Baleno eindelijk weer rijdend
#1
Na een beetje tegenvallende Apk( kuch kuch) is de boel opgelost. Subframe zit eronder, 2 schokbrekers van Sachs touring eronder( preventief al waren die van mij niet jofel meer, over dorpels etc) nee, de baleno is geen liefhebber van dorpels en ander obstakel om over varkensruggen te zwijgen. Ik moet zeggen ben erop vooruit geggaan. Homokineethoesjes zijn ook vervangen( haarscheuren geen afkeur), stabilisatorstang rubbers vervangen, 1 stabilisatorstang ook vervangen vanwege het feit dat die afbrak. Remtang lekte, rubbertjes vervangen .Kostenplaatje voor deze grap dit keer:

subframe:€215 incl verzendkosten ebay.
homokineethoesjes €45 dealer,( universele)
had goedkoper gekund via ebay van WOMI, deze zijn dat ook, scheelt veel, maar ok.
16 euro voor remtang rubbers
18 euro ongeveer voor stabilisatorstang rubbers ( pin me niet vast op een euro meer of minder dealer).
schokbrekers Sachs Touring 200 euro voor de 2( Mister Auto)
330 euro voor arbeid, om dit alles eronder te zetten via een kennis van mij bij een Turkse garagist in Roosendaal iclusief Apk. Maandag gebracht dinsdag klaar. Kortom voor een 800 euro is die weer rijdend.

Heb getwijfeld of ik hem weg zou doen, maar voor 800 euro heb ik geen andere. Nu weet ik wat ik heb, en iets nieuwer rijden, betekent meer MRB,verzekering , brandstof ect. en je moet er geld in stoppen in bv distr. riem vervangen van een andere auto, en onderhoud. Kortom hij rijdt nog lekker alleen cruise control kabel zorgt ervoor dat als ik die gebruik de auto lijkt te kermen hahahaha moet er nog eens naar kijken.
Olie nog verversen, bougies vervangen en laten uitlijnen, als iemand een goed en goedkoop adresje heeft vr uitlijnen hoor ik heb graag. Korst in Fijnnart is ok, alleen wel wat duur 65 euro Unhappy
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#2
Is die 65 euro voor vier wielen uitlijnen?
Reply

#3
Vorig jaar heb ik auto ook laten uitlijnen en toen was ik 50 euro kwijt, heb op de nota gekeken en toen waren alle 4 de wielen uitgelijnd. Nu ineens 65 euro voor zelfde werk. Beetje grof.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#4
(17-07-2015, 06:23)Mafkikker Wrote: Is die 65 euro voor vier wielen uitlijnen?

gewoon ff een vraagje: is t niet normaal dan, dat de prijs voor uitlijnen per 4 wielen is?
Reply

#5
(17-07-2015, 12:04)Niels94Spirit Wrote:
(17-07-2015, 06:23)Mafkikker Wrote: Is die 65 euro voor vier wielen uitlijnen?

gewoon ff een vraagje: is t niet normaal dan, dat de prijs voor uitlijnen per 4 wielen is?

Nee, een Swift kun je bijvoorbeeld alleen op de vooras uitlijnen/afstellen. Dus waarom betalen voor de achteras.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#6
Het is gewoon een standaard prijs voor het uitlijnen opzich. Dat wordt niet per wiel berekend.
De prijs varieerd ongeveer van 50 tot 70 euro.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#7
Heb jij al weleens onder je auto gekeken Remy? Een oud model swift mk2 tot mk5 is superdeluxe met afstelbare sporing op de achteras.
Reply

#8
(17-07-2015, 13:02)robin_swiftsensation Wrote: Heb jij al weleens onder je auto gekeken Remy? Een oud model swift mk2 tot mk5 is superdeluxe met afstelbare sporing op de achteras.

Nope, heb d'r nooit specifiek naar gekeken. Moet hem nog eens uitlijnen 42
Maar er zijn wel auto's waarbij je de achterkant niks kunt afstellen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#9
Zeker. De nieuwere types swift bijvoorbeeld Smile
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.