Tot op heden zeer tevreden over de Alto. Rijd lekker, zuinig en is vreemd genoeg ruim genoeg!
Er zijn nog een aantal klusjes die ik wil doen, zodat de Alto voorlopig nog langer mee kan.
Roest onder het voorraam weg halen
Velgen eventjes netjes maken
Gordels achterin plaatsen
Interieur een beetje opknappen
Audio upgraden.
De onderkant opnieuw in de tectyl zetten
Reguliere onderhoud
Onderhoud aan het ontstekingssysteem (vanwege de start probleempjes)
Ik ben zelf persoonlijk geen fan van tupperware tuning. Dus dat zal ook niet gaan gebeuren met de oude dame
De afgelopen twee weken ben ik al een eind gevorderd moet ik zeggen.
De gordels zitten erin achterin. Nu kan het kinderzitje mooi achterin staan.
De velgen heb ik even onder handen genomen. Ze zijn nu weer netjes zilver van kleur (wat een verschil met ervoor)
De audio is ook aangepakt. Had nog een knappe Pioneer radio liggen met bluetooth, USB en Belfunctie.
Heb een nieuwe hoedenplank gemaakt met twee MTX road thunder speakers erin. (originele plank heb ik heel gelaten )
De stoelen had ik eerst vervangen voor civic kuipstoelen. Deze waren al gelast en pas klaar voor in een MK2 Alto. Maar toch er weer uitgehaald. Vond ze te groot en was eerlijk gezegd geen porum met een volledig grijs interieur hahaha.
Heb de originele stoelen weer terug gezet en voorzien van een setje stoel hoesjes van de Lidl. T is cheap ass, maar het is er aardig van opgeknapt Voor nu maar eventjes afwachten en zoeken naar een goed stel stoelen voor voorin.
Voor nu is het wel eventjes klaar. Onderhoudsbeurt heeft ze nog gehad in mei dit jaar. En met de tips die ik gekregen heb hier op het forum het start probleem tijdelijk opgelost (hoop ik). De roest weghalen gaat ook nog gebeuren met de tijd, maar dat ligt helemaal aan een ander persoon wanneer die tijd heeft voor mij. Zelfde geld voor het tectyleren.
Even een tussentijdse update 4-9-2015
De start problemen zijn toch weer terug gekomen. Om het goed aan te pakken heb ik alles qua ontsteking nieuw aangeschaft.
Ik heb:
bougies
bougie kabels
verdeel kap
contactpuntjes
bobine (het goede type word nog na geleverd binnenkort)
condensator
rotor
Alles is nu vervangen, op de bobine na dan en de condensator.
Ik heb namelijk geeeeeen idee waar de condensator verstopt zit...? Dus als iemand wat weet, let me know!
Afijn, nu komt het volgende. De start problemen zijn een heel stuk minder. Met koude motor en choke draait het blokje meteen op 3 cilinders in plaats van op 2. Zowel met koude als warme motor wil het blokje nog wel eens een hupje maken in het toerental. Alsof hij toch een cilinder dan overslaat. En als de motor op temperatuur is en hem even aan de kant zet en zeg, 20minuten later weer instap dan moet ik heel erg lang door starten voordat hij dan eindelijk wil starten. Ik hoef dan geen choke te gebruiken maar moet wel pompend gas geven. En last but not least, ik weet niet of het door het slechte natte weer komt vandaag, maar toevallig net dat ik stond te wachten voor een stoplicht viel de motor uit... daarna starte hij wel weer meteen. Alle tips en tricks zijn welkom!
Bestaat er overigens een kans dat de nieuwe onderdelen allemaal nog wat moeten "in draaien" toevallig?
Heb ook meteen even een nieuwe distributie riem met spanrol besteld en een V-snaar. Dan kan hij er voorlopig weer tegen aan!
Nog een kleine update 6-9-2015
Vandaag zakte alle moed mij in de schoenen. De Alto heeft het begeven
Ik kan wel janken..... Merkte onderweg naar het werk dat de motor temperatuur heel erg hoog was op de snelweg. Eenmaal bij m'n werk aangekomen witte rook onder de kap vandaan. Dekseltje van het koelvloeistof tankje was er afgeploft dus alles was zeik nat en er zat geen druppel meer in het systeem.
Met de buurman nog even bezig geweest om te kijken of het iets kleins is, maar helaas. Het is op zeker de koppakking. Dinsdags huur ik een ambulance en breng ik hem naar Edam. Schoonvader van m'n broertje heeft een eigen garage en die zou even kijken hoe erg het is met de Alto. Ik hoop, ik bid dat het enigszins meevalt en dat hij nog te redden is.
Heeft er iemand enige ervaring met een kosten plaatje? Pakkings-setje, kopvlakken etc etc...? Ik wil hem heel graag op de weg houden maar het moet redelijkerwijs wel te doen zijn.......
