Baleno: kast met 5 speakers aansluiten maar 230v of 12v? wel of niet?
#1
ik heb gister mijn middenconsole gespoten en netjes gemaakt, daarvoor moest alles los wat erin zat.
gister heb ik alles weer aangesloten volgens de maar 1 mogelijke manier en nu gaat mijn radio en mijn klokje niet meer aan.
ik heb de zekering kast al nagelopen en niks lijkt kapot te zijn.
wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?
is het zo dat als de zekering van de radio kapot is dat het klokje (serie geschakeld) het ook niet meer doet?
Reply

#2
Massadraad nog aangesloten op het plaatwerk?
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#3
van de accu of die van de radio? ik ga vanmiddag even kijken ben nu op mijn werk nm.
Reply

#4
Achter je dash, dus van de radio.
Reply

#5
(11-06-2015, 11:36)JordyG Wrote: Achter je dash, dus van de radio.

ok ik ga vanmiddag even kijken, dat zou het inderdaad kunnen zijn
Reply

#6
Massa zit nog vast, zekeringen zijn heel ook getest op onzichtbare breuk, spiegel verstellen doet het ook niet en versterker ook niet maar dat komt omdat radio niet zegt dat ie aan moet, verlichting alles doet het de van ook claxon ook alle stekkers zitten vast, ik snap er geen kut meer van...
Reply

#7
Spiegelverstelling ook niet?

Heb je spanning op deze zaken staan?
Lijkt toch op een onderbreking in de voeding.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
Het is opgelost gelukkig! Ik was al bang voor een kabelbreuk in de kabelboom
De boosdoener: zo'n irritant piep klein weggedauwt rot ***** zekeringetje ergens onder het dashboard weggestauwd.... Maargoed its running again39devil
Reply

#9
effetjes een oud topic van mezelf kicke met een nieuwe vraag, ik heb een dikke kast met 2 subs 2 hoge tonen en 1 tweeter erin gehad, nu wil ik deze aansluiten op mn versterker maar ik weet niet of dit kan... er staat het volgende op:
400W music power
200W sinus power
4-8ohm

kan ik deze op mijn 12v auto doen? of is het alleen voor 110-230v? moet er dan een omvormer tussen?
Reply

#10
dikke kast? wat meer info mag wel... is het zo'n boombox? wat voor aansluitingen? foto?
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#11
euhm sorry voor de onvolledigheid het is idd een soort boombox het is ong dezelfde als deze, zit nu op mn werk... [Image: ba_eltax.com_1031.jpg]
er zit een plus en een min aansluiting op meer niet.
Reply

#12
Ik zou 380v proberen.. met een aggregaat achterin werkt het prima!
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#13
haha Tongue yep... maargoed iemand nuttig advies? als ik thuis kom maak ik een foto van het plaatje wat erop zit...
Reply

#14
probeer 12v, als er geen geluid uit komt moet er 230v op
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#15
Hoe sluit je het thuis aan? zet je er een stekker aan en stop je hem in het stop contact??
Zo ja, film dat ff, kunnen we lachen.

Als je de speakers op de juist manier aansluit zal je er geluid uit krijgen, maar of dat een beetje fatsoenlijk klinkt is een ander verhaal.
Deze speaker kast is ontworpen om in een woonkamer te staan, als je hem in een auto neerlegt zullen frequenties niet overkomen zoals bedoeld.

Hoe je ze aan kan sluiten hangt af van het vermogen (W) en weerstand (Ohm) van de speakers, misschien dat je dit op een typeplaatje kunt zien.
aansluittips kun je vinden op bijv. www.12vhifi.nl
"Gewoon, omdat het kan"
Reply

#16
Dat zijn idd home hifi speakers. Die zou ik daar ook lekker voor gebruiken. Komen ze het beste tot hun recht. Gebruik in de auto kunnen ze niet waarderen vanwege vocht, hitte en kou.

Speakers sluit je aan op een versterker-uitgang en het maakt niet uit of dat een 12V of 220V versterker is. Het gaat om het vermogen en weerstand of een speaker geschikt is. De speakers die jij hebt zijn 200 Watt sinus met een weerstand van 4 - 8 ohm, dus die moeten aangestuurd worden door een flinke versterker van zo'n 100 - 200 Watt per kanaal om echt lekker te spelen. Dat zit je al snel aan een versterker van honderden euro's en nog een knappe kabelset van zeker 50 euro. En zoals Berry aangeeft, dan heb je veel geld geïnvesteerd voor een speakerset die niet geschikt is voor in de auto en dan ook niet lekker zal klinken.

Wil je een leuk geluid in de auto voor een leuk bedrag? Monteer een 16,5cm compo-set voor in de auto, stuur die aan vanaf de radio. Koop een 10" subwoofer in een gesloten kist en stuur de boel aan met een geschikte versterker. Als je 2e hands kijkt denk ik dat je met een beetje mazzel voor rond de 150 euro wel klaar kan zijn voor echt leuk spul. Het zou me zelfs lukken voor 100 euro met een beetje geduld. Je kan het ook in stappen doen.
Reply

#17
(10-08-2015, 16:32)ber_i Wrote: Hoe sluit je het thuis aan? zet je er een stekker aan en stop je hem in het stop contact??
Zo ja, film dat ff, kunnen we lachen.

+1 Biggrin

Je kan het dus best aansluiten op je autoradio. Maar zoals Jordy hierboven correct beschrijft, het is niet ideaal. Ik heb het zelf een tijdje gehad hoor, in een beun autotje van 400 euro. Het wérkt wel, alleen het geluid is niet geweldig, en de speakers waren in mijn geval van papier. Binnen no-time verrot dus Idea
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.