spatbord vervangen lastig ?
#1
Hoe spannend is het vervangen van een spatbord (of eigenlijk - twee ;-) ) ?
Waar moet ik rekening mee houden ?
Moet er dan ook eea gekit worden ?

Beide onderkanten onderaan de A-stijl vóór zijn bijna weg en vervangen lijkt me simpeler dan (laten) repareren.....
Reply

#2
Nieuwe schermpjes kosten in de primer 17 euro per stuk. Alles met dopje 10. Bovenaan 4 boutjes, deur open 1 boutje boven, 1 in midden vanuit wielkast en 1 onderaan dorpel, dan nog met 1 moertje vast aan bovendekje en daar ergens in de buurt zit ook nog een boutje dop 10. Het wijst zichzelf. In het echt is het makkelijker als dat ik nu typ.
Reply

#3
Kijk, dat klinkt bemoedigend, al verwacht ik wel een paar roestige boutjes.
Afwerken met carrosseriekit oid ?

Misschien een linkje naar waar ik ze kan bestellen ?

groeten,
Sekitori
Reply

#4
https://www.winparts.nl/carrosserie-plaa...11756.html
is dunner wel wat meer werk om het pas te krijgen, maar voor 40 pleuro kan je niet kapot lijkt me
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#5
Dat denk ik ook eigenlijk wel.
Bedankt voor de link !
Reply

#6
Kun je gelijk even goed checken op roest achter de schermenWink
Reply

#7
Hmmmmm, die smiley is sarcastisch bedoeld...... ?

Smile Smile Smile Smile Smile

Toch niks anders te doen...........
Reply

#8
(18-06-2015, 08:36)sekitori Wrote: Hmmmmm, die smiley is sarcastisch bedoeld...... ?

Smile Smile Smile Smile Smile

Toch niks anders te doen...........

Neehoor, maar de ervaring hier leert dat de kans groot is dat je roest tegenkomt. Hoe langer je er mee wacht, hoe groter het probleem en hoe meer geld het je uiteindelijk gaat kosten!
Reply

#9
99% zeker inderdaad die het gatenkaas is daaro34
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
(17-06-2015, 10:37)sekitori Wrote: Hoe spannend is het vervangen van een spatbord (of eigenlijk - twee ;-) ) ?
Waar moet ik rekening mee houden ?
Moet er dan ook eea gekit worden ?

Beide onderkanten onderaan de A-stijl vóór zijn bijna weg en vervangen lijkt me simpeler dan (laten) repareren.....

Ik ben er ook mee bezig, en vraag me af of de hele bumper er af moet. Heeft iemand tips voor de juiste volgorde? Alvast bedankt. Betreft Suzuki Swift Spirit uit 1994.
Reply

#11
portier openen, boven en onder zitten bouten, (als je bij de hengsels spatbord beneden en boven losgemaakt hebt ) verder motorkap openen en daar zitten ook bouten. Daarna zit er nog een bout/moer aan bumper die pak je door spatbord als je de vorige bouten los hebt van binnenuit van spaytbord. Die krijg je los met een lange T 10 mm dop, of met ratel met verlengstuk en dan heb je hem er zo af, hoef je de bumper niet eraf te halen.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#12
(14-06-2019, 20:20)Leibniz Wrote: portier openen, boven en onder zitten bouten, (als je bij de hengsels spatbord beneden en boven losgemaakt hebt ) verder motorkap openen en daar zitten ook bouten. Daarna zit er nog een bout/moer aan bumper die pak je door spatbord als je de vorige bouten los hebt van binnenuit van spaytbord. Die krijg je los met een lange T 10 mm dop, of met ratel met verlengstuk en dan heb je hem er zo af, hoef je de bumper niet eraf te halen.

Hartelijk dank, ik ga het proberen
Reply

#13
(14-06-2019, 20:20)Leibniz Wrote: portier openen, boven en onder  zitten bouten, (als je bij de hengsels spatbord beneden en boven losgemaakt hebt ) verder motorkap openen en daar zitten ook bouten. Daarna zit er nog een bout/moer aan bumper die pak je door spatbord als je de vorige bouten los hebt van binnenuit van spaytbord. Die krijg je los met een lange T 10 mm dop, of met ratel met verlengstuk en dan heb je hem er zo af, hoef je de bumper niet eraf te halen.

Beetje laat maar alsnog hartelijk dank. Was uiteindelijk goed gelukt.
Reply

#14
(23-01-2024, 18:45)Gerardus Wrote:
(14-06-2019, 20:20)Leibniz Wrote: portier openen, boven en onder  zitten bouten, (als je bij de hengsels spatbord beneden en boven losgemaakt hebt ) verder motorkap openen en daar zitten ook bouten. Daarna zit er nog een bout/moer aan bumper die pak je door spatbord als je de vorige bouten los hebt van binnenuit van spaytbord. Die krijg je los met een lange T 10 mm dop, of met ratel met verlengstuk en dan heb je hem er zo af, hoef je de bumper niet eraf te halen.

Beetje laat maar alsnog hartelijk dank. Was uiteindelijk goed gelukt.

Als ik zo vrij mag zijn stel ik ook graag een vraag over het vervangen van de spatborden van de Swift. Heb je die nieuwe namaak spatborden besteld? Zoja.. hoe komen die overeen met origineel? Ik ben nu namelijk bezig met vervangen van die 2 spatborden voorzijde omdat ik aan linkerzijde een behoorlijk roest gat onderin de stijl heb zitten. Komt wel door Apk maar is zeker niet om aan te zien.

ik heb een G13BA 413 1996.
Groet Gerard.
Reply

#15
(04-03-2024, 14:40)mk3swift95 Wrote:
(23-01-2024, 18:45)Gerardus Wrote:
(14-06-2019, 20:20)Leibniz Wrote: portier openen, boven en onder  zitten bouten, (als je bij de hengsels spatbord beneden en boven losgemaakt hebt ) verder motorkap openen en daar zitten ook bouten. Daarna zit er nog een bout/moer aan bumper die pak je door spatbord als je de vorige bouten los hebt van binnenuit van spaytbord. Die krijg je los met een lange T 10 mm dop, of met ratel met verlengstuk en dan heb je hem er zo af, hoef je de bumper niet eraf te halen.

Beetje laat maar alsnog hartelijk dank. Was uiteindelijk goed gelukt.

Als ik zo vrij mag zijn stel ik ook graag een vraag over het vervangen van de spatborden van de Swift. Heb je die nieuwe namaak spatborden besteld? Zoja.. hoe komen die overeen met origineel? Ik ben nu namelijk bezig met vervangen van die 2 spatborden voorzijde omdat ik aan linkerzijde een behoorlijk roest gat onderin de stijl heb zitten. Komt wel door Apk maar is zeker niet om aan te zien.

ik heb een G13BA 413 1996.
Groet Gerard.
Hoi, ik had er eentje van de sloop, die had een aanrijding gehad rechtsvoor, en nog maar net alles vernieuwd. Voor mij mazzel.
Reply

#16
Ahh dat is zeker mazzel! Wel bedankt voor de snelle reactie en  veel rij plezier.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.