Hier nog even wat foto's
Er zijn nog een aantal klusjes die ik wil doen, zodat de Alto voorlopig nog langer mee kan.
Roest onder het voorraam weg halen
Velgen eventjes netjes maken
Gordels achterin plaatsen
Interieur een beetje opknappen
Audio upgraden.
De onderkant opnieuw in de tectyl zetten
Reguliere onderhoud
Onderhoud aan het ontstekingssysteem (vanwege de start probleempjes)
Ik ben zelf persoonlijk geen fan van tupperware tuning. Dus dat zal ook niet gaan gebeuren met de oude dame
De afgelopen twee weken ben ik al een eind gevorderd moet ik zeggen.
De gordels zitten erin achterin. Nu kan het kinderzitje mooi achterin staan.
De velgen heb ik even onder handen genomen. Ze zijn nu weer netjes zilver van kleur (wat een verschil met ervoor)
De audio is ook aangepakt. Had nog een knappe Pioneer radio liggen met bluetooth, USB en Belfunctie.
Heb een nieuwe hoedenplank gemaakt met twee MTX road thunder speakers erin. (originele plank heb ik heel gelaten )
De stoelen had ik eerst vervangen voor civic kuipstoelen. Deze waren al gelast en pas klaar voor in een MK2 Alto. Maar toch er weer uitgehaald. Vond ze te groot en was eerlijk gezegd geen porum met een volledig grijs interieur hahaha.
Heb de originele stoelen weer terug gezet en voorzien van een setje stoel hoesjes van de Lidl. T is cheap ass, maar het is er aardig van opgeknapt Voor nu maar eventjes afwachten en zoeken naar een goed stel stoelen voor voorin.
Voor nu is het wel eventjes klaar. Onderhoudsbeurt heeft ze nog gehad in mei dit jaar. En met de tips die ik gekregen heb hier op het forum het start probleem tijdelijk opgelost (hoop ik). De roest weghalen gaat ook nog gebeuren met de tijd, maar dat ligt helemaal aan een ander persoon wanneer die tijd heeft voor mij. Zelfde geld voor het tectyleren.
Even een tussentijdse update 4-9-2015
De start problemen zijn toch weer terug gekomen. Om het goed aan te pakken heb ik alles qua ontsteking nieuw aangeschaft.
Ik heb:
bougies
bougie kabels
verdeel kap
contactpuntjes
bobine (het goede type word nog na geleverd binnenkort)
condensator
rotor
Alles is nu vervangen, op de bobine na dan en de condensator.
Ik heb namelijk geeeeeen idee waar de condensator verstopt zit...? Dus als iemand wat weet, let me know!
Afijn, nu komt het volgende. De start problemen zijn een heel stuk minder. Met koude motor en choke draait het blokje meteen op 3 cilinders in plaats van op 2. Zowel met koude als warme motor wil het blokje nog wel eens een hupje maken in het toerental. Alsof hij toch een cilinder dan overslaat. En als de motor op temperatuur is en hem even aan de kant zet en zeg, 20minuten later weer instap dan moet ik heel erg lang door starten voordat hij dan eindelijk wil starten. Ik hoef dan geen choke te gebruiken maar moet wel pompend gas geven. En last but not least, ik weet niet of het door het slechte natte weer komt vandaag, maar toevallig net dat ik stond te wachten voor een stoplicht viel de motor uit... daarna starte hij wel weer meteen. Alle tips en tricks zijn welkom!
Bestaat er overigens een kans dat de nieuwe onderdelen allemaal nog wat moeten "in draaien" toevallig?
Heb ook meteen even een nieuwe distributie riem met spanrol besteld en een V-snaar. Dan kan hij er voorlopig weer tegen aan!
Nog een kleine update 6-9-2015
Vandaag zakte alle moed mij in de schoenen. De Alto heeft het begeven
Ik kan wel janken..... Merkte onderweg naar het werk dat de motor temperatuur heel erg hoog was op de snelweg. Eenmaal bij m'n werk aangekomen witte rook onder de kap vandaan. Dekseltje van het koelvloeistof tankje was er afgeploft dus alles was zeik nat en er zat geen druppel meer in het systeem.
Met de buurman nog even bezig geweest om te kijken of het iets kleins is, maar helaas. Het is op zeker de koppakking. Dinsdags huur ik een ambulance en breng ik hem naar Edam. Schoonvader van m'n broertje heeft een eigen garage en die zou even kijken hoe erg het is met de Alto. Ik hoop, ik bid dat het enigszins meevalt en dat hij nog te redden is.
Heeft er iemand enige ervaring met een kosten plaatje? Pakkings-setje, kopvlakken etc etc...? Ik wil hem heel graag op de weg houden maar het moet redelijkerwijs wel te doen zijn.......
Hier nog even wat foto's