An Alto is reborn
#61
Lekker hoor 39
Geen Suzuki meer.
Reply

#62
Weer eens tijd voor een kleine update... De afgelopen tijd vooral lekker rondgetuft in het Altootje, op twee lekke banden na geen gekkigheid tegengekomen39

Voorzichtig aan begonnen met poetsen, moet zeggen dat het best tegenvalt. De lak op het dak zag er al slecht uit, de hoop was dat het met handmatig polijsten beter zou worden, niet dus. Van het weekend voorzichtig de motorkap doen, kijken of dit beter gaat, maar de lak is op de liggende delen erg ver op. Ik zit ik er erg aan te denken om de auto te gaan wrappen, het is geen heel groot oppervlak en ook voornamelijk recht toe recht aan. Lijkt me wel een leuke uitdaging.

Verder nog wat gekocht:

[Image: 360.jpg]

Rear louvres voor een Alto FX, past dus nog niet één op één op dit model. Ik twijfel nog een beetje of ik het heel erg leuk vindt staan, dus voor de zaag er in gaat laat ik het nog maar even bezinken.

Gisteren heb ik de ruitenwissers er vanaf getrokken:

[Image: 360.jpg]

En netjes zwart gespoten en met nieuwe rubbers er op vandaag weer teruggeplaatst, de kapjes voor over de moertjes ga ik nog een keer proberen te scoren:

[Image: 360.jpg]

Dan een bescheiden to-do lijstje:
  • ruitenwissers spuiten
  • bumpers en grille mat zwart plastidippen
  • originele velgen netjes spuiten
  • setje 13 inch staal laten verbreden
  • Alto verlagen
  • fender mirrors + nette oplossing voor de gaten die dan achterblijven in de deuren
  • carbon motorkap

Kortom, het beestje moet er netjes genoeg uit gaan zien naar m'n zin en breder en lager gaan. Interieur heb ik ook genoeg ideeën voor, maar daar ben ik nog mee bezig.

To be continued Smile
Reply

#63
Goed bezig met de Alto ! Die rear louvres vind ik wel gaaf. Horen wel een beetje bij die tijd. Hoop dat je ze passend krijg. Succes !
Reply

#64
Wow die ruitenwissers waren wel toe aan een likje verf!
Ik vind die louvres ook wel gaaf!
Reply

#65
Vandaag weer even met de Alto in de weer geweest, de bumpers en de grill zijn netjes zwart geplastidipt. Achter de achterbumper maar gelijk goed schoongemaakt en ook het ugly ass achtermistlicht weggehaald. Motorkap heb ik gepoetst, maar ook hiervan is de lak jammer genoeg niet echt meer te redden.

Tijdens:

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

En na:

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

Vergelijk dat eens met hoe het was, wat een beetje zwart als niet kan doenSmile

[Image: 360.jpg]
[Image: 360.jpg]

Moet nog veel aan gebeuren voor het toonbaar is naar m'n zin, maar er is weer een dingetje van het lijstje afgestreept:
  • ruitenwissers spuiten
  • bumpers en grille mat zwart plastidippen
  • originele velgen netjes spuiten
  • setje 13 inch staal laten verbreden
  • Alto verlagen
  • fender mirrors + nette oplossing voor de gaten die dan achterblijven in de deuren
  • carbon motorkap
Reply

#66
Goed bezig kerel. alles weer mooi zwart maken heeft echt een top effect.
Karretje wordt nog eens wat zo Biggrin
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#67
Ziet er echt goed uit 39
Haal je die NL sticker en die gele er ook nog van af?
Reply

#68
Ja ik zou ook met een caramelschijf nog ff die stickers verwijderen! Zwarte bumpers doen veel voor het smoelwerk van een oud bakkie!! 39
Reply

#69
Cool joh zo'n oud karretje low budget opleuken!
Reply

#70
Jup dankbaar werkje, frist hem een stuk op zo.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#71
Thanks! 39

Gisteren lekker een daagje naar Japfest op Circuit Park Zandvoort geweest, uitstekend weer en ook gezellig.

Foto van drie Altootjes op een rij:

[Image: 360.jpg]

Achterklep gaat trouwens nog wel meer vanaf dan alleen de stickers, inclusief de lelijke plaat waar de kentekenhouder nu opgeschroefd zit. Hierachter zit een hele mooie ruimte voor een vierkant nummerbord Biggrin

Zoals ook op onderstaande foto te zien is van de SS80 van Arend (foto ook even gepikt trouwens):

[Image: 360.jpg]
Reply

#72
Haha geniaal die aanhanger!
Reply

#73
Die aanhanger was leuk ja, de auto zelf vond ik echt een beetje mislukt.. maja Biggrin
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#74
Zijn hier nog updates te melden? Heb je de alto nog? En hoe rijd hij?
Reply

#75
Niet veel eigenlijk... Heb de auto nog steeds en rijdt prima, wat ik er verder mee wil weet ik eigenlijk nog niet. Genoeg ideeën maar niet zoveel tijd, dus we'll see Smile
Reply

#76
Mooi zeg! Lijkt beetje op het karretje van mijn pa waar ik in reed toen ik mijn rijbewijs haalde..... Smile (neus is anders zie ik)

https://lh3.googleusercontent.com/IblNaM...0-h1050-no
Reply

#77
---
Echt een hele leuke topic om te lezen en verder te volgen 39

----
Reply

#78
Na een maand of wat de Alto maar weer eens gestart en meegenomen naar de loods, in 1x starten Biggrin

Schattig he..:

[Image: 360.jpg]

Er is trouwens nog wel een en ander aan gedaan: rotor en verdelerkap vervangen, contactpuntjes vervangen en gelijk afgesteld en ook de carburateur is eens goed afgesteld. Rijdt stukken beter 39
Reply

#79
Blijft een leuk auto'tje!
Reply

#80
Dat ziet er proper uit hoor.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.