versterker en losse sub
#1
beste,
ik heb al een hele tijd een actieve sub (pioneer nog eits, 150wrms) erin liggen, doet t prima. nou heb ik alleen laatst een versterker van een vriend over genomen (signat fury 1200) en nu zit ik met het dilema hoe ik het signaal aan moet sluiten.
[Image: IMG-20150831-WA0010_zpswkkyabw6.jpg]
de tulp (tekst rear/SW) zit naar de actieve sub momenteel en gaat daar ook weer in een rood wit tup (2 draden dus).
[Image: fury%201200_zpsfh1fvoeg.jpg]
dan is mijn vraag hoe kan ik hier bijde componenten op aansluiten? ik heb begrepen dat de meeste radios 3 x die tulp uitgangen hebben, maar koop liever geen nieuwe radio.
alvast bedankt voor de reacties Wink

mark
voor ieder probleem is er een beun oplossing.
Reply

#2
Duurdere radios hebben inderdaad 2of3 rca uitgangen... Volgens mij zijn er wel rca splitters te koop.
Ideaal word dit echter niet, denk dat je of een nieuwe radio of een losse sub moet gebruiken.
De versterker is 4x100w rms. Persoonlijk zou ik een 200w rms subwoofer gebrugd op 2 kanalen zetten en de overige 2kanalen gebruiken voor 4speakers(2speakers schakelen op 1kanaal) of 2 zware speakers kopen.
Reply

#3
Zware speakers heeft ie al, hebben we met mdf naast de achterbank gebeunt. Dus dan leek mij dat ook de beste optie.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#4
vandaag het geheel in elkaar gebeund, het werkt dus ik zeg dikke prima.
voor ieder probleem is er een beun oplossing.
Reply

#5
Heb je nu een losse sub of toch nog de actieve?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#6
Hij heeft de rca vanaf de radio gesplitst en daaraan z'n versterker en actieve sub gekoppeld.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#7
Dat is toch een prima oplossing? Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden, maar dit werkt.
Lekker knallen met die muziek!
Reply

#8
Die versterker heeft ook een RCA line out, die je kan aansluiten op de actieve sub. Als je die gebruikt ipv de splitter, gaat ereen sterker signaal naar beide versterkers. Gevolg is een beter geluid.
Geen Suzuki meer.
Reply

#9
(14-09-2015, 09:12)JordyG Wrote: Die versterker heeft ook een RCA line out, die je kan aansluiten op de actieve sub. Als je die gebruikt ipv de splitter, gaat ereen sterker signaal naar beide versterkers. Gevolg is een beter geluid.

De versterker kan niet worden aangesloten met high input, dus hij moet 2 RCA's kunnen aansluiten terwijl er maar één RCA zit.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#10
volgens mij is een RCA line out op een versterker geen high output. gewoon een low net zoals ie uit de auto radio komt.


maar pin me d'r niet op vast.
Reply

#11
Klopt. En dat is precies wat Jordy bedoelde.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#12
Ow sorry had het bericht van JordyG verkeerd gelezen, dacht dat ie het had over de radio ipv versterker.
Ik zal het aan Mark doorgeven of dat beter werkt, we hadden nu ook het gevoel dat het geluid wat minder was dan er te verwachten was.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.