An Alto is reborn
#41
Goed, belofte maakt schuld, zo staat de Alto er nu bij:

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

Inlaatspruitstuk is schoongemaakt, nieuwe thermostaat er in gedaan en weer teruggemonteerd. Front zit ook weer grotendeels op z'n oude plekje terug, samen met de radiator. Aantal gare slangetjes vervangen en voorzien van goede klemmen, alleen nog nieuwe slangen knippen voor de versnellingsbakkoeling en dan is dat ook geregeld.

Daarna rest nog de verdeler en brandstofpomp, kleppendekselpakking en accu en dan zijn we een aardig eindje Smile
Reply

#42
Wat ziet dat er goed uit zeg voor zijn leeftijd!
Top! Smile
Reply

#43
Wh00p, zo met alles bij elkaar weer 5 paardjes terug in de stal weten te stoppen?
Reply

#44
Inmiddels weer wat verder gekomen:

Bumpertje netjes zwart gemaakt, moet voor t mooi nog wel een keer:

[Image: 360.jpg]

Alles gemonteerd wat nodig is om te starten:

[Image: 360.jpg]

Motortje draait rond bij het starten, krijgt alleen geen benzine, maar t was mooi geweest voor vandaag. Morgen weer verder, iemand een idee? Slangetje dat naar de carb gaat zat uiteraard gewoon vast, even losgehaald om te testen of er benzine uit kwam.
Reply

#45
Dus er komt benzine bij de carbs? Dus pomp hoor je ook draaien? De boel moet wel weer ff flink doordraaien voordat de carbs ook weer vol benzine staan. Bij het stilstaan van mijn auto stonden ook al mijn leidingen droog.
Reply

#46
Nee, het slangetje wat ik los heb hangen op de foto komt geen benzine uit bij het starten.

Heb een keer of zes gestart, lijkt mij opzich wel voldoende om benzine bij de pomp te krijgen, aan de zijkant van het blok.
Reply

#47
Slang van de tank die in het motorruim binnen komt loshalen, kijken of daar wel peut uit komt. Of de retourslang loshalen, kijken of daar uit komt.
Reply

#48
Gister even met beun gebeld en de pomp met de hand getest, die werkt in ieder geval gewoon als ik deze met een slangetje rechtstreeks aansluit op de aanvoerleiding. Vanavond nog even proberen met het benzinefilter ertussen en dan de boel weer aansluiten zoals het hoort.

@paul: de slang vanaf de tank die het motorruim inkomt geeft geen brandstof uit zichzelf, omdat de pomp niet in de tank zit maar pas op het blok.
Reply

#49
Vandaag alles weer aangesloten en een tijdje lopen te staan te klooien, maar hij loopt weer Biggrin
Reply

#50
Jeej, goed bezig!
Reply

#51
(18-02-2016, 23:04)SteefK Wrote: .. lopen te staan te klooien..

Is dat Rotterdams?

Mooi nieuws!
Reply

#52
Ja, dat is Rotterdams :p

Ben er echt blij mee dat t motortje weer loopt, gisteren de eerste paar meters weer gereden. Rookt nog wel behoorlijk, dus moet denk ik nog wel naar de afstelling worden gekeken. Van t weekend weer verder Smile
Reply

#53
Nog weer even bezig geweest vandaag, lijkt weer helemaal op een auto nu:

[Image: 360.jpg]

[Image: 360.jpg]

En omdat er iemand met opruimen iets te enthousiast is geweest, maar een koelvloeistoftankje van de Swift geleend en een universele ruitenwisservloeistof tankje:

[Image: 360.jpg]

Want woensdag kan het beestje naar de apk Smile Als hier geen gekke dingen uitkomen is het vooral poetsen en verder netjes maken!
Reply

#54
Hij is af!!! Toch?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#55
(23-02-2016, 00:58)Salto Wrote: Hij is af!!! Toch?

Wanneer is een auto af?
Reply

#56
Als je hem afstaat aan ie vrouwtje.. en die ermee gaat rijden..
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#57
Noh, wist dat dat zo werkt34
Reply

#58
Ha Stefan,

Dat is mooi chef 39
Heb je er al een stuk mee gereden of enkel een beetje warm staan draaien?

Succes morgen met de APK.

Ave walter
Reply

#59
Achterremmen moesten even gangbaar gemaakt worden, maar de Alto heeft weer 2 jaar apk Biggrin
Reply

#60
Mooiii! Nu lekker rijden! Hopen dat mijn apk ook vlotjes zal verlopen
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.