Geen suzuki maar Mazda van Tim
#21
@swift16vrules:
hoop dat het voor een iets meerprijs een instelbare set bij zit zoals pauluzz als tip geeft.
Kan ik er nog wat mee spelen zodat ik niet verkeerde aankoop doe en nog met de neus omhoog sta Tongue

@JordyG:
Dankje !
Hij ziet er idd goed uit vind ik zelf voor de leeftijd Wink (17 jaar oud PAS Tongue ) op linker zijde na daar zit een roestplekje (3 cm maar is niet door geroest) boven het wiel, die is in behandeling Biggrin

@pauluzz
De trekhaak + aansluiting is afneembaar ( orgineel of niet wel handig) denk door vorige eigenaar gedaan? geen idee.
Zal is neuzen op internet op mogelijkheden.
Reply

#22
Uhm een schroefset heb je niet voor 100,200 of 300€... 34
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#23
was er al bang voor 37 flink sparen dus Tongue
Reply

#24
Flink sparen voor 300 euro? Is het dan wel verstandig een auto te rijden?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#25
Misschien las ik de zin verkeerd maar er staat toch dat ik niet een schroefset onder de 300 euri kan krijgen, dus dan zal het nog meer sparen worden met een hongerloontje van nederland Wink

Er moet dan wel wat goeds onder komen, en niet van die prul troep dat na enkele weken bezwijkt Thumbsdown
(zelf meegemaakt bij mn broer, alles zag er mooi uit .. slap merk .. ook slap rotzooi.. midden op de autobaan buikschuiven is nooit leuk bij 120 Tongue )
Dus is het wel verstandig om goedkoper prul aan te schaffen zonder enige levens garantie ?
Reply

#26
Nope... een goede schroefset kost nieuw helaas bijna € 850,-. Dat is er een voor een Liana en die is zeer eenvoudig passend te maken op de Baleno. Tweedehands zijn ze bijna niet te krijgen, héél soms komt er eentje voorbij gewandeld...
Enkel de houders voor de remslangen zijn anders, de rest is plug and play (topmount en fusee montagepunt).

Heb een jaar rondgereden met tie-wraps als "houders", kwam 'ie prima mee door de APK, daarna de Baleno houders erop gelast omdat ik dat toch beter vond dan plastic stripjes.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#27
zitten ze origineel met beugels aan je veerpoten dan?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#28
Zie hier een foto van mijn schroefset, voorkant:
[Image: Foto550-QTFM863Z.jpg]

Liana remslang bevestiging zit rechts, baleno bevestiging zit links. Ik weet ff niet meer hoe we dat toen hebben opgelost, waarschijnlijk ook met een tiewrap.
Reply

#29
http://www.verlagings-veren.nl/contents/...aleno.html

Als je alleen de voorkant doet kan je kiezen uit:
35mm (95 euro x 60% is 57 euro)
40mm (125 euro x 60% is 75 euro)
60mm (95 euro x 60% is 57 euro)

Ik heb gisteravond mijn Baleno 60mm verlaagd aan de voorkant en dat ziet er heel dik maar toch netjes uit in combi met met mijn 15" velgen. Ik zou voor die optie gaan.
Ik heb er gele Koni's bij, maar volgens mij moet het ook gewoon gaan met reguliere schokdempers (mits nog in goede staat natuurlijk).

Dan ben 57 euro kwijt voor de veren, met een uurtje zijn ze wel gemonteerd (60 euro bij een garage) en dan nog uitlijnen als dat nodig blijkt te zijn.
Geen Suzuki meer.
Reply

#30
Ik vond met de station dat bij alleen de voorkant verlagen en standaard achter veren de wegligging volledig drama
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#31
Heb geen ervaring met station, maar Beun en zijn vrouw bevalt het prima bij hun 1.6 station, alleen de voorkant 40mm verlaagd.
Geen Suzuki meer.
Reply

#32
Er zijn er genoeg die het gedaan hebben inderdaad.
Misschien dat mijn veren stugger waren o.i.d. maar het weggedrag van een stugge verlaagde voorkant en een slappe onverlaagde achterkant (SSCS) vond ik zelf erg hinderlijk
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#33
(29-10-2015, 14:42)JordyG Wrote: Heb geen ervaring met station, maar Beun en zijn vrouw bevalt het prima bij hun 1.6 station, alleen de voorkant 40mm verlaagd.

Beun heeft het altijd icm koni's gehad, dat maakt een groot verschil.
Reply

#34
Een Bal station moet je ook eigenlijk niet rijden met een lege kofferbak, die rijdt het lekkerst als hij beladen is. Wij hebben SSCS met verlagingsveren voor en achter gehad (goed), non-SSCS schokbrekers met voor en achter origineel (ruk) en non-SSCS met verlagingsveren met achter hulpveren erbij (super) gehad. Met die laatste setup hebben we een vakantie Noorwegen gedaan en zowel bij beladen als onbeladen heerlijk gereden!
Reply

#35
Bedankt allemaal ! Biggrin

Ik ga voor de complete set voor+achter.
Nu ff kijken wat en welke verstandig is.
Wellicht ook maar is ff kijken naar een betrouwbaar site, dat wat ik vind ziet er allemaal, wat amateuristisch en niet vertrouwend uit.
Veel site's alleen de veren niet de schokdempers, terwijl ik het complete goedje wil hebben 37
Reply

#36
stroevemotorsport wordt wel vaak genoemd op dit forum. vanwege de verkoop van Apex veren, want hierop houden de swiftjes het meeste comfort over. Mijn vermoeden is dat dit ook zal gelden voor Baleno's. al weet ik dat niet zeker want hier heb ik mij nog niet in verdiept.
Reply

#37
Nog altijd geen verlaging's set, moest eerst een nieuw uitlaat onder gooien.
Dus voorlopig zal dat nog niks worden.
Garagehouder zei me al wel, nooit zo'n mooie vrijwel roestvrije baleno tegen te zijn gekomen :-D
Dus dat is een leuk voordeel.
Nu nog ff kijken wat of waar de afvul dop zit van de versnellings bak.
Zal wat foto's posten morgen.
't Is niet ergeljk of dat ik me er aan stoor maar, soms lijkt het of er te weinig olie inzit of vol met zand.
Som voelt de versnelling wat vreemd aan.
Reply

#38
Versnellingsbak olie vervangen kan vaak een groot verschil maken hoe een auto schakelt. Aan de onderkant zit de aftapplug (grote bout met inbus/vierkant in t midden). Aan de zijkant zit zo'n zelfde plug, dat is de vulplug. Kwestie van volgieten tot de olie uit het vulgat loopt.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#39
Wat is je kilometerstand? De meeste bakken van een 1.6 halen de 2 ton niet. Andere bak of revisie is vaak onvermijdelijk bij een Baleno.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#40
Kilometerstand weet ik zo even niet, weet wel zeker dat ie over de 210 duizend is 216 zelfs al dacht ik.
Zover de onderhoud boekjes gezien te hebben is er nooit een melding van de versnellingsbak geweest, wel altijd op tijd alle beurten (groot en klein) gehad.
KM stand: 216.345 op het moment.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.