"Alles over Baleno versnellingsbak" topic
#1
sinds deze week is me iets raars opgevallen tijdens het schakelen...
als ik de koppeling op laat komen dat ik dan licht geschuur hoor, ook als ik heel licht mijn koppeling intrap.

is het nu zo dat ik een versleten koppeling heb of zijn mijn synchromesh ringen versleten?
mij lijkt het eerste maar de dealer waar ik hem gekocht had zei dat de koppelingsplaat vervangen was.
Reply

#2
Druklager... Is normaal zolang je net niet hoort als de koppeling niet ingetrapt is.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
oke thanks kan ik weer met een gerust hart door rijden Tongue
Reply

#4
Heb mijne ook. En rijd er al probleemloos 25000km mee tond.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
ooh okeTongue
mn achter wiel lagers zingen ook een beetje maar daar kan die ook wel 100 jaar mee worden Tongue
Reply

#6
Nou dat denk ik nietWink
[Image: 10014092_10153315236727302_580458217628885441_o.jpg]

-- Low and Slow --
Reply

#7
Wiellagertes kosten ook niet de hoofdprijs. Lekker vervangen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
het is nog niet zo erg dat ik het echt hinderlijk vind dus ik laat het zo Tongue als ze echt goed herrie gaan geven dan wip ik er wel nieuwe in.
zo moeilijk is dat geloof ik niet bij een baleno hatch
Reply

#9
Lagers zijn gewoon een apk puntje hoor dacht ik... dus veel te kiezen zul je niet hebben.
Reply

#10
(13-05-2015, 18:41)Schaapie Wrote: Lagers zijn gewoon een apk puntje hoor dacht ik... dus veel te kiezen zul je niet hebben.


Klopt
Reply

#11
Beetje late reactie maar:


Of het is vanzelf niet meer nodig zoals bij Botje is gebeurd:

http://www.suzukiclubnederland.nl/forum/...#pid354207
(Bleek als ik me niet vergis veroorzaakt te zijn door een kapotte wiellager die vast sloeg)
Reply

#12
ff weer di topic oppakken, het euvel wat bovenaan dit topic staat begint zich te herhalen in meerdere maten, nu is het zo dat als ik de motor laat draaien ik een schurend geluid uit mn versnellingsbak hoor komen... en als ik hem in zn versnelling zet dan word het harder lijkt het wel.
in iedere versnelling blijf ik dat schurende geluid horen, ik heb er verder niks aan gedaan en heb hem thuis laten staan.. voort sloop ik heel die bak naar de maan... dat is neit de bedoeling... PuzzledPuzzledPuzzled
Reply

#13
Lijkt me dat je je koppeling kan gaan vervangen Wink
Reply

#14
Mijne schuurde ook met de koppeling omhopg hoor Tongue al was dit geluid wel redelijk op de achtergrond.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#15
Koppeling inderdaad, dan wel druklager maar moet er dan hoe dan ook helemaal af.
Maar 1.6 bakken zijn over het algemeen niet echt super, maar hij doet het ook stationair in z'n vrij?

Laat er anders een keer iemand naar luisteren/kijken?Idea
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

#16
in zn vrij heb ik ruis, met koppelen heb ik ruis en met normaal rijden met koppeling omhoog heb ik ruis
onder ruis versta ik een goed hoorbaar schuur geluid...
ik denk sowiso dat mn druklager versleten is en mijn koppeling zou dan versleten moeten zijn.
maar bij aanschaf zij de dealer dat er een nieuwe koppeling en bak revisatie was gedaan. wss dik gelulUnhappy
Reply

#17
Precies hetzelfde als wat ik met mn swift had dus. Nieuwe bak en koppeling klinkt nu een beetje als bullshit...
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#18
Je zit in Krimpen zie ik, stuur nox6 eens een berichtje en kijk of je een keer bij hem langs kunt rijden, weet je denk ik snel zat wat het is.
Reply

#19
Als het geluid in al die gevallen hetzelfde is, druklager.
Maar ze kunnen ook best de bak en koppeling vervangen hebben maar het druklager niet? Kan gewoon.
Gang is alles, remmen is angst.
Reply

#20
Zoals jullie misschien wel weten lijdt mijn 1600 ook aan een rotteversnellingsbak :/
nu wil ik er een andere op zetten...
is het mogelijk om een versnellijgsbak van een 1800 of een 1300 erop te zetten of past dit niet? Andersmoet ik een verse gereviseerde 1600bak erop gooien
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.