suzuki alto tuning
#1
hallo Suzuki club leden!

Mijn naam is Martijn, ik ben 20 jaar oud en heb 4 maanden geleden mijn eerste auto gekocht.

Het is een Suzuki alto 1.1 16v geworden van 2005 waar ik tot op de dag van vandaag geen enkele spijt van heb! 39
Het is een lekker zuinig en wendbaar autootje en ik heb er in die 4 maanden tijd al ruim 10 duizend kilometer probleemloos opgezet! echt een topper39

natuurlijk wil ik net als vele andere 20 jarige een beetje een unieke auto!
en heb ik al wat modificaties aan de auto aangebracht, waaronder:

- blacklight achterlichten
- blacklight zijknipperlichten
- wat nieuwe accenten in het interieur
- en vandaag is de planning om er zelf booskijkers op te maken.

Wat me wel is opgevallen dat het moeilijk is om aan tuning onderdelen te komen voor deze auto??
op wat standaard dingen zoals universele interieurspulletjes en velgen na heb ik tot nu toe nog niks kunnen vinden.

Misschien dat er leden zijn die me wat tips kunnen geven? of misschien wat adresjes kennen die wel wat meer spullen bieden voor mijn Suzuki alto.
Reply

#2
Alto's en swifts van voor 2005 is nou eenmaal weinig voor te krijgen. Het beste is dingen van andere auto's passend zien te krijgen denk ik.
Dingen zoals sportuitlaatje, 3cm verlagen, 15inch velgjes, bumperlipje maken, raampjes tinten, spoilertje doen al erg veel met de looks!

Trouwens die 1.1 alto's schijnen nog vrij vlot te zijn, klopt dat?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Welkom Martijn!

Mooi om te horen dat je eerste auto je bevalt! Wij hebben allemaal last van dat virus, dat we onze eigen persoonlijke stempel op onze auto's willen geven.
Meestal begint het met verlaging (standaard verlagingsveren of een schroefset als je meer wilt), leuke velgjes en debadgen. S-embleem in gril zwart maken, bescheiden sportuilaatje, raampjes tinten, zijwindschermen, etc. Als je het mij vraagt, houd het clean en strak.
Voor het model Alto wat jij hebt is inderdaad niet veel te krijgen, dus het vereist wat meer van je eigen creativiteit en handigheid. Daardoor word de stempel juist des te persoonlijker 39

Post eens een foto van je auto, we zijn hier gek op foto's!

Hier wat voorbeeldjes met wat je zou kunnen:
[Image: 99f7653194_zps00f53e2f.jpg]

[Image: IMG_0954-300x200.jpg]
Reply

#4
Welkom, dat zijn leuke autotjes inderdaad.
Dat ze nog behoorlijk vlot zijn dat klopt wel ja, heb met die van mijn zus vrij makkelijk de 175 gehaald. Ik heb er zelfs nog over gedacht om hem over te nemen toen ze een Swift gingen halen...
Reply

#5
Welkom hier 39
Reply

#6
(28-07-2015, 10:57)swift16vrules Wrote: Alto's en swifts van voor 2005 is nou eenmaal weinig voor te krijgen. Het beste is dingen van andere auto's passend zien te krijgen denk ik.
Dingen zoals sportuitlaatje, 3cm verlagen, 15inch velgjes, bumperlipje maken, raampjes tinten, spoilertje doen al erg veel met de looks!

Trouwens die 1.1 alto's schijnen nog vrij vlot te zijn, klopt dat?

Het is mij inderdaad opgevallen dat er voor deze modellen vrij weinig te koop is.

Inmiddels heb ik al een aantal spullen gekocht voor in mijn alto, zoals: led verlichting voor in mijn interieur, een setje om zelf booskijkers te maken en nog wat losse accesoires.
Ook zat ik er inderdaad aan te denken om 2e hands velgen van een swift van vóór 2005 te kopen en deze passend te maken voor mijn alto.

Het klopt ook wel dat de 1.1 versies wel redelijk vlot zijn. De auto zelf weegt krap 700 kilo en met 63 pk is hij opzich best wel vlot in het verkeer.
Natuurijk kom je op snelweg verkeer wel wat tekort. van 100 naar 120 doet hij in onveer 11 seconden.

(28-07-2015, 11:02)Pauluzz Wrote: Welkom Martijn!

