Normaal tanken is niet meer..
#1
hoi leden,

ben er sinds gister achter dat ik niet normaal meer de Baleno vol kan tanken.
Wanneer ik wil gaan tanken slaat de pomp direct af.. ik heb van alles geprobeerd, van het tankpistool kantelen tot omhoog drukken en diep indrukken en een stukkie terug (34). maar ook andere tankstations.
maar niets werkt.

Nu heb ik zo'n klepje in het begin van de vulhals zitten die, (volgens mij) normaal gesproken, door het tankpistool open wordt gedrukt.
Mijn vermoeden is dat dat klepje (en dus een stuk buis) een stukje naar achteren is geschoven (weet niet hoe) waardoor dat klepje niet meer open wordt gedrukt door het tankpistool.

Mijn tijdelijke oplossing: ik heb zo'n uitschuifbare ruggenkrabber in het klepje gestoken zodat ie wat open staat en daarna gaan tanken.. dan kan ik per 0,5L tanken. dat gaat al een stuk sneller dan per 10mL maar is nog verre van ideaal.

Ik heb wat foto's gemaakt (in het donker):

[Image: mjtzkk.jpg]

[Image: 4jn90.jpg]

[Image: 30ubma8.jpg]

Zoals je kunt zien zit er behoorlijk wat roest en er verdwijnen dus stukjes de tank in wat me niet gunstig lijkt.

Wat denken jullie hierover? zou er wellicht een ander probleem kunnen zijn?
zijn deze roestige delen te vervangen en zijn ze nieuw te krijgen?

bij voorbaat dank 45

mvg,

Niels
Reply

#2
Ja je klepje is losgeraakt. Gewoon er helemaal uithalen als je 'm te pakken krijgt. Doekje in je hals en losse roest afsteken. Misschien het restje even behandelen. Na 1 of 2 volle tanks je brandstoffilter vervangen.

Ik weet niet of je nieuwe losse vulhalsen kan krijgen.
Reply

#3
Kun je gewoon bij de sloop halen.. zijn meestal wel ok.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#4
oke, thanks for the tips! Smile
ik zal binnenkort eens kijken.
Reply

#5
hier mag trouwens een slotje op.

het is al een poosje opgelost.. door de vulhals te vervangen met een goeie van de sloop.
Reply

#6
Top dat je even meld dát het opgelost is, en ook hóe het opgelost is 39
Dat soort dingen vergeten mensen vaak Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.