13cm woofers in sub kist
#1
hoi allemaal,
ik heb een vraag.
weet iemand ook of het nut heeft als ik mijn 2 13cm woofers (250w per stuk)[Image: IMG_20150911_124913_zpsufxxwxrx.jpg]
in een kist maak en ik mijn kofferbak leg(ik sluit ze natuurlijk wel aan)

grt hilbert
[Image: 27576977129_b214f3a7f5_o.jpg]
Reply

#2
13cm 40W speakers in 1 kist of in 2 kistjes, levert je hoe dan ook amper iets meer op. Wat wil je er mee bereiken?
Reply

#3
dat zijn geen woofers..
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#4
Volgens mij zijn het de lage-tonen-speakers ("woofers") van een composet.
Reply

#5
Klopt, zijn woofers van een composetje (dus geen subwoofers)
Gaan volgens de specs tot 40Hz, maar dit mag met een korreltje zout genomen worden.

Ik denk dat als je het puur voor de lol doet, om ervaring op te doen met je eigen kistje bouwen, dat het best leuk kan zijn. Leuk voor de ervaring, niet leuk voor het geluid Tongue

Owja, en zoals mafkikker correct opmerkt, die 250 Watt hoef je niet naar te kijken. 40 Watt RMS is het getal wat interessanter is. En dan nog zegt dit weinig over de maximale geluidsdruk, maar dat is weer een verhaal apart Smile
Reply

#6
40w rms is sowieso niet veel... Zeker niet voor een 'woofer'
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#7
Dat gaat je weinig opleveren kan ik je vertellen. Dit is idd een 13cm midwoofer van een composet. Daar zal je geen sublaag uitkrijgen op een beetje knap volume (en dan bedoel ik niet beuken), zelfs niet als je signaal heel goed filtert. Daar is het gewoon niet voor bedoeld.

Wat heb je nu aan audio in auto zitten?
Geen Suzuki meer.
Reply

#8
dit zijn idd woofers van mijn composet.
ik heb deze over omdat deze eerst in mijn deuren zat,maar omdat ik andere deurpanelen heb geplaatst vind ik het jammer om er gaten in te zagen.
ik kwam op dit idee omdat deze woofers wel goed dreunen in een deur dus waarom niet in een kist(en dit zijn lage toon woofers en geen mid)maar aan jullie reacties te lezen dan word dat niks.
bedankt voor het reageren ik ben weer een illusie armer.

grt hilbert
[Image: 27576977129_b214f3a7f5_o.jpg]
Reply

#9
Vanuit eem kist in de kofferbak komt er te weinig geluid uit om je oren goed te bereiken. Je kan ze dan beter in de hoedenplank schroeven.
Geen Suzuki meer.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.