Trekhaak plaatsen oude ignis?
#1
Wij hebben een Ignis van 13 jaar oud met anderhalve ton op de teller. Hij doet het nog prima en is in onderhoud bij een Suzuki garage.
Nu zouden we eigenlijk wel een vouwwagen willen kopen. Het dilemma is nu, laten we nog een trekhaak plaatsen aan deze auto of is het toch handiger om hem in te ruilen voor iets nieuwers? Het plaatsen van een trekhaak kost bij de garage toch al gauw een euro of 600...
Wat denken jullie?
Reply

#2
Je kunt eens kijken op trekhaak.nl, die komt meestal erg goedkoop uit. Misschien heb je een handig persoon in je naasten omgeving, die het ook kan doen. Voor een beetje sleutelaar is het niet een héél moeilijke klus. Op de sloop zijn er nog wel trekhaken te vinden voor een ignis van die leeftijd.
Verder ligt het eraan of het je die 600€ waard is, als je de auto volgend jaar weg wilt doen zou ik zeggen; zonde van t geld. Als ik er minimaal nog 3 jaar mee zou rijden zou ik het zelf rendabel genoeg vinden.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#3
Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken op trekhaak.nl, misschien scheelt dat wel.
Reply

#4
Ik heb zelf ook een trekhaak laten plaatsen onder mijn busje. Ik durfde het niet aan om het zelf te doen (bijna geen ervaring met sleutelen) maar als je een beetje handig bent, zou je het al zelf kunnen doen. Anders misschien bij een hobbieist.

Ik was totaal toch ook wel 450,- euro kwijt, dus daar moet je wel zo ongeveer aan denken. Ik had de trekhaak gekocht via internet en bij een kleine garage laten plaatsen.

Succes!
Reply

#5
Ik zou altijd mijn eigen auto (waarvan je de staat en het onderhoud goed kent) verkiezen, boven iets nieuws. Tenzij je auto echt niet meer voldoet of technisch niet goed is.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#6
Staat het maximum trekgewicht van de ignis een vouwwagen wel toe?
"Gewoon, omdat het kan"
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.