v - link obd reader.
#1
Heb een baleno sport uit 99'
Heb zo'n v link obd reader gekocht.
maar hij kan geen protocol vinden voor de ecu.
kan dat gewoon niet bij mn baleno of doe ik iets fout ?
Reply

#2
Klopt systeem van de auto is geen eobd dus te oud
Reply

#3
Dus je zal opzoek moeten naar een systeem wat ook met KWP2000 overweg kan.
Want als het goed is, is dat het protocol van de "oudere" Suzuki. Bij mijn swift uit 2001 namelijk wel.
Deze link (post #5) suggereert dat alle Baleno's van voor 2001 het KWP2000 protocol gebruiken om te communiceren met uitleesapparatuur.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#4
Volgens deze link kan hij KWP2000 aan.
Reply

#5
Tis denk een kwestie van het goede appje.
Reply

#6
Als jou motorstorings lampje" check engine " is kan je het echt vergeten.
Als je motorstorings lampje de vorm van een motorblok simbooltje is gaat het prima werken.
Reply

#7
(29-03-2015, 08:51)cabrio_rob Wrote: Volgens deze link kan hij KWP2000 aan.

Dat is toch een Vgate en geen V link?
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#8
Zoals beun dus zei t werkt niet.
Heb een check engine lampje dus.
zou het kunnen ooit een andere ecu erin te hange?
of is dat not done?
Reply

#9
Andere ecu is niet te doen omdat je dan een extra katalysator en een ander kabelboom moet monteren.

Dus met het geld wat je nu hebt geinversteerd in een uitlees apparaat kon je bij de dealer je auto uitlaten lezen.

Kost gemiddeld zoeen 20 tot 35 euro.
Reply

#10
Naja t ging meer om t feit dat je dan real time alles bij kon houden maar in ieder geval bedankt met de ecu uit me hoofd lullen hahaha had weggegooid geld geweest
Reply

#11
Ik had voor een paar euro zo'n obd2 elm327 dingetje gekocht, hopend dat ik dan via Bluetooth wat meer te weten kwam over mijn autootje, maar de verbinding komt maar half tot stand. Is het nu wel of niet mogelijk om een 1998 Swift real life te volgen met zo een obd2 stekkertje en een app? Ik krijg bij het starten zo een motorblokje te zien..
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#12
OBDII readers werken alleen juist bij de meeste auto's vanaf bouwjaar 2001
Hiervoor was het OBDI. Of je daar nog iets voor hebt....ik weet het niet.

Check Engine kun je wel uitzetten met een OBDII reader, ik gebruik daarvoor de Carista-app, en dan de gratis versie.
Voor Suzuki heb je ook nog SZ Viewer A1, daarmee kun je ook nog wat andere waarden zoals koelvloeistoftemperatuur en accuspanning zien, alsook codes uitlezen en resetten.

Maar met alleen uitzetten los je het probleem niet op, Check-engine gaat niet voor Piet Snot aan!
Slow is Wise, Fast is Nice!!!
Reply

#13
Ah, die gaat alleen aan ter controle als ik start... :')
Dat obdII ding plugt er zo in, maakt een bluetooth verbinding maar net niet alles lijkt het.
Ik vind het gewoon leuk, het leek me aardig net even wat meer te kunnen weten als het gewone dashboard aangeeft.
Motorisch is mijn autootje okay zover ik weet.
Enige wat mankeert is dat ik er een nieuwe krukaskeering in moet proppen, maar dat bewaar ik voor de kerstvakantie, heb ik wat leuks te doen.
Ik zal eens kijken wat ik kan met Carista-app en de SZ Viewer. Dankje.
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#14
Een advies,laat dat goedkoop bluetooth ding niet in je obd zitten.Kan je auto verkloten en rare oprispingen geven. Je kan swift testen door een zekering in te steken en dan op contact zetten en aan de hand van knipper patroon kan je zien of er iets mis is.https://www.redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=23839&start=0
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#15
(26-09-2019, 16:11)Leibniz Wrote: Een advies,laat dat goedkoop bluetooth ding niet in je obd zitten.Kan je auto verkloten en rare oprispingen geven. Je kan swift testen door een zekering in te steken en dan op contact zetten en aan de hand van knipper patroon kan je zien of er iets mis is.https://www.redlinegti.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=23839&start=0

Neen, dat geldt alleen tot mk3 als het goed is. Twenty-one heeft een mk4.
Als iets niet gaat zoals ‘t moet, moet ‘t maar zoals het gaat.
Reply

#16
Ah, hoe dan ook, dat goedkope kloteding doet niets dus gaat de vuilnisbak in.
Ik had geen idee dat die dingen ook problemen konden veroorzaken...
De Carista app geeft ook aan dat een swift uit Europa van 1998 niet supported is...
[Image: QALN21U.jpg?1] [Image: FvlY6pb.jpg?1]
Reply

#17
Dit is een goede: https://www.amazon.com/gp/product/B071FS...7b6881a211
of deze, voorkeur de vorige : https://www.amazon.com/gp/product/B00652...4c693cf5b4
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.