Dennis z'n Suzuki swift GLS
#21
Tractor34 nee, hoor staan erg netjesSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#22
(09-06-2015, 22:48)Jordi Wrote: Holy shit. Nu schreeuwt ie wel om verlaging. Velgjes zijn wel bruut.

Haha bedankt! Maar ben er nog niet mee klaar! Hehe

Wat kost zo'n verlagings-setje ongeveer?

(09-06-2015, 22:55)swift16vrules Wrote: Tractor34 nee, hoor staan erg netjesSmile

Haha stil jij! Stiekem ben je jaloers devil
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#23
95€ bij stroeve motorsport. 2e hands kun je ze ook voor +-60-70 krijgen.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#24
Mijn velgen zijn van AEZ, type Xylo. Niet hetzelfde, maar lijkt wel op elkaar.
Reply

#25
UPDATEEEEEE #2

gisteren een hele zaterdag gespendeerd om de roest te verwijderen en dit te bedekken met een staalplaat aan beide kanten.

rechts waar de passagier zijn voeten heeft was ook een gedeelte doorgeroest. dit hebben we ook meteen aangepakt.

maar man.. wat is het staal van de swift toch flinterdun.

al het staal bespoten met tectyl. en hierna nog een extra laag tectyl met de kwast.

[Image: 2i24z14.jpg]
Zoals je ziet toch wel een behoorlijk gat.
-----
[Image: x6h5ph.jpg]
Rechts van het stuk wat we al schoon hadden geslepen hebben we ook meteen meegenomen, omdat het ook behoorlijk dun was.
-----
[Image: 2d7iq8j.jpg]
-----
[Image: new6yr.jpg]
-----
[Image: 1239zbr.jpg]

En hieronder zie je nog dat de gespoten verf nat is, de spray vond ik niet dekkend genoeg. dus heb nog extra tectyl erbij gehaald om het nog extra te laten dekken. En dan zie je de laspunten ook minder hehe.

ik ben wel tevreden met het resultaat Smile

Over 2 weken krijgt hij een grote beurt en nieuwe schijfremmen voor!
en neem dan meteen ook de remklauwen mee, deze worden dan rood devil

groetjes!
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#26
Kunnen wij ook binnenkort een afspraakje maken.. Zelfde issues!

Achter je zijknipperlichten heb je hoogstwaarschijnlijk ook nog 2 mooie roestgaten zitten. Succes!
Reply

#27
ik meende dat tectyl niet lucht en waterdicht was.. daar had je denk ik beter bitumen kunnen gebruiken. tectyl is enkel een beschermlaag tegen steenslag etc.
Reply

#28
Die is weer mooi dicht! Alleen vind ik de laspunten wel aardig ver uit elkaar, en geen kit gebruikt.
Had het plaatje ook uit 1 deel gemaakt ipv 2 aan elkaar.
Suzuki Swift Mk1 Automaat (bordeaux rood)
Suzuki Swift Mk1 GXI (Circuit bak) (bordeaux rood)
Reply

#29
(14-06-2015, 22:09)Niels94Spirit Wrote: ik meende dat tectyl niet lucht en waterdicht was.. daar had je denk ik beter bitumen kunnen gebruiken. tectyl is enkel een beschermlaag tegen steenslag etc.

Die dikke pasta die ik nu erbij heb is een mix van tectyl en bitumen, dus dat zal wel goed zijn!
staat duidelijk op dat het roestwerend is en behandeling is tegen roest.

(14-06-2015, 21:59)Semm Wrote: Kunnen wij ook binnenkort een afspraakje maken.. Zelfde issues!

Achter je zijknipperlichten heb je hoogstwaarschijnlijk ook nog 2 mooie roestgaten zitten. Succes!

hehe.. jaa is ook veel werk. Maar ben nu vooral bezig om de 'grote gaten' dicht te maken, want ja.. tot hoever wil je gaan? is en blijft evengoed een swiffer uit 1995

(14-06-2015, 22:26)wilco145 Wrote: Die is weer mooi dicht! Alleen vind ik de laspunten wel aardig ver uit elkaar, en geen kit gebruikt.
Had het plaatje ook uit 1 deel gemaakt ipv 2 aan elkaar.

zolang het blijft zitten eh Wink, een vriend van me die in de metaalbewerking zit heeft alles voor me gelast, en dacht dat het zo wel goed zou zijn.

En die extra laag tectyl die er nog overheen komt dicht alles mooi af Wink.

(14-06-2015, 22:26)wilco145 Wrote: Die is weer mooi dicht! Alleen vind ik de laspunten wel aardig ver uit elkaar, en geen kit gebruikt.
Had het plaatje ook uit 1 deel gemaakt ipv 2 aan elkaar.

ohh en die 2 plaatjes.. we dachten na de 1e plaat dat het wel dicht was.. maar nee hoor haha. We kwamen erachter dat hij verder naar voren ook nog redelijk dun/krokant was, dus dat laterna ook maar meegenomen.
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#30
Er was iets met Andre en een hamer ofzoiets? en dan kun je veel meer lassen.... Idea
Es Aa Drie Één Nul
Reply

#31
Paar puntjes:

De plaat ligt dus los op het chassis en er kan vocht tussen komen. Of afstrijken met een goede chassiskit of geheel aflassen. Ik ben bang dat je binnenkort opnieuw problemen gaat tegenkomen (ervaring mee...)

Tectyl, bitumen e.d. droogt en primpt met als gevolg droogtescheurtjes. Daardoor komt er opnieuw vocht bij de staalplaat met als gevolg roestvorming.

