Dennis z'n Suzuki swift GLS
#41
Ik zeg toch ook; ik denk niet dat dat de grootste factor is..
Reply

#42
(30-07-2015, 10:23)Schaapie Wrote: Ik zeg toch ook; ik denk niet dat dat de grootste factor is..

oeps 34 sorry my bad. vast overheen gelezen Wink
Reply

#43
Zoooo beste mensen!

Wederom na een hele afwezigheid heb ook ik niet stil gezeten..

De swiffer is door de APK heen gekomen, zonder enige punten!!!!! 45

Ook heb ik me een subwoofer van 500W op de kop kunnen tikken, 25 eurie.. ik lach me scheef.
Ik had altijd al een versterker, maar hier alleen m'n hoedeplankspeakers op aangesloten.

alleen...

de subwoofer is te hoog, hij komt tegen de onderkant van de speakers aan die in de hoedeplank zitten. Eerst de bevestigingspunten van de hoedeplank willen verplaatsen, alleen dit werkte niet, en zag er debiel uit37

Wat heb ik gedaan:
-------------------------
[Image: 20tnwgp.jpg]
--------------------------

Stukje ijzer gepakt, beetje op maat geslepen. Zo de hoedeplank verhoogd. Het geheel is lekker stevig omdat toch een fatsoendelijk stuk metaal is...

Geheel wordt morgen afgewerkt.

Zo ziet het er momenteel uit:

----------------------------
[Image: 2m5mrfa.jpg]
----------------------------
Alleen...

Nadat ik alles heb aangesloten etc. Blijft mijn zekering eruit springen van 10mAh, en dit uit zich in het uitgaan van mijn verlichting in het dashboard.Unhappy

Van andere forums al gelezen dat ik het allemaal goed moet nakijken, en dat het eventueel de Massa kan zijn van de radio. Of weten jullie nog iets anders?

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjessss
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#44
Dat hangt er helemaal vanaf welke zekering eruit is geklapt en hoe je de versterker aangesloten hebt. Waar zitten bijvoorbeeld de constante plus en massa van de versterker, en de blauwe remotedraad aangesloten?
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#45
(12-02-2016, 00:31)remytjuh1994 Wrote: Dat hangt er helemaal vanaf welke zekering eruit is geklapt en hoe je de versterker aangesloten hebt. Waar zitten bijvoorbeeld de constante plus en massa van de versterker, en de blauwe remotedraad aangesloten?

De R/L HR is eruit. De versterker is goed aangesloten, dat weet ik zeker. Ik ga morgen even kijken. Heb net van THE FORCE wat gelezen :

Kijk eens om te beginnen naar de massakabel tussen chassis en accu.
Vervolgens de accupolen nakijken op corrosie en montage, en dan methodisch alle overige massapunten nakijken.
Controleer ook eens of het zekeringenkastje nog goed massa maakt. Een van de schroeven waarmee die vast zit op het chassis zit door een koperkleuring ring, da's het massapunt.
Zit 'ie daar niet goed mee vast dan kan dat misschien ook uitvalverschijnselen tot gevolg hebben.uit gesprongen.


Dit morgen eerst eens doen..

Bedankt evengoed voor je snelle reactie!
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#46
Zoooo beste lezers!

Het probleem is opgelost! Smile
Bleek inderdaad dat de massa van de radio niet meer genoeg contact maakte.

Zoals ik al had gezegd, ik moest de hoedenplank ophogen. Maar hierdoor ontstond een behoorlijk gat van ongeveer 10cm tussen de hoedenplank en de achterbank.

Dus, heb ik me een stuk tapijt afgesneden wat we nog hadden liggen, zwart gespoten en gemonteerd. Jammergenoeg hadden we alleen nog maar 'chrome' schroeven liggen. En geen zwarte.

Eindresultaat

[Image: 1zwg36t.jpg]
------------------------------------------------------
[Image: 2e6e8ew.jpg]


Ook ben ik misschien van plan een project erbij te pakken.
Ik ben per toeval een swift cabrio tegen gekomen op internet.

Misschien dat ik van het weekend wil gaan kijken, en wie weet...

[Image: 2ziv4ev.jpg]
-----------------------------------------------------
[Image: ebc402.jpg]

Ben benieuwd!
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#47
Cabrio is hartstikke leuk, lees m'n topic maar
Reply

#48
Had hem gezien op MP, goed letten op roest. Eigenlijk gewoon overal controleren, die dingen roesten overal. Zag er voor de rest netjes uit met sideskirts en spoilertje enzo.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#49
(17-02-2016, 13:38)cabrio_rob Wrote: Cabrio is hartstikke leuk, lees m'n topic maar

Ik heb je topic al eens gelezen! En eigenlijk heb je me nog enthousiaster gemaakt om een eigen cabrio op te knappen haha. Ik zal het project samen met m'n vader, Jep m'n vader gaan oppakken. We hebben een loods waar hij in de winter kan komen te staan, en waar we kunnen sleutelen.

(17-02-2016, 13:48)remytjuh1994 Wrote: Had hem gezien op MP, goed letten op roest. Eigenlijk gewoon overal controleren, die dingen roesten overal. Zag er voor de rest netjes uit met sideskirts en spoilertje enzo.

