Leroy's Baleno
#1
Goedenacht iedereen!

Ik ben Leroy van den Langenberg, 24 jaar en kom uit Rotterdam.
Sinds 23-01-2015 de trotse bezitter van een Baleno Estate 1.8 GTX.
Binnenkort willen mijn vrouw en ik uitbreiden, dus wordt eerst een starter gezinsauto. Daarna wil ik hem zeker houden voor erbij, want het rijdt echt super!


[Image: Foto-L7XURZRG.jpg]
[Image: Foto-V8WPJTZD.jpg]

Gereden auto's:

Suzuki Swift '94
Suzuki Swift '00 (Total Loss)

Echt veel plannen zijn er nog niet, maar beetje bij beetje wil ik hem toch meer eigen maken en leuke dingetjes aan doen. Eerst wil ik dat de auto technisch helemaal in orde is voordat er echt andere dingen aan kunnen gebeuren. Daarna zien we wel verder

Ik heb de tellerunit verlichting al veranderd met rode led-lampjes, de verlichting van de kachelunit moet nog gebeuren.
[Image: Foto-MZUOAYUJ.jpg]

Ik heb me aangemeld in de hoop hier veel te leren en van waarde kan zijn door ervaringen te delen enz. Het is voor het eerst dat ik me voor zoiets aanmeld.

Groet, Leroy!
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply

#2
Welkom hier! Toevallig met LPG conversie? Dat scheelt zoooveel!

Als je nog tips of ideeën voor aanpassingen wilt kan je mijn wie is wie wel even doorkijken, alhoewel bijna alles wat er op mijn Baleno geschroeft is, redelijk uniek is en lastig aan te komen Wink Ik heb in ieder geval wel een mooi setje velgen voor je te koop: Klikkie doen

Verder netjes onderhouden, dan gaan ze heeel lang mee. Aandachtspunten: subframes
Reply

#3
heey leroy junguh.

ook op het forum hier?

zie je wel in de loods verschijnen.

gr jasper
[Image: nox6logo.gif]

info @ carservicekrimpenerwaard (punt) nl

MR2 SW20 gen 2 3SGTE @ 22Psi
Reply

#4
Bedankt Pauluzz!

Nee geen LPG helaas, zou idd welkom zijn!

Haha de velgen komen nog wel, eerst de shocks maar is vervangen, want in de sportstand stuitert hij nog al als je over goede hobbels rijdt.

Sowieso nog een keer langs Jasper om te kijken wat hij er van vindt 37

Het is nu nog onze eerste autootje, langzaamaan wordt het wel wat! Het forum heeft me al geholpen met de tellerunit verlichting. Voor de rest moet hij zeker nog lang meegaan!

Ja Jasper,ik had het forum bekeken en leek mij ook wel leuk!
Binnenkort kom ik wel ff langs, kan je ff naar het otootje kijken.

Gr. Leroy
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply

#5
Even met de auto langs de loods gereden.
Op de snelweg viel ineens de linker buitenspiegel naar beneden en hing alleen aan zn bedrading.

[Image: Foto1k0-DAZMCSZL.jpg]

Uiteindelijk is hij weer vastgezet...

Jasper heeft hem ook even op de brug gezet om onder de auto te kijken. Subframes zagen er goed uit, alles nog keihard!

Voor de binnenverlichting is ook alles besteld, lampje in het midden en kofferbak worden LED! Alleen de verlichting van de kachelunit doet het nog niet, maar eens lostrekken.

Aan de buitenkant wil ik er lichtmetalen velgen onder doen, wat is een mooie maat? Zelf denk ik dat 16 inch goed staat.

Heeft voor de rest iemand nog tips wat voor leuke dingetjes er op deze auto te doen zijn?
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply

#6
Verlagen.. Sowieso!
[Image: avatarpup.jpg]
Reply

#7
kijk naar pauluzz zn topic, die heeft een erg nette station. in zijn verkooptopic bied die overigens ook mooie velgen aan voor onder een baleno.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
Stuur vervangen voor een MK6 Swift of SX4, hele verbetering t.o.v. het originele suffe stuur!
Reply

#9
@swift16vrules, idd, hij heeft een erg mooie station! Heb dat topic gelezen. Die velgen zijn voor mij persoonlijk net te groot en niet mijn smaak... heb dan meer met die van hieronder. Ook denk ik dat de binnenkant eerder komt dan de buitenkant. Wat andere verlichting, andere versnellingspook en muziekinstallatie.
[Image: Foto1k0-E6PIAKEJ.jpg]

