GTI blok
#1
Oke, per toeval kwam ik een GTI blok tegen voor een heel schappelijke prijs.....


Ik kan m krijgen voor €140.- incl. ecu en kabelboom... Gereserveerd heb ik m al en kan m volgende maand ophalen.....

Voor de rest heb ik bij diezelfde gast een rechter voorscherm en bovenste bumpergedeelten in kleur aangeschaft voor € 20.-

Heb ik nou nog meer nodig om een gti blok over te plaatsen in een GS, behalve de kabelboom, ecu, blok en afm??????? Uitlaatje heb ik ook al geregeld, die kan ik onder de schade gti weghalen, de veren en acdhterremmen ook....

Greetz Ed
And sorry officer, I was not speeding......... I was qualifying Biggrin
Reply

#2
Benzinetank moet geloof ik ook.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#3
Ik weet het niet precies.

De GS die ik heb gekocht daar zit ook een GTI blok + bak in. Daarbij zit volgens mij voor de rest alleen een aangepaste kabelboom in, en dat is het.


Maar.... wil je goed blijven rijden, dan zou ik zeker ook de remmen vervangen en de aandrijfassen. Die van een GS/GL zijn gewoon niet voor die snelheden gemaakt.
Reply

#4
Je hebt nodig
gti blok
gti bak
gti aandrijfassen
bezinetank
kabelboom en ecu
remmen als je het 100% wil doen
Reply

#5
waarom benzinetank?? omdat er een andere pomp in zit?
Reply

#6
Ik geloof dat de vorm anders is. Nogmaals, ik heb het ooit eens gehoord, dus weet niet of het klopt.
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.


www.streetrides.nl
Reply

#7
Greetz

Ik geloof niet dat de vorm van de tank echt anders is maar de benzinepomp van een GS kan een GTI onder zware belasting niet van voldoende benzine voorzien.
Daarom is een GTI benzinepomp ook stukkie sterker dan die van een GS.
Maar zoals ik zeg ik weet niet ZEKER of de vorm anders is, ik zou gewoon sowieso een tank van een GTI eronder hangen, dan zit je altijd goed, net zoals achterschijven met remklauwen etc. etc.

ps Edje, je hebt een PBMessage

Maurice
Reply

#8
Als je de remmen over gaat zetten (wat een verstandige keuze is) heb je ook de rembekrachtiger en -verdeler nodig van de gti!Wink


Wat betreft die tank:
Zou niet weten waarvoor die een andere vorm nodig zou hebben, dus lijkt het mij erg logisch dat de vorm hetzelfde is, maar het gaat idd voornamelijk om de benzinepomp die erin zit. En ik heb vernomen dat het simpeler is de hele tank over te zetten, dan de pomp uit de tank te halen en die over te zetten...

Naja iig voor een garage dan. Als je geen brug tot je beschikking hebt ligt dat wellicht weer andersPuzzled Maar dat weet ik niet zeker...
Reply

#9
is het dan niet makkelijker om meteen een hele GTi te scoren? Misschien een waarvan de motor is overleden ofzo? Als je toch zoveel moet overbouwen...
[Image: blackkeyssig.jpg]
Reply

#10
Jep dat is de makkelijkste manierWink

(vaak ook goedkoper als alles los kopen)


Maar dat werd niet gevraagd...
Reply

#11
vorm van de pomp is wel anders je moet hele tank omzetten....
de gs kan net genoeg benzine leveren voor een gti maar als je ooit meer wil kan de pomp het niet aan

ik zou de tank toch zeker omzetten

ohja nog 1 ding

de assen homokeneten van een gti passen niet in de wiel naaf van een gs
ik heb ook omgehangen en het paste niet die gti homo's zijn dikker
[Image: balk%20dave%20swift3.jpg]
Reply

#12
Fuelpomp is geen probleem, ik heb nog een Walbro 255L liggen, moet genoeg zijn Smile

Aangezien deze voor mn sx was, en die ging tot 240PK met 450cc injectors, T25, saab ic en boost op 1.0 bar/14psi, stage1 chip....

Voorremmen ook geen enkel probleem, heb nog remmen van de sx liggen, die kunnen zo overgezet worden.
Achterremmen haal ik waarschijnlijk van de sloop (de klauwen en beugels) achterremmen van sx passen niet ivm de stand van de klauw :S

Voor alsnog wil ik eerst voorzichtig aan gaan kijken met de standaard GS bak, aangezien er nog even geen geld is voor een gti bakje..... Maar komt op korte termijn ook wel voor elkaar, misschien is die er wel tegen de tijd dat t blok erin gaat.
And sorry officer, I was not speeding......... I was qualifying Biggrin
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.