Mooi om te horen dat je eerste auto je bevalt! Wij hebben allemaal last van dat virus, dat we onze eigen persoonlijke stempel op onze auto's willen geven.
Meestal begint het met verlaging (standaard verlagingsveren of een schroefset als je meer wilt), leuke velgjes en debadgen. S-embleem in gril zwart maken, bescheiden sportuilaatje, raampjes tinten, zijwindschermen, etc. Als je het mij vraagt, houd het clean en strak.
Voor het model Alto wat jij hebt is inderdaad niet veel te krijgen, dus het vereist wat meer van je eigen creativiteit en handigheid. Daardoor word de stempel juist des te persoonlijker 39

Post eens een foto van je auto, we zijn hier gek op foto's!

Hier wat voorbeeldjes met wat je zou kunnen:
[Image: 99f7653194_zps00f53e2f.jpg]

[Image: IMG_0954-300x200.jpg]

Ik heb inmiddels wat research gedaan op internet en heb al wat leuke ideeën opgedaan die ik zelf aan mijn auto passend kan maken, booskijkertjes, sideskirts, het tinten van de ramen, verlagen doormiddel van andere veren en er zit een ander sierstukje op de uitlaat.

Ik heb hier ook nog een paar links staan met daarop de foto's van hoe de alto er inmiddels uitziet.
De eerste foto is van hoe ik de auto aanschafte, de 2e, 3e en 4e foto's zijn van hoe de auto er inmiddels uitziet.
Met de booskijkers ben ik nu nog bezig dus zodra deze af zijn volgen er meerdere foto's.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hph...e=56521515

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hph...e=564295BB

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hph...e=563BB9CD

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hph...e=564FE85A
Reply

#7
Klinkt goed allemaal, maar de facebook foto's kan ik niet zien. Misschien even via een andere website uploaden?
Reply

#8
ik heb eventueel dit setje nog voor 80,- . Komt van swift gs van 1985 en staat daar goed op
[Image: Foto-WKNUZSVX.jpg]

5,5J ET38 13 inch en hebben 165 en 175 bandjes opgezeten
39



Reply

#9
Voor dat bedrag houd je zat over om ze netjes te laten stralen en coaten. Denk zelf echter dat je voor 14" 6,5/7J moet gaan.
Reply

#10
Inmiddels ben ik al weer wat verder met de alto. Er zijn nog wat aanpassingen in het interieur gedaan (neon lichten erin gebouwd) en de alto is net weer terug van een mechanise reparatie! de remklauw links voor was vast gelopen en m'n recher fusee kogel zat los dus die bonkte flink onder de auto.
Maar alles is opgelost en hij rijdt weer als nieuw! Biggrin

Inmiddels heb ik contact gehad met een vriend (monteur) en hij adviseerde me omdat er voor deze alto ook geen verlagingsveren te koop zijn, de huidige veren in te korten door ze een stuk door te slijpen!
voor de APK mag dit niet maar 't is 't waard!

Ook mocht ik dit jaar nog een verjaardagscadeau uitzoeken en komen hier voor een paar schitterend mooie lichtmetalen velgen binnen!

Verder heb ik nog niet echt een manier gevonden om foto's te kunnen uploaden?
hebben jullie hier misschien wat tips voor??

De foto's komen dus hopelijk snel! en ook ben ik 20 september op de meeting aanwezig en hoop ik dat de alto in zo verre klaar is dat jullie hem daar in volle glorie kunnen bewonderen. Biggrin

tevens heb ik gezien dat er in india en landen die er omheen liggen deze alto's flink gepimpt worden en ik was dan ook benieuwd of een van jullie misschien één of meerdere sites weet waar ze deze onderdelen aanbieden op internet?

groet,

Alto tuner
Reply

#11
http://www.pakwheels.com/forums/alto/
39



Reply

#12
Veren slijpen is wel een beetje een beun manier maargoed.

Zijn de veren van 96-06 niet allemaal passend?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#13
Verlagingsveren zijn wel te krijgen voor de alto.
Dacht zelfs op autostyle.
Van eBay heb ik een keer setje mooie achterlichten gevonden.
Heb zelf nog rvs remslangen voor dit model te koop.
Misschien ook even op het alto forum kijken voor info Smile
Reply

#14
Volgens de garage waar ik op zaterdags werk, hadden de verlagingsveren van het vorige type alto (bj 1995 t/m 2002) andere type veren dan van mijn type.

