Geen suzuki maar Mazda van Tim
#61
Da Gamma,

bedankt!
Morgen mee aan de slag, heb toch de meest rampzalige dienst allertijden...(middagdienst 14:00 t/m 22:00)
Gelijk ff kijken voor een onstekingsrotor rubberringetje en verlichting Tongue
Reply

#62
Dat rubberen ringetje kreeg ik laatst gratis bij Heuts mee. Smile

Wel de ontsteking meenemen voor de maat van de ring.
Reply

#63
@Cabrio_rob

Ah ook al bekend bij hun he 34
Heb nog net geen voordeur sleutel van ze lol!
Volgende week de ochtend-dienst dus dan heb ik alle tijd Tongue
Dan ook gelijk spullen halen voor een how-to Biggrin
Reply

#64
  • Deur(en) moeten van buiten open kunnen (sinds 1-1-2016) Done
    Was niet moeilijk hier op het Forum gelezen; buitenhendels werken aan twee kanten.
    Dus even links en rechts swappen en t werkt weer prima 39

  • Verlichting nakijken. Als het erop zit moet het ook links en rechts werken (sinds 1-1-2016)Done

  • Gerammel nakijken onderuit de motorkap, soms wel - soms niet Done
    boosdoener was hitteschild met wat los geraakte delen van kabels dat het geluid veroorzaakte.

  • Motor koelsysteem nakijken (zag dat de radiateur nogal weinig had) Done

  • Nieuw kentekenplaat bestellen (voorkant is bijna alleen wit over op vaag zwarte letters na)Done

  • Verlichting bestellen (inclusief lelijke groen interieur verwijderen en vernieuwen)Goede site gevonden, hopelijk maandag alles binnen inclusief lampje ipv piepje Tongue
    Lelijke groene kleur is niet overal te verwijderen helaas, accepteren dan maar


  • Distributie-riem vernieuwen? (waarschijnlijk als hij nieuw apk heeft.) In Afwachting

  • Remmen controleren voor en achter Done

  • Interieur verwarming / kachel roosters nakijken (Geen goede flow uit bestuurders kant en rooster voorruit. Dus dan alles nakijken)Done

  • Airco vullen eventueel reinigen Not Done

  • Olie lekkage's in de gaten houden, Rechterzijde van de motor (Zie foto's Groene omlijning) begint toch wel wat natter te worden. Done
    check gedaan, nieuw aansluitpunt besteld zoals Da gamma al vertelde.
    Aan de rechterzijde een nieuwe ring besteld die ook vervangen en dan ff wat poetsen als het klaar is.



Voor zover is alles bijna gedaan.
Dat wat nog In Afwachting is of nog Not Done is wat voor later zorg.

Afgelopen weekend auto op de bok gehad en kon niks vinden.
Apk Keurmeester ook niet 45
En resultaat mag er zijn Smile
Goedgekeurd!!!39
Weer een jaar erbij, kosten nog moeite gespaard.
Kreeg zelfs een compliment, voor het brengen van een dusdanig 18 jaar OUDE Baleno in deze staat!! Biggrin
Nergens roest, nergens gewoon "rot".
Gewoon nergens een opmerking over, enkel complimenten en alles binnen de marge.
Zelfs waar ik dacht van daar laat mn Ballie het afweten kwam die met gemak door.
De 4-gas meting, zat zelfs lekker ruim onder de waarde 39
1 Opmerking daar gelaten: het blokje zweet ergens. maar komt niet van boven.
Hij dacht ergens aan carterpakking lek of oliefilter lek.
Was dusdanig weinig dat hij het niet als punt op apk zette.