@Snelle Jelle, hoe zien die sturen er uit en is het makkelijk te installeren? Ik ben nog een noob op het gebied van auto's!
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply

#10
nieuwe velgen +banden heb je niet onder de 700€. ik zal lekker voor 2e hands gaan zoeken. dan heb je een nette set voor nog niet de helft van het geld.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#11
16 inch SWH Arad Hurry Zilver velgen in combinatie met
Vredestein Sporttrac 5 banden - 195/45/16 84V Zomer
2 tot 5 werkdagen 4 velgen, 4 banden
inclusief bouten € 559

en dat is 1 van honderden voorbeelden. 16 inch vanaf zoon 400 euro compleet. (topspul idd ook makkelijk het dubbele)
bovenstaande voorbeeld is vanaf 469 euro met nieuwe banden
39



Reply

#12
(12-03-2015, 11:36)swift16vrules Wrote: nieuwe velgen +banden heb je niet onder de 700€. ik zal lekker voor 2e hands gaan zoeken. dan heb je een nette set voor nog niet de helft van het geld.

Ja dat is ook weer waar he...maar moet dan ook weer net je smaak zijn, ik ga nog maar eens verder spitten haha.

(12-03-2015, 11:47)Tomswiftswiftswift Wrote: 16 inch SWH Arad Hurry Zilver velgen in combinatie met
Vredestein Sporttrac 5 banden - 195/45/16 84V Zomer
2 tot 5 werkdagen 4 velgen, 4 banden
inclusief bouten € 559

en dat is 1 van honderden voorbeelden. 16 inch vanaf zoon 400 euro compleet. (topspul idd ook makkelijk het dubbele)
bovenstaande voorbeeld is vanaf 469 euro met nieuwe banden

Het is ook idd net wat voor spul je wilt, kan het zo duur maken als maar kan.

Wat bedoel je met bovenstaand voorbeeld? De foto van mij?
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply

#13
Nee gewoon onlinevelgen 16 inch baleno en dan rollen er 20 voorbeelden tot 500 euro uit (met cheapass banden). Dus zeg maar 550 a 700 met fatsoenlijke banden.
velgen kaal kosten +-300.

Meestal heb ik duurdere velgen (nieuw of gebruikt) maar bijvoorbeeld "DARE" velgen bevielen mij ook prima en die zijn ook betaalbaar en leuke designs

die van jou zijn 380 euro. en dan banden erbij. dus met nieuwe banden 600 a 700
(juiste centreerringen zul je er normaal gesproken bijkrijgen)
39



Reply

#14
Vandaag m'n nieuwe velgen gehaald.
Zijn tweedehands, maar ik vind ze gaaf! Zitten natuurlijk gebruikerssporen op, desondanks super mooi!
Was even een ritje heen en weer van Rotterdam naar Tiel, het was het waard.

Ze gaan er komend weekend onder!

Bedankt voor de tips!

[Image: Foto360-FIYLY7GN.jpg]

Wat vinden jullie van het idee om de zwarte gedeeltes tussen de spaken dezelfde kleur als de auto te maken?

Op naar de volgende update!!
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply

#15
lekker doen wat je zelf mooi vind, daar gaat t om!
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#16
Mooie velgen! Denk dat zwart ze beter staatWink
Reply

#17
Ik zou ze ook zo laten !
Reply

#18
Nou, was een leuk idee, maar de velgen passen toch niet.

[Image: Foto1k0-X4Y67DBO.jpg]

Qua inch en bandenmaat zit het goed, had alleen een ET 35 ipv 45...tijdens het rijden liepen ze achter aan in de wielkasten.Unhappy

Wielkasten laten uitrollen lijkt me geen goed idee, vond ook de velgen net wat te groot, 15 of 16 inch staat wat netter. Daarom zijn ze weer te koop voor bij wie ze wel passen Tongue
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply

#19
Aah jammer! Vind het wel een flinke pooierbak met die velgen haha. Gewoon standaard met je badjas en gouden wandelstok instappen!
Reply

#20
(29-03-2015, 22:36)Schaapie Wrote: Aah jammer! Vind het wel een flinke pooierbak met die velgen haha. Gewoon standaard met je badjas en gouden wandelstok instappen!

Haha, zeker jammer...
auto laten staan, rood licht erin!!

Nu maar op zoek naar wat anders.
39 Firsttimer Baleno! 39
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.