Jep idd. Zoals je hebt kunnen zien, m'n GLS heeft er ook wat last van gehad.
Op de foto's ziet hij er ook wel goed uit. Maar ben benieuwd naar de staat van de kap, dorpels en motorisch natuurlijk.
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#50
Die cabrio is van forumlid Chiem Heijmen geweest. Hier z'n (korte) topic.
Reply

#51
(18-02-2016, 13:44)cabrio_rob Wrote: Die cabrio is van forumlid Chiem Heijmen geweest. Hier z'n (korte) topic.

Ah thanks Rob! Leuk om z'n topic te lezen. Maar ben benieuwd hoeveel werk er nog aan zit. Ik zal het zaterdag gaan zien.
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#52
Haha, had perongelijk iets verkeerd gedaan, maar kan niet 't bericht verwijderen?

Ohh, morgen is de afspraak gemaakt. Ik ga naar de Swift cabrio kijken!
Reply

#53
12?
Reply

#54
(19-02-2016, 22:23)DJLP Wrote: 12?

Haha, had perongelijk iets verkeerd gedaan, maar kan niet 't bericht verwijderen?

Ohh, morgen is de afspraak gemaakt. Ik ga naar de Swift cabrio kijken!
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#55
Ben benieuwd !
Reply

#56
(20-02-2016, 18:51)cabrio_rob Wrote: Ben benieuwd !

Het is 'm toch niet geworden. En waarom?

- Interieur was verschrikkelijk slecht. Er miste afdekkapjes, Luchtrooster-kapjes, Bekabeling was allemaal losgetrokken, er heeft eerst een muziek installatie in gezeten dat volgens mij binnen 5 minuten verwijdert moest worden voor de verkoop..
- Leder interieur was behoorlijk aan het scheuren bij het zitvlak & rugvlak.
- Het dak was aan het schimmelen, dus zou ook een nieuwe op moeten.
- Auto was origineel Roos, deze is zwart overgespoten maar je zag op veel plekken het rood door het zwart komen, dus zou de Swift opnieuw moeten worden gespoten.
- Motor startte koud goed, liep mooi, kwam goed op temperatuur. Maar toen de motor op temperatuur was, startte deze zeer slecht. (Startmotor/Lege accu?)
- Roest viel zat mee, maar was wel aanwezig op de dorpels.
- Koppeling moest ook worden vervangen, bij (sportief) overschakelen trok je zo door de koppeling heen (slippende koppeling).
- Auto kon je niet met de sleutel starten, er was een knop op het dashboard gemaakt wat diende als startknop.
- Was overduidelijk dat er echt al veel aan de auto was gesleuteld, en dat was de arme cabrio niet ten goede gekomen.Thumbsdown

Erg jammer natuurlijk, want de auto zag er op de foto's leuk uit.
Ik denk zelf dat de auto op het laatst als Donorauto is gebruikt o.i.d.

Nu maar verder kijken of er nog iets op mijn pad komt.

Groetjes!
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#57
Jammer, maar wel te begrijpen, nu ik jou verhaal lees. Ik vrees dat ik hem dan ook had laten staan.

Houd bij een cabrio wel altijd rekening dat je het dak moet (laten) vervangen. Het slechte dak is meestal een reden om de cabrio de deur uit te doen. Het vervangen kun je misschien zelf. Hoe dat moet heb je wel in m'n topic gelezen.

Maar er zijn nog wel enkele Swift cabrio's te koop. Anders effe over de grens kijken, op mobile.de bijvoorbeeld.
Reply

#58
Updateeeeee.

Ben naar de sloop geweest, en hier gezocht naar die kentekenverlichting units..
Er stonden 3 swiffers, bij alle swiffers waren de units zo vastgeroest aan de bumper, waarbij ik de eerste 2 alles kapot had gedraaid. Maja.. Bij de 3e de gehele bumper maar van de swift afgetrokken. Moest van die vent 10 euro betalen, maar toch uiteindelijk voor 5 euro alles meegekregen.37

Dus ik ben bezig geweest:

De bumper, Ohhh en de spatlappen worden ook nog omgezet!Biggrin
[Image: 68f0v5.jpg]
---------------------------------------------------------
Nadat ik alles had uitgeboord
[Image: 24b54xu.jpg]
---------------------------------------------------------
Nieuw vs Oud39
[Image: 200wmc2.jpg]
---------------------------------------------------------
Bij mijn swift was de 'metalen' bevestigingsbalk er slechter aan toe dan die van de sloopswift. Dus deze meteen omgeruild, en netjes zwart gespoten. Je ziet net niet maja, alle kleine behandelingen helpen tegen roest he..

Je ziet dat ik idd met de slijpschijf bezig ben geweest, hier is n mooi zwart laagje overheen gegaan, dus je ziet er niks meer van. 39
[Image: 2n80zeo.jpg]
---------------------------------------------------------

Eindresultaat, de verlichting doet t weer 42
[Image: e9j3g7.jpg]
---------------------------------------------------------

En omdat ik nog tijd had. Bij m'n ouders de stadsverlichting verwisseld van normaal naar led, ziet 100x beter uit i.c.m. de Xenonverlichting. Maar manman, wat een prielwerk. Door de ietswat grotere motor dan de swift kun je onderhand nergens bij komen...

[Image: sngy2b.jpg]
---------------------------------------------------------
[Image: 9kwg49.jpg]
---------------------------------------------------------
[Image: ev1kw6.jpg]
---------------------------------------------------------


What's comming up?
Ik wil bij de achterlichten de 'USA' Breedteverlichting nog maken. So stay tuned!

Groetjes!39
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#59
goed bezig Smile
Reply

#60
Ziet er goed uit allemaal !
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.