En kreeg nog een kleine tegenvaller. 34
Ik was 5 hele dagen te vroeg anders had ik tot 16 juni 2017 apk.
Helaas word het nu 11 april 2017.
Ach die 2 maanden eerder Zzzz
Beter iets eerder als te laat en een flinke boete niet waar?
Reply

#65
Goed bezig. Gefeli met je jaartje apk weer.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#66
Dankje Jordi
Reply

#67
Gefeliciteerd met de APK. Weer een jaartje genieten van je wagen. Jammer van die 2 maanden. Volgend jaar dus plannen tussen 11 februari en 11 april !
Reply

#68
Afgelopen vrijdag toen ik thuis kwam van het werk 22:18 uur, ff een funny moment gehad btw :p
[Image: 360.jpg]

De Distributieriem is vervangen op 167,230 km, dus als die 100,000 km mee moet gaan dan heb ik nog een half jaartje 34
Geen idee of dit klopt?
Als iemand dit kan bevestigen of juist iets anders weet over het aantal kilometers dan lees ik het graag.
Er word gesproken over 60.000 , 80.000 en 100.000 maar wil het toch liever als 1 antwoord zien.
En eigenwijs zijn door is niet naar mn pa te luisteren 42

Zijn logica: elke 4 jaar of ongeveer 100.000 km
Reply

#69
Ja zoals je pa zegt 100000km. Kortere is in veel gevallen voorbehouden aan echt sportieve autos (meestal)
39



Reply

#70
Vaak is het 100k of 5 jaar en 120k of 6 jaar. Geen idee hoe het bij je bueno zit34
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#71
Bij een 1.6 Baleno met 100.000km. Leeftijd weet ik niet.
Geen Suzuki meer.
Reply

#72
Om de 100.000 ongeacht de leeftijd van de riem.

Dit staat in het werkplaatshandboek voor de Baleno 1.6.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#73
Toen ik mijn busje kocht had hij pas 34.000 km gelopen maar hij was wel 12 jaar oud.
Ik heb toen bij de 50.000 km de riem laten vervangen, gewoon omdat ik het niet vertrouwde.
Nu hou ik ook intervallen aan van 100.000 km Smile
Reply

#74
Bedankt allemaal !

Had m'n pa wederom gelijk 42

swift16vrules
Mijn Bueno (geweldige benaming Tongue) is PAS 18 jaar, voor mijn gevoel nog lang niet volwassen 34

DJLP
Ik denk dat het voor mij ook wel verstandig is om dat te laten doen preventief.

Remytjuh1994
Die heb ik dus niet Biggrin bedankt voor de info!

JordyG
Denk dat ik het maar zoals DJLP zegt even preventief laat doen, just to be sure.

Tomswiftswiftswift
Mijn Baleno (Bueno / Ballie) is zoals ik net al typte pas 18 jaar en nog lang niet rot.
Het is een 1.6 16V.
Sportief is 't eigenlijk niet, maar zoals ik er mee om ga mag het best wel euhm.. Sportief noemen 4234
Rotonde met 40, best wel lekker fel wegtrekken en vaak expres terug schakelen voor de power, nah je kent het wel of je hebt al een idee 39
Gewoon omdat het kan en ik m'n Ballie daar wel op vertrouw dat ie het aankan devil
Uiteraard pas bij een warme motor Tongue
Kan die 't niet meer aan, dan ben ik vast te laat en sta ik langs de kant van de weg met de cilinders door de motorkap 34 (bij wijze van spreken)
Ballie zuipt er ook niet onder, zal vast wel iets meer verbruiken maar moet echt m'n best doen wil ik 't laten "zuipen".

Btw; Wilde graag wat stickers bestellen van dit Forum, maar mijn probleem is welke kleur? Puzzled
Reply

#75
Nu er weer een apk jaartje op zit, gaan we over op hier en daar wat repareren / vervangen, en toevoegen.
Wederom een mini list;
  • Kleppendeksel-pakking vervangen, motor schoonmaken en kijken waar nog meer kan lekken.Pakking vervangen nu afwachten..
  • Sticker's plakken die ik al een week in bezit heb Tongue Bezig..
  • Een Review en een HOW-TO opzetten Bezig..

