Project Junkyardrace
#1
M'n Chevrolet Sprint Turbo (Swift Mk1) gaat ingezet worden in de Junkyardrace van 2016.

Basis: APK-waardige auto (twv € 500), aanpassingen voor circuit (rolkooi, remmen upgrade, overtollig gewicht er uit, racestoel en brandblusser).
Het is een endurance race, dus snelheid is minder belangrijk dan volhouden. Maar vooral ook veel lol. Afgekeken van 24 hoursof LeMONS

Updates volgen
'00 Volvo V70 R AWD
'88 Chevrolet Sprint Turbo
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'71 Triumph Stitfire Mk4
'66 Chevrolet Panel Van
'59 DeSoto Commercial Utility
Reply

#2
Dat meen je niet.. je gaat zo'n auto daar toch niet voor inzetten?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#3
Ik heb hier ook naar gekeken, leek me heel erg leuk.
Een auto van 500,- euro, dat kan ik nog wel betalen. Natuurlijk verwachtte ik meer kosten, maar hier schrok ik wel een beetje van voor een Junkyard-race:

Quote:Om een auto aan te schaffen en start klaar te maken voor de race, plus inschrijfgeld, ben je rond de 2700 euro kwijt.

Er staat er dit in het reglement:
Quote:Art. 7.2 Rijgedrag
Bij elke vorm van contact worden allen betrokken teams bestraft.
Het afblokken van een ander rijder is niet toegestaan en word bestraft.

Maar verderop lees ik:
Quote:Zoals vermeld in de straffenlijst van de reglementen... Worden we bij vier aanrijdingen echt meteen uitgesloten van deelname?
We willen een veilige maar ook leuke endurance race aanbieden en begrijpen dat in de meeste gevallen directe uitsluiting niet nodig is. Een ongeluk zit namelijk in een klein hoekje.

Lijkt me toch zonde om met die auto mee te doen aan een dergelijke race. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Natuurlijk kan je er vast een hoop lol aan beleven.
Reply

#4
(23-09-2015, 09:54)Salto Wrote: Dat meen je niet.. je gaat zo'n auto daar toch niet voor inzetten?

Waarom niet? Verkopen lukt toch niet (als ik m'n eigen geld wil terug verdienen), het is een goede basis, blokje is best wel snel (te maken) en het lijkt me een leuk projectje. Weer eens wat anders dan die grote sloepen die ik normaal rij.

DJLP Wrote:Ik heb hier ook naar gekeken, leek me heel erg leuk.
Een auto van 500,- euro, dat kan ik nog wel betalen. Natuurlijk verwachtte ik meer kosten, maar hier schrok ik wel een beetje van voor een Junkyard-race

Keuzes. Ik heb altijd al iets op het gebied van racing willen doen. En het bouwen samen met m'n zoon is een leuke klus. Al eens gedaan met m'n DeSoto rat-style, om er vervolgens mee naar Zweden te toeren: BigMeet

(23-09-2015, 10:25)DJLP Wrote: Natuurlijk kan je er vast een hoop lol aan beleven.

En dat is dan ook de bedoeling! Zowel het bouwen als het rijden.
'00 Volvo V70 R AWD
'88 Chevrolet Sprint Turbo
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'71 Triumph Stitfire Mk4
'66 Chevrolet Panel Van
'59 DeSoto Commercial Utility
Reply

#5
Aha, ik was alweer even vergeten dat je hem hier te koop had staan! Sinds januari zag ik. Dan begrijp ik het al wat beter. Als het niet verkoopt, kan je er maar beter zoveel mogelijk lol mee hebben.

Sowieso een leuke basis voor een circuit auto. Erg licht en al redelijk vermogen begreep ik. Ik zou zeggen, carrosserie technisch in orde maken, al het onnodige eruit trekken, blokje een goede opfrisbeurt geven, misschien de turbodruk nog ietsje opschroeven, en gaan met die banaan!
Reply

#6
Leuke tijd en ervaring met je zoon is niet in geld uit te drukken. Veel suc6 en ik blijf het volgen. (Ik had ook verwacht dat de auto al lang weg zou zijn maar inmiddels gaat het zo goed in NL en europa dat men in afrika meer geld voor een dergelijk zeldzame auto over hebben)
39



Reply

#7
Verschrikkelijk. Koop dan een golf ofzo.
Ga je een one of a kind auto aan puin rijden.. echt zonde.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#8
Mooi evenement, mooie actie voor vader/zoon, mooie sport.

