Upgraden Swift MK6 2006 Audio
#1
Ik ben bezig met het upgraden van mijn audio systeem van mijn Suzuki Swift MK6 2006 VVT.

Ik heb de radio en de subwoofer uit mijn oude auto vandaan. De radio is een Pioneer MVH-270DAB Enkel Din autoradio 4 x 50 W Jackplug, USB. De subwoofer is een passieve Kenwood voor onder de stoel. In mijn Starlet had ik dit gecombineerd met simpele Pioneer 10 cm 2 weg speakers. Dit gaf en voldoende net geluid om mezelf te vermaken.

Nu lees ik overal en nergens op het net wat ik wel en niet kan doen en waar de speakers wel en niet zitten, maar een heleboel spreekt elkaar tegen.

Zijn er mensen die ervaring hebben/weten welk formaat er standaard in de voordeur zit en of er, en zo ja, waar de achterspeakers zijn verborgen? Ik wil namelijk iets beter geluid, maar wil het bestaande uiterlijk behouden.

Tevens heb ik vandaag geprobeerd om m'n voeding voor de subwoofer door het schutboord te krijgen. Dit middels de tulle bij de kabelboom. Echter had ik, nadat ik 5 meter kabel door het gat had gepropt, nog geen idee waar deze binnen uit kwam en er kwam ook niets tevoorschijn. Zijn er mensen met ervaring van het doorvoeren van voedingskabels zonder het dashboard uit elkaar te hoeven halen?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, een link naar een topic waar dit wordt besproken of opgelost is ook prima.
Reply

#2
Ik heb niets aan de audio gedaan maar volgens mij zit er 13cm in de deuren (maar ook ik moet het opzoeken/nagaan)
39



Reply

#3
16,5 in de deuren en achter panelen.

Gewoon een goede compo set voor een achter.

En naar mijn idee simpele sub vervangen voor een knappe sub.

Heel goed alternatief platte active sub van pioneer ts-wx77a
Deze heb ik ook in de auto en is een krachtige en perfecte aanvulling.
Reply

#4
(08-03-2015, 23:09)beun Wrote: 16,5 in de deuren en achter panelen.

Gewoon een goede compo set voor een achter.

En naar mijn idee simpele sub vervangen voor een knappe sub.

Heel goed alternatief platte active sub van pioneer ts-wx77a
Deze heb ik ook in de auto en is een krachtige en perfecte aanvulling.

Sub ziet er idd erg netjes uit. Is mij echter eventjes te duur momenteel. Welke set heb jij voor en achter? Heb jij er ringen bij of passen ze in de originele fitting?
Reply

#5
Swift Mk6 leent zich prima voor een leuke audio installatie. Hier wat ideetjes van mij:

16.5cm compo voorin inbouwen ==> Budget vaststellen en gaan luisteren in een redelijk goede audiozaak in de buurt. Goed aangegeven wat je budget is en hoe je de speakers wilt aansturen. Ik neem aan via de radio ==> Niet hoger dan 60 Watt RMS nemen of met een hoge gevoeligheid (boven 90db/1watt). Anders kan je radiovermogen de speaker niet goed in beweging krijgen (simpel gezegd) en krijg je vervorming op hoge niveau's.
Je tweeters passen prima in de spiegeldriehoek, je kan een extra setje halen zodat je je tweeter erin kunt monteren ipv erachter. Dat is beter voor de klank.

Achterspeakers: coaxiaal (2-weg) nemen, bij voorkeur zelfde merk en serie als voorin (klank is dan vergelijkbaar) maar een goedkopere serie kan ook.

Wat merken die goede instaplijnen hebben en dus wel leuk zijn om eens naar te kijken / luisteren zonder dat het je de wereld kost: Phonocar, Helix, Hertz, Audio System, Gladen, Focal, Ground Zero en DLS. Er zijn er nog meer hoor, trouwens.

Het is beter om een setje MDF ringen op maat te maken voor je deurspeakers. De klank wordt veel beter en je hebt ze zo uitgezaagd. Wel even in de grondverf zetten tegen het vocht. Als je dan toch bezig bent, plak wat bitumen dempingsmatten in de deur tegen resonanties. Dat scheelt ook een hoop en kost een paar tientjes voor 1m2.

