Swiftje total loss
#1
Hallo allemaal,

Gister ben ik na een glijpartij in het water terecht gekomen met mijn Swift GS uit 1998. Of het motortje nog draaide of niet dat kan ik me niet herinneren, maar het hele blok heeft onder water gelegen dus ik denk dat het einde oefening is.

Nu moet ik dus helaas afscheid gaan nemen van mijn betrouwbare japanner en opzoek naar een nieuwe.

Nu vraag ik mij af of mijn oude auto nog wat waard is. De uitlaat is nagenoeg nieuw (november 2014) en de banden stammen af uit de zomer van 2014. Verder zijn er her en der wat onderdelen vervangen.

Kan ik er meer voor krijgen dan de slooppremie van €50? Een onderdelen opkoper hier in de buurt zou er nog €100 voor over hebben dacht ik. Ik zou zelf wel wat onderdelen los kunnen halen maar ik heb geen idee of hier een beetje een markt voor is.
Reply

#2
er is veel meer af te halen dan 100€! goede banden op velg zijn die 100euro al waard... upload anders even een fotootje in het aangeboden topic, weet zeker dat er genoeg mensen zijn die nog onderdelen zoeken.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Ligt helemaal aan het merk en type band en velg...
De vraag is alleen of je het gedoe er voor over hebt of gewoon asap van je wagen af wil Smile
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
(04-02-2015, 22:00)JelleM Wrote: Hallo allemaal,

Gister ben ik na een glijpartij in het water terecht gekomen met mijn Swift GS uit 1998. Of het motortje nog draaide of niet dat kan ik me niet herinneren, maar het hele blok heeft onder water gelegen dus ik denk dat het einde oefening is.

Nu moet ik dus helaas afscheid gaan nemen van mijn betrouwbare japanner en opzoek naar een nieuwe.

Nu vraag ik mij af of mijn oude auto nog wat waard is. De uitlaat is nagenoeg nieuw (november 2014) en de banden stammen af uit de zomer van 2014. Verder zijn er her en der wat onderdelen vervangen.

Kan ik er meer voor krijgen dan de slooppremie van €50? Een onderdelen opkoper hier in de buurt zou er nog €100 voor over hebben dacht ik. Ik zou zelf wel wat onderdelen los kunnen halen maar ik heb geen idee of hier een beetje een markt voor is.

Ik zou gewoon zorgen dat alles goed droogt en hem dan op mp verkopen met een "kapotte motor". Dan kun je er wel €200-250 voor krijgen denk ik. Ik heb een paar weken terug mensen aan de lijn gehad die €350 boden voor mijn Swift terwijl ze dachten dat ie geen apk zou hebben. Dus veel van die opkopers gaan voor export en zo niet dan zien we de onderdelen wel weer langs komen.
Als je zelf de ruimte hebt zou ik hem demonteren en onderdelen te koop zetten op MP en hier. Dan kom je er vanzelf allemaal vanaf maar kan t wel ffkes duren.

Gr. Remy
Reply

#5
Bedankt voor de reacties.

Heb vandaag nog even contact gehad met de sloper hier in de buurt. Voor 160 euro komt hij m ophalen en ben ik er morgen van af.

Voor 100 euro had ik zelf de moeite nog wel willen doen om de banden en andere onderdelen te verkopen maar achteraf gezien heb ik ook niet veel zin om een stuk schroot (nooit verwacht dat ik dat over mijn swiffie zou zeggen) in de achtertuin te hebben staan.

Heb er nog wel een volle tank benzine in zitten en vandaag geprobeerd om dit er uit te zuigen (slangetje erin en zuigen tot dat je benzine in je mond hebt) maar hij bleef voor geen mogelijkheid lopen. Nog andere ideeën hiervoor? Komt wss omdat de tank veel te laag zit tov de jerrycan. Opkrikken heb ik ook al geprobeerd.

Bandjes zijn van Vredestein trouwens maar zijn inmiddels al 2 jaar oud. Bedenk me net dat mn moeder met haar swift er eerst nog 2 jaar op heeft gereden
Reply

#6
Zo dan! Daar heb je geluk mee gehad Biggrin
-Mk3 Swift 1.3 SOHC SOLD
-Mazda Mx-3 KLZE V6 2.5L ( 200pk ) SOLD
-Lowered Mk5 Smile
-Mk4 Swift 1.3 Wink
Reply

#7
Zitting achterbank optille aan bijrijderskant. Daar lope draden van de brandstofpomp. Accu erop en onder motorkap brandstoftoevoer van de motor los halen en in een jerrycan laten lopen.
Reply

#8
Voor 160 euro incl. ophalen zou ik inderdaad gewoon doen. Is een net bedrag voor een sloperij39

Natuurlijk kan je er wat tientjes meer uit halen, maar dat gaat je een stuk meer werk opleveren. Voor sommige hier kan dat leuke business zijn maar voor de gemiddelde sterveling lijkt het mij niet de moeiteWink
Reply

#9
APK tot wanneer? en heeft enkel het motorblok onder water gelegen? of de hele auto?
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.