Auto Speakers Voorin
#1
Beste Suzuki Club Nederland,

Ik zit met een probleem en misschien kunnen jullie mij daarbij helpen.

Het zit namelijk zo: ik heb totaal geen verstand van auto's en totaal niet van audio.

(Een vriend van mij heeft ooit toen ik de auto een maand had een MTX Subwoofer, 2 Pioneer Speakers, 2 Versterkers in mijn auto achterin gezet.

Alleen het geluid komt alleen van achteren al sinds ik de auto heb (alweer zoo'n 3 jaar) Natuurlijk vragen de meesten zich af hoe ik het uberhoubt vol heb gehouden zonder geluid aan de bestuurders kant of passaiers kant, Dat kwam omdat ik er nooit echt aan ergerde en toen de tijd geen geld ervoor had om gelijk ook speakers voor aan te schaffen.

Anyway om terug te komen op mijn verhaal, Ik wil speakers aanschaffen voor voorin mijn auto. Ik kan mij herinneren toen ze nog werkte dat er tijdens het afspelen van die speakers, Blauw licht op de beat uit kwam.. Wat opzich grappig is maar liever niet.

- Wat voor speakers moet ik aanschaffen? (Het liefst zo goedkoop/goed mogelijk, Ben helaas niet de rijkste)

- Welke maat moet ik aanschaffen voor die speakers voorin?

Hier een paar gegevens van mijn auto:
Auto kleur -> Licht blauw
Voertuigsoort -> Personenauto
Merk -> Suzuki
Type -> Swift 1.3

Verder nog een vraag, Als mensen van hun auto een foto van de voorkant of achterkant maken en eenmaal op hun computer hebben wissen ze de kenteken plaat en daarna posten ze die pas op internet. Kan je met een kenteken iemand achterhalen wie die auto rijd ofzo? Lijkt mij sterk dat mensen dat gewoon zomaar kunnen doen toch? Das toch alleen mogelijk voor de politie?

Anyway,
Ik zie graag jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Alex 39

Misschien leuk voor jullie:
Ik kwam jullie website tegen boven aan toen ik naar een Suzuki forum zocht.
Reply

#2
Speakers zitten onder je dash, 10cm zo uit mn hoofd. Op marktplaats heb je 2 10cm speakertjes al voor 20€ Smile persoonlijk kies ik voor coaxiaal speakers, omdat die tweeters ingebouwd hebben zitten

De vraag over kentekens: nee je kan niet zomaar een naam achterhalen aan de hand van een kenteken
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Ik heb in m'n dashboard 10cm Pioneers zitten, en in m'n hoedenplank 9x6" JBL. Het geluid komt bij mij ook grotendeels van achter. Waarom? Omdat ik dat zelf zo heb afgesteld op de versterker van mijn JBL's, want die kunnen gewoon meer hebben dan die 10cm's in m'n dash.

Dus voor jou: draai de achterkant wat naar beneden voor meer balans in je auto. Of koop een gelijkwaardige set die evenveel geluid gaat maken als de achterkant. (Geen std 10cm zonder versterker).
Reply

#4
losse tweeters op je dash, dus vol in je smoel zal ook wel iets helpenSmile
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
Als je voorin bij je dashboard de speakers vervangt dan krijg je toch ook te maken met de achterkant die misschien niet past of passen alle 10 cm speakers voorin?

Suzuki swift 1995 1.3
Reply

#6
Je heb beperkte inbouwdiepte, past opzich als je in een balkje gaat hakken en zagen of speakerringen gebruikt(dus dat ze verder uit je dash komen. Dan passen echter de kapjes er niet meer overheen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#7
Ha beste allen,

Ik denk ook dat het 10cm speakers zijn. Wil die van mij ook graag vervangen. Heeft iemand een idee hoe ik er jat makkelijkst bij kan komen?
Reply

#8
ze zitten achter de roosters onderop je dashboard. Paar schroefjes en een paar drukkertjes los halen en klaar.
Reply

#9
Is inderdaad echt 2minuten werk maximaal en de boel is los.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#10
Heb het idd ff geprobeerd. Super easy!
Reply

#11
Hallo beste suzukirijders!
Ik heb een vraagje
Ik rijd al meer dan een jaar in mijn swift uit 2002 maar mijn dashboardspeakers kraken verschikkelijk als ik mijn muziek wat harder zet. Ik zou er graag 2 nieuwe in willen laten zetten maar watzijn de afmetingen en waar moet ik rekening mee houden?? Smile
Reply

#12
Je kunt gewoon kwaliteits speakers van 10 cm kopen. En dat kun je makkelijk zelf inbouwen.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#13
(17-12-2015, 15:03)Salto Wrote: Je kunt gewoon kwaliteits speakers van 10 cm kopen. En dat kun je makkelijk zelf inbouwen.
Oke maar aangezien ik er zelf weinig verstand van heb lijkt t mij handiger om door de garage te laten doen39 weet ook niet hoe ik mijn dashboard los moet krijgen
Reply

#14
3 schroefjes los en eraf trekken. Hou wel rekening met de inbouwdiepte van de speakers en verwacht vooral geen wonderen. Uit 10 cm speakertjes haal je simpelweg geen vol geluid.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#15
Het zouden inderdaad een handjevol schroefjes en 2 stekkertjes moeten zijn.
Misschien dat iemand een kleine how-to voor je wil maken.
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#16
Ook zeker dat er heren zijn die een dame in nood willen helpen...42
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#17
Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb al 5 jaar geen radio en geen speakers meer in mijn swiftjes Smile
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#18
(17-12-2015, 20:21)Salto Wrote: Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb al 5 jaar geen radio en geen speakers meer in mijn swiftjes Smile

Heb zelf wel mn nieuwe radio aangesloten!!!3939 zal binnenkort even knutselen. Bedankt voor de getoonde interesse!
Reply

#19
Als een radio aansluiten lukt, ben ik bijna zeker dat een paar speakers ook lukken. Het wijst zichzelf allemaal.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#20
Spreekt allemaal redelijk voor zich hoe je de dashboard delen los kunt krijgen.
Mocht je er echt niet uitkomen, of het echt niet aandurven, rijd je maar een keer langs.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.