In combinatie met je huidige subwoofer heb je dan wel een lekker geluid. In de toekomst zou je dan eventueel je subwoofer kunnen vervangen.

mzzl Jordy
Reply

#6
Bijna niets meer aan toe te voegen.
Behalve dat een goede instal begint met een goede radio.
(Maar die heb je al.)

Verder heb ik geen mk6 maar hobby af en toe aan wat autos.
Reply

#7
(09-03-2015, 11:59)JordyG Wrote: Swift Mk6 leent zich prima voor een leuke audio installatie. Hier wat ideetjes van mij:

16.5cm compo voorin inbouwen ==> Budget vaststellen en gaan luisteren in een redelijk goede audiozaak in de buurt. Goed aangegeven wat je budget is en hoe je de speakers wilt aansturen. Ik neem aan via de radio ==> Niet hoger dan 60 Watt RMS nemen of met een hoge gevoeligheid (boven 90db/1watt). Anders kan je radiovermogen de speaker niet goed in beweging krijgen (simpel gezegd) en krijg je vervorming op hoge niveau's.
Je tweeters passen prima in de spiegeldriehoek, je kan een extra setje halen zodat je je tweeter erin kunt monteren ipv erachter. Dat is beter voor de klank.

Achterspeakers: coaxiaal (2-weg) nemen, bij voorkeur zelfde merk en serie als voorin (klank is dan vergelijkbaar) maar een goedkopere serie kan ook.

Wat merken die goede instaplijnen hebben en dus wel leuk zijn om eens naar te kijken / luisteren zonder dat het je de wereld kost: Phonocar, Helix, Hertz, Audio System, Gladen, Focal, Ground Zero en DLS. Er zijn er nog meer hoor, trouwens.

Het is beter om een setje MDF ringen op maat te maken voor je deurspeakers. De klank wordt veel beter en je hebt ze zo uitgezaagd. Wel even in de grondverf zetten tegen het vocht. Als je dan toch bezig bent, plak wat bitumen dempingsmatten in de deur tegen resonanties. Dat scheelt ook een hoop en kost een paar tientjes voor 1m2.

In combinatie met je huidige subwoofer heb je dan wel een lekker geluid. In de toekomst zou je dan eventueel je subwoofer kunnen vervangen.

mzzl Jordy

Heey Jordy,

bedankt, dit is goede basis. Zal van t weekend eens op onderzoek gaan. Ten eerste voor een goede audio zaak in de buurt van Hoorn.

Is er een topic over hoe ik het beste mijn binnenpanelen dan demonteren? Ik heb nog niet gezocht, dus zal deze week even t internet bekijken voor filmpjes of uitleg over het demonteren van de panelen.

De MDF ringen moet met gemak lukken, evenals de bitumen. Ik heb bij verschillende auto's t interieur al verwijdert, maar dit is de eerste auto die nog in mint condition is. Daarom een beetje huiverig om het bij deze te doen.

Thanx alvast,

Tom
Reply

#8
Heb geen ervaring met demontage van interieur van Mk6, anderen hier vast wel.

Zelf kom ik uit Purmerend, dus ik heb wel wat tips voor je om eens langs te gaan:
- Total Car Hifi zit in Zwaag (nog nooit geweest, maar hoor er goede dingen over)
- Caradio in Heerhugowaard (ik kom hier altijd graag ivm leuke prijzen en goed advies. Heeft altijd wel wat verrassend leuks. Anderen leden hier komen er ook graag.)
- Ron de Vries in Alkmaar (Zat voorheen in Zwaag, na het faillissement voortgezet in Alkmaar.)
- Boyds Autotronics in Purmerend (ik weet niet of zij nog veel setjes hebben om te luisteren, op de website staat niet veel meer. Ik kwam vroeger wel eens bij hen over de vloer toen ik nog aan Sound Quality wedstrijden meedeed. Toffe gasten.)
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.