Xenon en daglicht ledverlichting probleempje
#1
Beste mede-Suzuki liefhebbers,

Erg ontevreden ben ik over mijn Xenonverlichting, zeker met die donkere snelwegen tegenwoordig vind ik het extra vervelend! Als ik voornamelijk naar Golfjes 4 en Opels Vectra's kijk, hebben die echt een gigantische heldere bundel met Xenon verlichting. Al helemaal als ik het vergelijk met mijn koplamp, het is eigenlijk niet veel beter dan de authentieke hallogeen H4.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen, of het scheelt of je Xenon of Bi Xenon neemt. Ik dacht misschien heb je meer licht als je Xenon neemt zonder groot licht dus, of is dat onzin? Weet iemand wat het beste merk is voor Suzuki, en is 4300k 6000k of 8000k het beste? De kleur maakt mij niks uit, ik wil gewoon wat het meeste licht produceert. Websites, tips etc zie ik graag tegemoet zodat ik dit probleem voor eens en altijd kan oplossen.

Tot slot heb ik nog een dagrijverlichtingsetje gekocht, met twee draadjes maar rechtstreeks aansluiten op de accu kan niet. Omdat de lampen anders continu zouden branden, of is alternatieve schakelaar het beste. Of op de bestaande verlichting, wat zou het makkelijkste zijn voor iemand met niet superveel ervaring. Aan de onderzijde heb ik een link van het setje geplaatst.

http://www.ebay.com/itm/2x-20-White-48-L...1606898592



Bijvoorbaat dank,

Groetjes Jessey
Reply

#2
Wat betreft de xenon: hoe hoger de kleurtemperatuur (K), hoe blauwer het licht. Heb je al geprobeerd je koplampen in hoogte af te stellen?

Voor de DRL is het wellicht het beste om te gaan voor een schakelaartje (origineel suzuki als je nog lege plekjes hebt) en een relais, er is op t forum vast wel een how-to te vinden met betrekking tot dagrijlicht of iets dergelijks Smile
De maximale serverbelasting is bereikt. Probeer het later opnieuw.
Reply

#3
DRL op de ACC stand zetten en de massa via het stadslicht laten lopen.

Zet je de auto op ACC dan zal de DRL direct inschakelen. Door de massa via het stadslicht te laten lopen schakel je de DRL uit zodra je de verlichting aan zet.

Zekering tussen de + van de DRL en de ACC en je bent klaar.

Heb je nu al xenon of niet?
Uitgebluste lampen of omvormers zorgen voor beduidend minder licht...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn koplampen tijdens de APK al op de juiste hoogte laten bijstellen.

En ik heb zelfs 4300k dat schijnt standaard te zijn van fabriek uit, maar ik heb geen weinig licht vergeleken met andere auto's.

Ik heb nog een plek over naast de knop van de hoogte koplamp, ik zoek dan wel een schakelaartje bij de sloop.


(30-01-2015, 05:19)Skooij Wrote: Wat betreft de xenon: hoe hoger de kleurtemperatuur (K), hoe blauwer het licht. Heb je al geprobeerd je koplampen in hoogte af te stellen?

Voor de DRL is het wellicht het beste om te gaan voor een schakelaartje (origineel suzuki als je nog lege plekjes hebt) en een relais, er is op t forum vast wel een how-to te vinden met betrekking tot dagrijlicht of iets dergelijks Smile

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik voor een schakelaar ga, naast de knop van koplamp hoogtstelling heb ik nog ruimte. Ik denk dat ik bij de sloop wel een schakelaar moet kunnen vinden, of is de via acc massa beter denkt u?

De Xenon heb ik al anderhalf jaar, de omvormers zou ik moeten vervangen eventueel? Dat zijn die grijze vierkante dingetjes toch?


(30-01-2015, 16:58)The Force Wrote: DRL op de ACC stand zetten en de massa via het stadslicht laten lopen.

Zet je de auto op ACC dan zal de DRL direct inschakelen. Door de massa via het stadslicht te laten lopen schakel je de DRL uit zodra je de verlichting aan zet.

Zekering tussen de + van de DRL en de ACC en je bent klaar.

Heb je nu al xenon of niet?
Uitgebluste lampen of omvormers zorgen voor beduidend minder licht...
Reply

#5
Doe je het op mijn manier dan is het echt DRL. Anders slechts wat LEDs op een knopje.
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#6
bij die kleur led zou ik gaan voor 6000k. deze komen er het dichts bij
Reply

#7
Ik heb t zoals the force omschrijft gedaan. Werkt prima.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.