Maar wat ongelofelijk zonde van deze auto!.......
Reply

#9
Tja, voor de mensen die het zonde vinden; voor goed geld is ie nog steeds te koop, hoor. Wink
'00 Volvo V70 R AWD
'88 Chevrolet Sprint Turbo
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'71 Triumph Stitfire Mk4
'66 Chevrolet Panel Van
'59 DeSoto Commercial Utility
Reply

#10
Ik denk dat voor die 500 euro er vast wel mensen zijn die hem willen hebben.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#11
Afgecrosst en met een rolkooi is het ding gegarandeerd geen drol meer waard...

En voor 500 euro is er genoeg te koop met meer racepotentieel dan dit..
Reply

#12
Mijn mening: houden die auto. Voor uzelf of u zoon of beiden...liefst zo origineel mogelijk maar interieur kan er ook netjes uit en netjes weer in. Zeldzaam,uniek,lichtgewicht en waarschijnlijk easy 100pk er uit. Ik heb al eens een PB gestuurd toen. Ik kon toen de mk1 cabrio van liese karosseriebau kopen anders had deze turbo al op mijn oprit gestaan Wink
39



Reply

#13
Zojuist Sprintje opgehaald met een vers APK-tje.

Nu me maar eens gaan verdiepen in de mogelijkheden. Wat hebben we nodig?

- Betere remmen. Is daar iets voor te koop of moet ik zelf gaan bouwen?
- Stalen remslangen. Brezan o.i.d.
- Rolkooi. Vriend van me heeft er een gemaakt in z'n Camaro; hem eens vragen.
- Racestoel FIA keurmerk 8855/1992 of 8855/1999. Marktplaats?
- 5 of 6 puntsgordel, FIA keurmerk 8853.98 of hoger. Marktplaats?
- Raamnet. Marktplaats?
- Stroomonderbreker. Brezan o.i.d.

- Sponsors. Anyone? Idea

Dan denk ik dat de synchromeshes van de versnellingsbak een beetje gaar zijn. Is dat nog te koop en zo ja, waar? Of misschien een ruilbak?

Graag goedbedoelde adviezen.
'00 Volvo V70 R AWD
'88 Chevrolet Sprint Turbo
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'71 Triumph Stitfire Mk4
'66 Chevrolet Panel Van
'59 DeSoto Commercial Utility
Reply

#14
Betere remmen - niet nodig, hoogstens greenstuff blokken
Stalen remslangen - kun je bij biesheuvel op maat laten bouwen.
Rolkooi - ALTIJD LATEN BOUWEN DOOR IEMAND DIE WEET WAT IE DOET.
Racekuip - INVESTEREN! KAN JE LEVEN REDDEN!
Gordels -INVESTEREN! KAN JE LEVEN REDDEN!
Raamnet - mag je ook een arm restraint? Das makkelijker! Te halen bij biesheuvel
Stroomonderbreker - biesheuvel
Sponsoren - succes

Je hebt een Mk1 swift/Firefly waarvan de bakken zeldzamer zijn dan een witte olifant. Veel succes

Heb je al gerekend dat je auto na die race naar het oud-ijzer kan?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#15
(25-09-2015, 15:54)Salto Wrote: Betere remmen - niet nodig, hoogstens greenstuff blokken
...
Racekuip - INVESTEREN! KAN JE LEVEN REDDEN!

Beetje tegenstrijdig, maar goed. Tongue

Salto Wrote:Je hebt een Mk1 swift/Firefly waarvan de bakken zeldzamer zijn dan een witte olifant. Veel succes

Ok, makes sense..., dus parts ook niet?

