Suzuki Ignis Sport op LPG ??
#1
Beste leden, ik ben nieuw op deze forum en ik ben van plan om een Suzuki Ignis Sport aan te schaffen. Op diverse sites heb ik gelezen dat er 98 in moet. Is dat echt zo ?
Mijn vraag eigenlijk is of er een LPG-installatie op de Ignis Sport gezet kan worden, omdat ik dat goedkoop vind en wat aardig kilometers maak. Op mobile.de heb ik wel één op LPG zien staan, maar verder is er niets over te vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Reply

#2
waarom een ignis en waarom geen diesel?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
(16-02-2015, 00:13)swift16vrules Wrote: waarom een ignis en waarom geen diesel?

Omdat ik de Ignis sport mooi vind en betaalbaar is voor mij. Bijvoorbeeld de swift sport kan ik niet betalen. Verder is de wegenbelasting op lpg 2x goedkoper dan de diesel dankzij het gewicht (910kg). En verder is er geen Ignis sport op diesel.
Reply

#4
ik weet wel dat er mensen zijn die op gas rijden in een swift, een ingnis op lpg ben ik nog niet tegengekomen.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#5
Volgens het instructieboekje, zou je 98 ongelood moeten tanken inderdaad. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik ook al regelmatig 95 er in gegooid (en tot heden, zonder problemen. Zelfs met de E10 benzine). Het voordeel bij mij is, ik rijd de grens over en betaal voor 98 ongelood ongeveer net zo veel als voor 95 in Nederland.

Wat betreft LPG op de sport zou ik je helaas niet kunnen adviseren. Het lijkt me wel mogelijk, maar of dit ten goede komt aan de auto is maar de vraag.
Reply

#6
Deze m serie blokken kunnen niet tegen lpg.

Zou het dus niet doen.
Reply

#7
Als LPG een must is, kijk eens naar een Liana. Het modeljaar na 2004 is goed betaalbaar en met een beetje zoeken zijn ze met een mooie kilometerstand en goede prijs te vinden.
Hij loopt prima op LPG mits Flashlube is geïnstalleerd.

Ook een Baleno 1.8 is een die hard op LPG. De GTX editie is nog eens sportief uitgevoerd.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#8
(16-02-2015, 15:01)beun Wrote: Deze m serie blokken kunnen niet tegen lpg.

Zou het dus niet doen.

Wat zijn m serie blokken ?
Reply

#9
M-serie is het typenummer van je motorblok.

Je hebt een M15a in een Ignis Sport liggen.
In de Liana ligt een M13a of een M16a, een ouder model Swift heeft een G10, G13 of G16,
Een Baleno heeft een G13 of G16 serie en een J18a

Zo kun je iedere motor zijn eigen typenummer geven.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#10
Sorry ff offtopic nicky wat heeft een swift 1.0 GA voor motortype?
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#11
g10a
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#12
Dankje swiftv16rules. Had een vermoeden mja ben een vrouw he Wink
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#13
(17-02-2015, 15:40)The Force Wrote: M-serie is het typenummer van je motorblok.

Je hebt een M15a in een Ignis Sport liggen.
In de Liana ligt een M13a of een M16a, een ouder model Swift heeft een G10, G13 of G16,
Een Baleno heeft een G13 of G16 serie en een J18a

Zo kun je iedere motor zijn eigen typenummer geven.

Bedankt voor de info. Ik heb op Google gezocht over de motor M15a en is er geen probleem om een LPG G3 in te bouwen. Alleen er moeten wel speciale bougies ingezet worden. 4539

(16-02-2015, 13:25)Nemesis Wrote: Volgens het instructieboekje, zou je 98 ongelood moeten tanken inderdaad. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik ook al regelmatig 95 er in gegooid (en tot heden, zonder problemen. Zelfs met de E10 benzine). Het voordeel bij mij is, ik rijd de grens over en betaal voor 98 ongelood ongeveer net zo veel als voor 95 in Nederland.

Wat betreft LPG op de sport zou ik je helaas niet kunnen adviseren. Het lijkt me wel mogelijk, maar of dit ten goede komt aan de auto is maar de vraag.

Als die op E10 loopt, zie ik geen enkel probleem om op LPG te rijden Idea
Reply

#14
Behalve het feit dat Beun echt wel weet waar hij het over heeft, dus als hij zegt dat de M-serie blok niet goed tegen LPG kan zou het toch niet doen...

Dus het kan wel (elke Benzine motor zou theoretisch op LPG moeten kunnen lopen), maar of je het moet doen?


Overigens heb ik iemand wel gehoord dat de Motor van de Ignis Sport bij hem ging pingelen op 95...
Reply

#15
ik zal inderdaad beuns advies aanhouden...
een baleno 1.8 is ook vlot te noemen en het blok is oersterk, ook op lpg.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#16
Speciale LPG bougies zeker...

LPG heeft een octaangetal van 102 - 105.
Ruim voldoende dus voor een klopvaste verbranding, echter het verbrandt aanmerkelijk heter dan benzine.

Of en waarom dat een probleem is kan aan de afstelling van de Ignis Sport liggen. Een zgn. Lean Burn motor verbrandt al heter en met LPG kan dat nét te veel zijn.

Ikzelf rijdt overigens naar volle tevredenheid al een tijdje LPG in een Baleno 1.8 (j18a) en sinds zo'n 10.000km in een Liana 1.6 (m16a)
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.