Ik heb het ook bij de plaatselijke autoshop gevraagd maar ook zij konden mij daarmee niet echt helpen met een duidelijk antwoord.

De veren zijn nu nog in orginele staat en nog niet doorgeslepen. Dus ik ga deze week nogmaals meer research doen naar de veren en hopelijk kom ik dan uit op een definitief ja of nee. Ik houd jullie op de hoogte!

ook zag ik dat er op ebay inderdaad nog wel eens leuk spul tussen staat!

zelf is de tankdop van de auto inmiddels voorzien van een carbonlook en heb ik voor op de zijkant van de auto originele Suzuki striping besteld.

ok vond ik via de bovenstaande links in jullie reacties de website met duidelijke foto's over bestaande alto booskijkers! ook hier ga ik dringend naar op zoek en probeer ik ook deze in handen te krijgen. jullie horen weer van me!

Groet, Alto tuner
Reply

#15
Booskijkers zijn heel makkelijk zelf te maken.. maar absoluut geen porum.
Je kan custom veren laten draaien, je zou ook veerpoten op maat kunnen laten maken ook.

Wat zoek je nog meer?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#16
Ik ben het wel een beetje met Salto eens, bookijkers geven toch wel aardig het "Tjappie / pauper / petjes" -look. Je moet ervan houden zeg ik altijd maar Idea

Je moet doen met je auto waar je zelf van houd! Maar wij proberen je alleen maar de goede kant op te sturen Wink


EDIT:
Ik heb zelf ook zitten denken aan booskijkers, Zie deze Paintshop:Tongue
[Image: 2014-03-01142627verlaagd_zps8598d4bc.jpg]
Reply

#17
De booskijkers heb ik inderdaad zelf al geproduceerd! maar het was nou niet het mooiste resultaat ooit!

Ik wil er nu nog alsnog booskijkers op hebben maar die moet ik nogmaals
met veel zoekwerk tegen gaan komen.

verder wil ik nog wat aan de audio doen, andere velgen, raamband,
racestrepen over de auto en nog wat kleine dingetjes. Maar deze dingen zijn eenvoudig zelf aan te schaffen.

groet, alto tuner
Reply

#18
(18-08-2015, 20:33)suzukialtotuner Wrote: De booskijkers heb ik inderdaad zelf al geproduceerd! maar het was nou niet het mooiste resultaat ooit!

Ik wil er nu nog alsnog booskijkers op hebben maar die moet ik nogmaals
met veel zoekwerk tegen gaan komen.

verder wil ik nog wat aan de audio doen, andere velgen, raamband,
racestrepen over de auto en nog wat kleine dingetjes. Maar deze dingen zijn eenvoudig zelf aan te schaffen.

groet, alto tuner

Wil je je auto netjes aanpassen, laat een custom schroefsetje maken en spendeer wat extra centjes aan een nette set velgen.
En als ik het over een nette set heb bedoel ik niet de pikkepoelie zooi van marktplaats, maar een fatsoenlijke set met gedurfde maten.

Met gedurfde maten kom je vaak met ruimteproblemen uit in je wielkasten, en je komt uit op gestretchte banden maar dit is het meer dan waard.

Ga je de weg van booskijkers, racestrepen, velgen in laffe maten en geslepen veren, tribal stickers, neon onder je dash, goedkope audio.. tsja.. Jouw keuze, maar dan krijg je nooit een mooie auto.

voorbeeldje:

crap:
[Image: 716889d1178008140-suzuki-alto-owners-fan...s-com-.jpg]

[Image: revolo-alto-hybrid-photo.jpg]

[Image: images?q=tbn:ANd9GcRkGaxchPLYDqjUbkMV2RZ...ThygcNsZHA]

[Image: images?q=tbn:ANd9GcRTGFiVTL7mxwkO9T2ixMK...gtfRYy4J5w]

[Image: images?q=tbn:ANd9GcSm5JvpCgM5ub3L5Iis2hs...xfLbvrg2_w]

geen crap:

(honda livery, maar toch cool)
[Image: Osaka-Auto-Messe-13-23.jpg]

[Image: 14063334378_77c9c9a71c_b.jpg]
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#19
Amen
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#20
Die achterlichten op de eerste foto heb ik ook gehad.
Ach verlagen, leuke velgjes een kleine spoiler op de klep, climair windschermen (vondt ik er goed uitzien) en hij zal er gelijk al anders uitzien.
Stripping zou ik persoonlijk ook niet aan beginnen.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.