Mijn systeem voor dit soort klussen:

Zeer ruim kaalslijpen
Plaat op maat maken en erin lassen
Zinkspray
Grondlak
Aflakken (2x)
Dan pas tectyl of bitumen erop tegen steenslag
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#32
Bedankt voor de reacties guys!

heb me nog extra kit gekocht, en deze aangebracht bij de naden, mooi is anders maar het is allemaal dicht nu!
Dit even nog goed laten drogen, en dan kan de extra laag bitec er op.

-----
[Image: rsd6a0.jpg]
-----
[Image: n3ah07.jpg]
-----

Ben nog langs mijn garage geweest, en de apk keurmeester heeft gezegd dat het zo goed door de keuring komt.
Opluchting. Gelukkig is al het werk niet voor niets geweest.
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#33
Dat ziet er prima uit. Goed bezig geweest 39
Reply

#34
Vergeet ook niet, ze roesten van binnenuit... De onderkant heb je nu wel behandeld, maar ook binnen in je dorpels? Want de andere kant van het metaal is nog gewoon kaal...
Reply

#35
(16-06-2015, 10:26)Pauluzz Wrote: Vergeet ook niet, ze roesten van binnenuit... De onderkant heb je nu wel behandeld, maar ook binnen in je dorpels? Want de andere kant van het metaal is nog gewoon kaal...

Is ook behandeld Smile

UDATEEEEEEEH

Sorry jongens voor mijn afwezigheid.. druk druk druk met werken..

Maar ondertussen niet stil gezeten Smile

'Stadslicht' veranderd van wit naar amber licht.
Ziet er wel USA achtig uit, hou ik wel van!
[Image: m92e0p.jpg]

Ik heb hem een grote beurt gegeven:
Nieuwe vonkmakers..
Nieuwe Luftfilter
Nieuwe Oliefilter
Nieuwe Olie
Nieuwe Remschijven & Remblokken

Het was idd aan vervanging toe...
[Image: 167uqo8.jpg]
--------------------------
[Image: jt6wyg.jpg]

En de remklauwen rood gespoten. Instant + 5PK

[Image: i5nc03.jpg]
--------------------------
[Image: r7uqoo.jpg]
--------------------------
[Image: ei16ro.jpg]

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes Dennis

(15-06-2015, 10:01)The Force Wrote: Paar puntjes:

De plaat ligt dus los op het chassis en er kan vocht tussen komen. Of afstrijken met een goede chassiskit of geheel aflassen. Ik ben bang dat je binnenkort opnieuw problemen gaat tegenkomen (ervaring mee...)

Tectyl, bitumen e.d. droogt en primpt met als gevolg droogtescheurtjes. Daardoor komt er opnieuw vocht bij de staalplaat met als gevolg roestvorming.

Mijn systeem voor dit soort klussen:

Zeer ruim kaalslijpen
Plaat op maat maken en erin lassen
Zinkspray
Grondlak
Aflakken (2x)
Dan pas tectyl of bitumen erop tegen steenslag

Na een hele tijd rijden, ook in slecht weer ziet m'n behandeling er nog goed uit.
Heb het idd nog wel goed ontvet, afgestreken en behandeld met een goede laag bitak. Tot nu toe ziet het er nog goed uit.

(07-06-2015, 12:16)Niels94Spirit Wrote: leuke velgjes! Smile
mijn dorpels zien er ook zo uit Unhappy ik ben er momenteel ook mee bezig.. hoe meer je weg gaat schuren hoe meer roest je tegen zal komen!
verder had ik de 1.0 wel wat zuiniger verwacht.. ik zit op t zelfde verbruik met een 1.3

verbruik is stuk dramatischer geworden met de nieuwe velgen..

die 195 bandjes laten 'm wel meer verbruiken

ipv de 1 op 16/17
nu de 1 op 13/14

haha schandalig...
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#36
Verbruik is niet hoger, je kilometerteller registreert alleen minder kilometers dan je daadwerkelijk aflegt. Dit door de grotere omtrek van je nieuwe set t.o.v. standaard.
Reply

#37
(29-07-2015, 17:38)Schaapie Wrote: Verbruik is niet hoger, je kilometerteller registreert alleen minder kilometers dan je daadwerkelijk aflegt. Dit door de grotere omtrek van je nieuwe set t.o.v. standaard.

Dat zou inderdaad ook wel eens goed kunnen haha.Idea
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#38
Maar zit ook wel een kern van waarheid in je verhaal. Je nieuwe set heeft een groter traagheidsmoment, waardoor het meer energie kost om het te versnellen. En dus meer verbruik.

Denk zelf dat het effect van de omtrek groter is.
Reply

#39
(29-07-2015, 19:43)Schaapie Wrote: Maar zit ook wel een kern van waarheid in je verhaal. Je nieuwe set heeft een groter traagheidsmoment, waardoor het meer energie kost om het te versnellen. En dus meer verbruik.

Denk zelf dat het effect van de omtrek groter is.

zit idd allebei een kern van waarheid in. maar door de grotere en bredere banden zuipt ie zeker wel meer.
[Image: 34hi3go.jpg]

Suzuki swift 1.0 GLS 53 pk 1995
[Image: 701010.png]
Reply

#40
ik denk niet dat het traagheidsmoment de grootste factor is.. Doordat de Diameter groter is, is de resulterende kracht op het wegdek (uiteinde band) kleiner door een grotere arm (afstand uiteinde - hartlijn van naaf; de straal dus).
want M=F*r. De koppel die de auto levert is afhankelijk van je rechtervoet en onafhankelijk van de wielen.
als je dus net zo snel wilt optrekken etc als met je standaard bandjes dan zal je rechtervoet dus wat zwaarder moeten worden Wink
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.