Salto Wrote:Heb je al gerekend dat je auto na die race naar het oud-ijzer kan?

Als ik niks de, kan ie volgend jaar ook naar het oude ijzer. Nu ga ik er lol mee hebben.

@all: voor iedereen die zo begaan is met het lot van deze auto; hij is nog steeds te koop, hoor. Maar dan wel snel, want we staan te popelen...37
'00 Volvo V70 R AWD
'88 Chevrolet Sprint Turbo
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'71 Triumph Stitfire Mk4
'66 Chevrolet Panel Van
'59 DeSoto Commercial Utility
Reply

#16
Als ik nog vrijgezel was en geen kindje had was je die Sprint zo kwijt! Ik hou wel van die unieke auto's uit de '80's... (zucht.. denk weer aan m'n 2 R25's..)

Al met al is het misschien wel zonde van de Sprint, maarja, als dat hok al bijna een jaar te koop staat is er toch niet zoveel animo voor. Dan idd maar afraggen en wat lol beleven. Alleen hopen dat de bak het volhoudt dan...
Reply

#17
We rijden met onze MK1 circuit auto al 6 jaar op standaard remmen zonder problemen.. nipparts om precies te zijn.
Een auto van 700 kilo heb je gewoon geen schunnige remmen voor nodig.

Veiligheid uitrusting kan je leven redden, en is het investeren waard, dus dat is niets tegenstrijdigs.

Als je die auto nou toch gaat prepareren.. kijk eens of je een andere weg kan kiezen.. time attack, DNRT, open pitlane trackdays.. er zijn genoeg opties om te genieten zonder je auto gelijk aan puin gaat.

Mk1 versnellingsbak spullen moeten nog wel verkrijgbaar zijn, maar een hoop onderdelen zijn toch heul erg zeldzaam aan het worden.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#18
Even voor de duidelijkheid; de auto moet wel heel blijven, hoor. Ik ga niet meedoen aan een banger race of zo.

@Salto: goeie tips, gaan we zeker bekijken.
En wat betreft die remmen; ik heb 1 keer gereden op Zandvoort waarbij plotseling de remmen zeiden: doe jij het ff zelf. Dat hoop ik nooit meer mee te maken...
'00 Volvo V70 R AWD
'88 Chevrolet Sprint Turbo
'72 Oldsmobile Delta 88 Royale
'71 Triumph Stitfire Mk4
'66 Chevrolet Panel Van
'59 DeSoto Commercial Utility
Reply

#19
(26-09-2015, 09:33)Caprice89 Wrote: ...
@Salto: goeie tips, gaan we zeker bekijken.
En wat betreft die remmen; ik heb 1 keer gereden op Zandvoort waarbij plotseling de remmen zeiden: doe jij het ff zelf. Dat hoop ik nooit meer mee te maken...

Denk dat hij doelt op het feit dat de remmen meer dan goed genoeg zijn voor de auto. Goed onderhoud en goede remblokken is voldoende mits je schijven nog dik genoeg zijn uiteraard.

Voor 500,- neem ik je auto wel over hoor.
Reply

#20
(26-09-2015, 09:33)Caprice89 Wrote: Even voor de duidelijkheid; de auto moet wel heel blijven, hoor. Ik ga niet meedoen aan een banger race of zo.

@Salto: goeie tips, gaan we zeker bekijken.
En wat betreft die remmen; ik heb 1 keer gereden op Zandvoort waarbij plotseling de remmen zeiden: doe jij het ff zelf. Dat hoop ik nooit meer mee te maken...

sorry, maar je gaat WEL meedoen aan een banger race.
het heet niet zo, maar denk jij nou echt dat mensen zuinig gaan doen op die auto?
heb je wel eens beelden gezien van de 24 hours of lemons?

er gaan straks 100 auto's met volle gang op de tarzan af, zonder enige ervaring, racelicentie etcetera.
reken erop dat je auto echt NIET zonder een kras of deuk. er door komt

wij hebben nog nooit gehad dat onze remmen weigerden..alleen 1 keer een stukke hoofdremcilinder door de verkeerde remolie
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.