waar op letten aanschaf Wagon R 1.2 GL uit 1998
#1
Mijn vriendin wil niet meer door met haar Swift. Teveel geld erin gestoken door de jaren heen.
Daarnaast last van haar knie dus een hogere zit is een pre.
Nu is ze verliefd geworden op een Wagon R uit 1998 met 200.000 op de teller voor een nette prijs met een 1.2 motor.
Ga hem omdat hij in Arnhem staat donderdag bekijken. Waar moet ik op letten?

Alvast bedankt.

En voor degene die geïnteresseerd misschien is is de Swift voor heel weinig te koop.
Reply

#2
Roest roest roest... en hoe is het onderhoud gedaan? Distributie vervangen? Dat soort dingentjes Smile
Reply

#3
En controleer of alle elektra werkt. Suzuki kennende hebben ze nog wel eens massa probleempjes.
Reply

#4
Roest, onderhoud, uitlaat en of ie vooruit komt. Doorgaans rijden die dingen korte stukjes in de stad dus wordt nooit echt lekker warm.
Geen Suzuki meer.
Reply

#5
Deze zag er prima uit. Is op vakantie mee geweest naar Italië volgepakt. Enige roest wat ik zag was rechtsachter bij een spatboardrandje wat er gaat doorkomen. Prima onderhouden heeft een motorblokje met een ketting. Uitlaat en alles nog netjes . Wil wel als het lukt de gloednieuwe accu van de Swift omgooien en als het past de banden deze zijn net een paar maanden oud en voor sinds een jaar nieuw met nog geen drieduizend gereden. Hoop dat ik de velgen en al kan uitwisselen anders word het heen en weer rijden naar een bandenboer.

Voor de rest blijft het een gok. Hoop een goede....

Iemand nog een adres voor een opkoper van een Swift vijfdeurs uit 1998 kenteken tv zn 98 . Compleet nieuwe uitlaat,veerpoten voor. Alle riemen vervangen. Nieuwe stuurbekrachtiging,voorruit enzovoorts enzovoorts. Ding moet weg.
Reply

#6
Ze hadden er bij Autoweek een tijdens de 'Barrelbrigade'. Technisch prima (had ook als enige zijn originele PK's nog), maar van onderen totaal weggeroest. Ga er dus goed onder liggen, of liever nog, zet 'm op een brug.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#7
Probeer die websites eens waar ze steeds voor adverteren: Wijkopenauto's en al die concurrenten. Misschien krijg je een leuk bedrag, en heb je sws geen gezeur van de koper later.
Reply

#8
Zijn grote oplichters! Niet aan beginnen. Allerlei vage contracten, als je komt kun je je auto voor een schijntje achterlaten, of je moet flink betalen om onder het contract uit te komen.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#9
Oke, blijkbaar goed opletten wat je doet, afspreekt en tekent dus..
Reply

#10
Bij wij kopen auto's krijg ik 75 euro voor mijn Corolla uit 1994. Terwijl hij op Marktplaats ongeveer 1200 doet.

Begin een beetje zorgen te maken over dat roest inderdaad. Huidige koper heeft hem wel in juli gekocht bij een dealer en ik kan er zelf zo moeilijk onder komen. Hij moet in januari voor de APK en ik wil mijn vriendin niet op onkosten jagen omdat dit al geleend moet worden. De auto moet nog 600 kosten vandaar.
Reply

#11
Wat iedereen al zegt, let op de roest. Vooral de bekende plekken zoals de wielkasten, dorpels en bij de voorruit.
Voor de rest een lekker stukje rijden en luisteren naar gekke geluiden en voelen of de koppeling en bak niet op hun eind zijn. Wees vooral niet bang hem een beetje op zn staart te trappenWink
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#12
Enige wat ik gezien heb was dus net boven de spatboardrand rechtsachter. Maandag neem ik toch een spiegeltje op een stuk mee( van de action) en een zaklamp.
Net die AutoWeek YouTube filmpje gezien en toch behoorlijk geschrokken.
Reply

#13
Beter nu schrikken dan dat je de auto gekocht hebt, en er achteraf achter komt hoe het er allemaal uitziet.

Nu je de filmpjes hebt gezien, weet je hoe het eruit (kan) zien, en waar je op kan letten. Gebruik die kennis! Wees kritisch, als je er geen goed gevoel bij hebt, niet kopen.

Aan de andere kant... 600 euro is natuurlijk niet heel veel geld voor een rijdende auto. Succes en laat nog even weten hoe het gegaan is!
Reply

#14
Auto heeft zes eigenaren gehad de laatste negen jaar. Dit kan een voordeel zijn omdat hij dan regelmatig voor de verkoop nagelopen is. Helaas geen APK rapport gezien. Alle electronica werkt en op het roestplekje na en een parkeerdeukje na ziet hij er verzorgd eruit. Maar ga maandag nogmaals goed kijken. Wil ook de velgen met nieuwe banden omgooien van de Swift op de wagonR mits dit past. Tijdens de vakantie heeft hij een kapotte band gehad en deze is uitgewisseld voor een van een ander type.

Het blijft spannend vooral met zo'n oude auto. Maar mijn vriendin is verknocht aan de Suzuki.
Reply

#15
Velgen omgooien gaat niet. Een Wagon R heeft steekmaat 4x100 en een Swift heeft steekmaat 4x114,3.

Wat betreft schrikken voor de APK; veel garages bieden een aankoopkeuring aan. Zij lopen dan de auto na op bepaalde plekken om te kijken of het goed, minder, of fout is. Als het goed is zullen daar al punten voor de komende APK opvallen, of juist niet. Kost je maximaal 50 euro, en kan je een enorme miskoop besparen.

Uiteraard moet je dit laten doen door een onafhankelijke garage, en niet bij de verkopende partij.
Reply

#16
Haal ook het tapijt even omhoog bij de voor en achterbank, kofferbak, binnenkant wielkuipen wil die ook roesten.Loop ook de hoesjes van homokineten na of die geen haarscheurtjes vertonen. Verlichting, en speakers of die het doen. Motorisch zal je niet gauw een buil aan vallen. Zorg dat je regelmatig olie vervangt en oliefilter, bougies,kvs elke 2 jaar. Gelijk doen na de koop en remvloeistof, versnellingsbakolie vervangen. Reken er nog wat bovenop op de prijs die je nu gaat betalen tenzij je dat allemaal zelf doet en dan ben je onder de 100 euro wel klaar.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.