Radio, sigarettenaansteker geen spanning meer.
#1
Ik heb een oude bak (de alto 1.0 GLS uit 1997)
Hier zit een auto radio in en een werkende sigaretten aansteker of ook wel bekend als oplaadpunt voor apparaten (tomtom, smartphone)

Gisteren deden beidde het nog. Ik stap sochtends in de auto, en allebei zijn ze defect.

Ik heb niet veel verstand van dit soort zaken maar wil het graag zelf oplossen. Het zal vast iets van kortsluiting zijn, hopelijk wijst het defect van zowel de radio als de sigaretten aansteker welk snoertje of plugje de geest heeft gegeven.

Graag zou ik willen weten hoe ik deze opspoor en vervang.

Meer informatie nodig, vraag het me.
Bedankt alvast voor jullie moeite.
Reply

#2
Zekering al gecheckt? Zitten waarschijnlijk op dezelfde.
Reply

#3
En je dashboard verlichting en achterlichten doen het wel?
Reply

#4
Doet je kentekenverlichting het wel?
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#5
Zo, dat is snel.

@Robin

Ja en Ja.

@Schaapie

Ga ik doen morgen ochtend. Ziet zon zekering er ongeveer net zo uit als een in de meterkast. Of ga ik het daaraan niet herkennen?
Als de zekering stuk is dan kan ik de juiste gewoon kant en klaar kopen bij een auto winkel. Of moet zoiets besteld worden?
Reply

#6
Zo zien auto zekeringen er uit.
Rechts is kapot, links is heel
[Image: doorgebrande-autozekering.jpg.pagespeed....KpJMMw.jpg]

Soms zitten er in het kapje van ze zekeringkast binnen al reserve zekering.
Kwestie van de kapotte zekering eruit vissen (ik vermoed de zekering aangeduid met "dome") en dan een goede zekering er inzetten.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#7
Er is natuurlijk wel een reden dat een zekering eruit klapt. Als je alleen die vervangt pak je alleen het gevolg van de oorzaak aan.
Reply

#8
Ik zou beginnen met de oplader(s) uit de sigaretten aansteker halen en daarna de zekering vervangen. Vaak kunnen goedkope opladers weleens voor kortsluiting zorgen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.