussen de kunstofplaat bij het wiel en de wielkast allerlei troep zat. Hoop dat ik het goed uitleg!
Hebt dit aan beidde kanten ,met een zelf gemaakt haakje van ijzerdraad, geprobeerd zoveel mogelijk leeg te halen.
Maar kan ik zonder al te veel problemen die kunstofplaat weg halen om te kijken wat hier verder achter zit?
Reply

#4
De plastic wielkuip bedoel je? Ja daar zit altijd een heleboel troep in. Kan je zo losschroeven, zit vaak wel licht tot ernstig vastgerot en draai je snel dol. Dus goed gereedschap gebruiken!
Reply

#5
Misschien is het al opgelost maar kijk onder de auto even nog. er zitten een paar ronde doppen onder (die dus een gat afdekken). Als je zoon dop kwijt bent wordt het ook zeiknat bij dit vieze weer. Had dit zelf een keer aan de passagierskant
39



Reply

#6
Pualuzz: Ja de wiel kuip! Ga het van het weekend proberen, Bedankt voor je hulp!
En je tips, die kan ik wel gebruiken!

En ik zal ook even onder de auto kijken, bedankt!
Reply

#7
@Tom: dat lijkt mij dan meer een probleem dat je natte voeten krijgt tijdens het rijden. In dit geval komt er water binnen terwijl de auto stil staat in de regen.
Desondanks kan het geen kwaad om het evengoed te controleren! Idea
Reply

#8
Het kunnen zoveel dingen zijn, lekkage voorruit,lekkage vanuit de deuren als die folie erin kapot is, lekkage vanuit de parafaan of vanaf de achterste zijruitjes. Succes met zoeken.
Reply

#9
Nou vanmiddag regende het dus lekker, en ben ik even in de auto gaan kijken!
Het water komt vanaf de passagierskant boven in, dus achter het dashboard, vandaan.

Dus precies het gedeelte wat ik heb schoongemaakt bij de 'paravan",waar het afgedekt is. En je dus niet makkelijk kunt bekijken.

Ben bang dat ik dat dashboard er nooit uit ga krijgen om goed te kijken!

Alle tips zijn welkom!!
Reply

#10
Heb je de paravaan al los gehad en daaronder gekeken of er niet een roestgat zit oid? Of is het niet de kitrand van je voorruit?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#11
Ja die paravaan heb ik los gehad,maar aan de rechterkant was het wat moeilijk te zien.
Maar heb net een spiegeltje met een schuifantenne gehaald dan kan ik misschien iets beter erin kijken!
Eigenlijk hoop ik maar dat er iets zit,dan weet ik het maarSmile

kijk morgen ook gelijk even naar de kitrand!
Reply

#12
[Image: 2eat2kn.jpg]

Weer even het rooster eraf gehaal om te kijken of de waterafvoer wel goed schoon is.

Ik kon niks zien wat iets zou kunnen verklaren, maar zag wel dat bij het raam een behoorlijke water plek zit.
Zou dat die lekkage kunnen geven?
Ik ben dus echt een leek, en vraag mij af of ik dan gewoon het hele raam rondom kan/mag afkitten?

Ga het eerst maar schoonmaken, zit ook best veel troep!

Bedankt alvast!
Reply

#13
(08-01-2016, 13:14)Henki Wrote: [Image: 2eat2kn.jpg]

Weer even het rooster eraf gehaal om te kijken of de waterafvoer wel goed schoon is.

Ik kon niks zien wat iets zou kunnen verklaren, maar zag wel dat bij het raam een behoorlijke water plek zit.
Zou dat die lekkage kunnen geven?
Ik ben dus echt een leek, en vraag mij af of ik dan gewoon het hele raam rondom kan/mag afkitten?

Ga het eerst maar schoonmaken, zit ook best veel troep!

Bedankt alvast!

als je zoals ik denk een raam aan de voorzijde bedoeld is dat zowiezo geen goed idee. ik meen dat deze open moet kunnen. verder is dat zowiezo nogal beun. als het idd je raam is kunnen t eigenlijk aleen de rubbers zijn (lijkt mij dan)
voor ieder probleem is er een beun oplossing.
Reply

#14
(08-01-2016, 13:59)zeno Wrote:
(08-01-2016, 13:14)Henki Wrote: [Image: 2eat2kn.jpg]

Weer even het rooster eraf gehaal om te kijken of de waterafvoer wel goed schoon is.

Ik kon niks zien wat iets zou kunnen verklaren, maar zag wel dat bij het raam een behoorlijke water plek zit.
Zou dat die lekkage kunnen geven?
Ik ben dus echt een leek, en vraag mij af of ik dan gewoon het hele raam rondom kan/mag afkitten?

Ga het eerst maar schoonmaken, zit ook best veel troep!

Bedankt alvast!

als je zoals ik denk een raam aan de voorzijde bedoeld is dat zowiezo geen goed idee. ik meen dat deze open moet kunnen. verder is dat zowiezo nogal beun. als het idd je raam is kunnen t eigenlijk aleen de rubbers zijn (lijkt mij dan)

Mark, het gaat over de voorruit. Niet de zijruit..
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#15
Sowieso om even op het kitten in te haken, vaak als je iets dichtkit zorgt dat ervoor dat vocht niet meer weg kan en dus gaat rotten!
Daarnaast ziet het er beun uit als je het niet goed doet en jawel een leek doet het ook vaak niet goed.
Dat wat je gaat kitten moet echt 100% schoon en vetvrij zijn.

Heel eerlijk heb ik geen ervaring met lekkages langs een voorruit, ga anders eens zo zonder paravan langs carglas/autotaalglas en vraag hun om een mening. Dit zou best de oorzaak kunnen zijn namelijk.
Reply

#16
Oke ....ja dat is misschien wel een goed plan!

Ik laat het even weten als ik ben geweest.
Reply

#17
Pak eens een stukje keuken papier en ga eens in de auto zitten. Haal dat keukenpapiertje eens langs de voorruit helemaal in het hoekje onderin, tussen de ruit en de sponning door. Keukenpapiertje nat? Dan is je ruit bovenin de hoek niet goed afgekit. En toevallig loopt daar de afwatering van je dak langs....het water komt dan dus met een goede hoeveelheid naar binnen.
Reply

#18
Oke, dat ga ik morgen gelijk proberen!

Ga volgende week de kunststof wielkuip er uit halen,ben benieuwd wat daar
achter tegen kom.
Moet eerst nieuw bevestigings materiaal bestellen, want krijg de schroeven en dus
ook die klemmetje niet gewoon losgedraaid, zoals Pauluzz al had gezegd.

Maar die moesten dus eerst worden besteld.

Bedankt voor al jullie meedenken!45
Reply

#19
Even een update!

Vandaag bij Garrglas geweest, heeft de afgelopen dagen flink geregend ,dus lag een behoorlijk plens water in de auto.
Volgens die meneer kon de hoeveelheid water die er lag nooit alleen veroorzaakt worden door" eventueel doorlekken" van het raam.
Hij dacht meer aan een combinatie van oorzaken!

Dus even afwachten als ik de wielkuip eraf heb gehaald wat ik dan zie!
Reply

#20
(14-01-2016, 19:38)Henki Wrote: Dus even afwachten als ik de wielkuip eraf heb gehaald wat ik dan zie!

Waarschijnlijk iets waar je goed van schrikt Smile
Als je de wielkuip eraf hebt kun je even een lamp bij de voetenruimte leggen van de betreffende kant, zo kun je meteen zien hoe groot het gat is.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.