voorrruit vervangen - total loss ?
#1
Vandeweek een barst in mijn voorruit geconstateerd.
Gebeld met verzekering - jahoor, glasschade is verzekerd.

Vanmorgen afspraak gemaakt bij schadebedrijf, moeten ze eerst helemaal rondom en van binnen foto's maken van de verzekeraar om te kunnen vaststellen dat de auto het nog wel waard is.

Nou zitten er op die van mij wel wat plekjes en zo en is van '90 dus ik ben bang dat het 'm niet gaat worden.
Ik hoor het morgen.

Heeft er hier iemand nog een tip ?

Misschien deal maken met de verzekering over delen van de kosten of zo ?

Geen idee trouwens wat zo'n voorruit kost....
Reply

#2
Misschien een ander bedrijf proberen, in plaats van schadebedrijf een ruitenboer?
Reply

#3
In tilburg zit een man (helderglas heet zijn bedrijf geloof ik). Hij rekent 90 euro voor een ruit, 25 euro voor het rubber om de ruit heen en ongeveer 5-7 tientjes montage. En dat komt hij dan nog thuis voor je deur doen ook. Valt reuze mee lijkt me. Overigens, als de scheur niet in je gezichtsveld zit is het geen apk afkeur...
Reply

#4
Raam uit een sloopswift voor paar euro halen? Misschien drukt dat de kosten iets.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
Dat kan ook. Daar kun je nog 5-7 tientjes mee besparen
Reply

#6
Aangezien je er voor verzekerd bent, zie ik geen reden om zelf te zoeken naar oplossingen. De verzekering moet nou eenmaal die ruit repareren, tenzij jou dagwaarde lager ligt dan de kosten voor de ruitvervanging. Dan zal je auto economisch "Total löss" worden verklaard en krijg je de dagwaarde-restwaarde(van het "wrak"). Daarna kun je gaan kijken voor mogelijk een andere ruit, maar ik zou eerst gewoon even wachten wat het schadebedrijf en je verzekering zeggen!
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#7
Bedankt voor de tips allemaal - ik wacht nog op een telefoontje van het schadebedrijf.
Ik laat wel even weten hoe het afloopt...
Reply

#8
Nou, total loss verklaard.
Dagwaarde 500 eur, kosten 600 eur, eigen risico 100 eur dus ik krijg 400 eur.

En nu ?
Reply

#9
600 euro hahaha. Mooi joh, verzekeringswerk. Als je een ruit op de sloop eruit snijdt (benodigd: 2 griptangen, een schroevendraaier en een fietsremkabel) heb je voor onder de 150 euro een goede ruit erin zitten, professioneel geïnstalleerd, met nieuwe omlijsting.
Reply

#10
Kom ik nu niet in de problemen met de verzekering, dan ?
Ben ik niet vanaf dit moment onverzekerd of krijg straks problemen bij APK aanvraag of zo ?

Ik had al begrepen dat het veeeeel goedkoper kan dan bij de 'schadehersteller', moet alleen nog even zoeken.
Als ik de commentaren hier lees kan ik er nog zelfs nog wel iets aan overhouden (niet dat dat de bedoeling is, maar toch altijd leuk)
Reply

#11
Ik heb het dan niet over verzekeringswerk, maar gewoon betalen uit je eigen zak. Zo heb ik het tenminste bij mijn gti gedaan. Voor het eigen risico wat je betaald bij ruitvervanging en de meerprijs aan verzekering per maand voor ruitschade, kan ik toch regelmatig een nieuw ruitje erin laten zetten Smile
Reply

#12
Hogere verzekering?! Ik kan ruitschade claimen zonder trede verlies en zonder gezever met dagwaarde. Kan al vanaf WA+
Gewoon een goede verzekeraar kiezen en niet de goedkoopste.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#13
Meeste verzekeraars willen auto's ouder dan 15 jaar ook niet meer WA+ verzekeren.
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#14
Daarom: goede verzekeraar zoeken.

Mijn '98 Baleno GTX was gewoon WA+ verzekerd bij Centraal Beheer. Da's niet de goedkoopste nee...
Kreeg het advies het niet te doen vanwege hogere kosten.

Verschil tussen WA en WA+ was slechts enkele euro's, maar toen ik na 6 maanden de voorruit had laten vervangen (steentje gekopt, flinke barst) was ik voor de komende 4 jaar goedkoper uit Smile En geen eigen risico!
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#15
Ik zit bij anwb ook wa+ met ruitschade e.d. was 3,50€ per maand meer voor mij42
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#16
Gerwoon carglass ofzo bellen en niet een schadebedrijf. Die kunnen best een ruit vervangen, maar het regelwerk met de verzekeringsmaatschappij snappen ze niet wanneer het alleen een ruit is.
Een Swift ruit vervangen 600 euro??? Die zijn niet goed wijs man. Volgens mij zit in een Mk4 & Mk5 nog dezelfde vooruit, dus die zijn gewoon courant. Ik heb ooit een een voorruit van een Ford Fiesta moeten laten vervangen en dat kostte nog geen 300.
Reply

#17
Mja, ik heb ook al gezien dat het veel goedkoper kan. Ik heb zo'n vermoeden dat het schadebedrijf er ook niet veel zin in had en dat ze daarom die prijs wat hoger ingezet hebben.
Ik zit nog even te wachten op het geld van de verzekering en dan laat ik de boel ergens anders repareren.

Hoop wel dat ze en beetje vlot zijn....
Reply

#18
Ik weet niet hoe ze omgaan met roest wat ze tegenkomen in de randen. Want vaak bij oude auto's kom je lekker wat roest tegen als je de oude ruit eruit haalt
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.