Punt 1;

Heb namelijk een paar druppels dat een miniplasje olie hebben veroorzaakt.
(ook moest ik op een zeer korte tijd wat bijvullen)
Waarschijnlijk kan het een koppakking zijn?
Al is er niets mis met de koelvloeistof en ook geen rokende auto?
Kleppendeksel is het begin Bougie-3 zat ook onder olie 43
Reply

#76
Lekkages opspeuren is lastig. Kwestie van heel goed kijken, schoonmaken en kijken of daar de plekken terugkomen.
Ik heb ook een lek kleppendekselpakking gehad, die lekkages deed het lijken of het mijn koppakking was.
Maar een koppakking kan olie lekken, zonder dat er iets met de koelvloeistof aan de hand is. Het lek zal dan ook net daar zitten waar een oliekanaal aanwezig is.

Echter wil een koppakking lekken, moet er allereerst wat aan de hand geweest zijn. Heetgelopen motor is de meest voorkomende oorzaak van een lekke koppakking.

Dus in jouw geval, probeer zoveel mogelijk schoon te maken en vervang je kleppendekselpakking. En kijk dan of het lek terugkomt.
Reply

#77
Bedank Pauluzz!

Schoonmaken met deze winterse/herfst achtig weer zal het niet worden, geen garage enzo Tongue
Zover ik kan zien in de onderhoudspapieren, is er op de dag van vandaag nooit een reparatie geweest van een koppakking, melding van overmatig olie verbruik of heet gelopen motor altijd netjes de grote en kleine beurten gehad.
Er is 1 jaar geweest dat de olie niet is ververst wel bijgevuld.

kleppendeksel pakking is besteld + andere dingen, de dealer had hem niet op voorraad kon hem vandaag nog ophalen maar dat word morgen.
Gelijk even kijken of ik nog een voelermaat heb voor de controle van de klep-openingen, waarschijnlijk niet dus dat word kopen Tongue

Heel goed kijken.. voor de APK heb ik er onder gelegen toen niets gemerkt of gezien van nattigheid.
Als het de koppakking is dan moet ie tocht eerder gelekt hebben, behalve in mijn wie=wie.
Koppakking word een duur geintje zit ik eigenlijk niet op te wachten, en als het moet dan gelijk maar de distributie en multiriem vervangen + rollen.
Het gaat er dan toch vanaf.
De vraag die ik dan aan mezelf goed moet vragen; is het dat nog waard?
Gezien de reparatie dan hoger ligt als de waarde van de auto, en ik het zelf niet kan moet ik al naar een garage toe die wel alle middelen heeft.
(lap tekst weer Tongue)

Kortom; Eerst jou advies maar opvolgen, en dan pas verder kijken Wink
Reply

#78
Schoonmaken zou ik ook niet in een garage doen maar gewoon flink veel ontvetter d'r op en daarna met de hogedrukreiniger er overheen. Of remmenreiniger gebruiken als je die hebt liggen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#79
Remytluh1994

Remmenreiniger heb ik nog, ook Dasty trouwens Tongue
Daar moet het wel mee lukken, eerst wachten op beter weer Smile
Denk als ik het er toch afhaal, en 't moet allemaal goed schoon.
Alles gelijk grondig ga reinigen waar t nat is,heb nog reserve vervoer Smile
Dus dan heeft m'n ballie (Bueno) ff rust Tongue
Reply

#80
Pakking is vervangen, motor goed mogelijk schoongemaakt. 39
Wilde nog foto's maken maar niet aan gedacht, leek me een leuke howto al stelt het geen zak voor. Smile
Het was niet de beste weer ervoor maar ja .. komende week en weekend weinig tijd en heb m'n Bueno nodig 34 voor zo'n +- 1300km komende week + weekend
Nu maar hopen dat het de kleppendeksel pakking was..42 45
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.