Gen_3 Glasscoating (waxoil behandeling?)
#1
Omdat mijn auto een showroom model was, wist de verkoper mij niet te vertellen of de auto al was behandeld met de speciale GEN-3 glasscoating.

Kan men dat zelf achteraf zien of controleren ? De verkoper heeft overigens omdat hij niet wist of de auto behandeld was daar ook geen kosten voor berekend. De behandeling kost ongeveer 350 euro.
[Image: P1070362.JPG]
Reply

#2
Check even dit linkje....

http://www.suzukiswiftclub.nl/index.php/...Glasscoat/


Waarom zou je dit uberhaupt willen? Als jij je auto om de zoveel tijd goed behandeld met de juiste poets, zal je merken dat je auto ook minder snel vuil word!

Ik vind het persoonlijk een vrij achterhaald iets. "Speciale middelen die je auto langer schoonhouden" mijn collega heeft een nieuwe auto waarbij ook een 3gen coating opzit, maar zijn auto is toch echt net zo snel vies als de mijne!
-Mk3 Swift 1.3 SOHC SOLD
-Mazda Mx-3 KLZE V6 2.5L ( 200pk ) SOLD
-Lowered Mk5 Smile
-Mk4 Swift 1.3 Wink
Reply

#3
gewoon regelmatig wassen en af en toe helemaal in de was zetten...Smile
Reply

#4
Ik zal of zou het geld er beslist nooit aan uitgeven en de vraag was ook niet of het een goed of slecht product was en ook niet jullie het zouden aanraden of juist niet, maar of ik ergens aan KAN ZIEN naderhand of mijn auto deze behandeling heeft gehad.
De auto stond namelijk meerdere maanden in de schowroom en de verkoper (zoon van de baas) werkte er nog niet zo lang en was nog een beetje een studententype. Hij leek me eerlijk toen hij vertelde dat hij niet wist of de genoemde behandeling al was uitgevoerd of niet. De coating stond namelijk wel op het prijslijstje dat bij de auto stond en omdat samen de koopprijs reeds onderhandeld was en ik aangaf die behandeling niet erbij te willen kopen deed hij daarover niet meer moeilijk.
Misschien heeft iemand van jullie ervaring met de behandeling of heb je een kennis die het spul op zijn auto heeft aangebracht. Het enige wat mij opvalt is dat bij regen de druppels net als bij een gewone zelf aangebrachte waxlaag mooi samenklonteren en weg rollen, ook op de ramen.

@Superswifferd
Het topic uit de door jou geplaatste link had ik gelezen maar dat beantwoorde ,,ook,, niet mijn gestelde echte vraag.
[Image: P1070362.JPG]
Reply

#5
dit product lijkt me vergelijkbaar met een waxoil behandeling. leuk voor de eerste paar maandjes, zou het zelf never kopen. of je kan zien of je auto die behandeling gehad heeft kun je misschien een medewerker vragen die er al langer werkt?
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#6
Dit is net zo een vraag als: hoe kan ik zien of mijn auto is gepoetst?34Idea
-Mk3 Swift 1.3 SOHC SOLD
-Mazda Mx-3 KLZE V6 2.5L ( 200pk ) SOLD
-Lowered Mk5 Smile
-Mk4 Swift 1.3 Wink
Reply

#7
(01-02-2015, 13:14)SuperSwifferd Wrote: Dit is net zo een vraag als: hoe kan ik zien of mijn auto is gepoetst?34Idea

Als men niet blind is, kan iedereen eraan zien of een auto is gepoetst en dus schoon is. Een schone auto is heel iets anders dan een met glasscoating behandelde auto .Jouw antwoord voegt daarom helaas niets wezenlijks toe.
[Image: P1070362.JPG]
Reply

#8
Pardon? Jij ben zo een overduidelijk overtuigt persoon dat deze speciale "coating" werkelijk nut heeft. Tuurlijk heeft het nut maar voor een bepaalde tijd. Net zoals elke andere poetsmiddel. Dus wat ik zei heeft zeker wel nut.

Dit " speciale" middel. Is gewoon een poets product dat precies het zelfde doet als menig ander middel. Dus hoe zie je of die is behandeld ermee? Precies, dat weet je niet zekerWink

Maar vooral overtuigt blijvenKiss
-Mk3 Swift 1.3 SOHC SOLD
-Mazda Mx-3 KLZE V6 2.5L ( 200pk ) SOLD
-Lowered Mk5 Smile
-Mk4 Swift 1.3 Wink
Reply

#9
(01-02-2015, 19:43)SuperSwifferd Wrote: Pardon? Jij ben zo een overduidelijk overtuigt persoon dat deze speciale "coating" werkelijk nut heeft. Tuurlijk heeft het nut maar voor een bepaalde tijd. Net zoals elke andere poetsmiddel. Dus wat ik zei heeft zeker wel nut.

Dit " speciale" middel. Is gewoon een poets product dat precies het zelfde doet als menig ander middel. Dus hoe zie je of die is behandeld ermee? Precies, dat weet je niet zekerWink

Maar vooral overtuigt blijvenKiss
Swifferd
Pardon? Jij ben zo een overduidelijk overtuigt persoon dat deze speciale "coating" werkelijk nut heeft.
Ik
Jij leest of ziet en beweert dingen die ik niet heb gezegd en het begint eentonig te worden maar ik stelde dus uitsluitend en alleen die ene vraag,, of je kunt zien aan de auto of hij is behandeld met glasscoating,,.

Ik ben dus absoluut geen overtuigt persoon zoals jij dat denkt te moeten noemen, maar was en ben nog steeds alleen nieuwschierig en alleen daarom mijn nu reeds te vaak herhaalde vraag.

Swifferd
Tuurlijk heeft het nut maar voor een bepaalde tijd. Net zoals elke andere poetsmiddel.
Ik
Dat wil ik best geloven en spreek ik niet tegen .

Swifferd
Dus wat ik zei heeft zeker wel nut.
Ik
Wat jij zei was:
Dit is net zo een vraag als: hoe kan ik zien of mijn auto is gepoetst?
En met dat antwoord was mijn vraag niet beantwoord.

Swifferd
Dit " speciale" middel. Is gewoon een poets product dat precies het zelfde doet als menig ander middel.
Ik
Dat zal best zo zijn.

Swifferd
Dus hoe zie je of die is behandeld ermee? Precies, dat weet je niet zekerWink
Ik
Dat !!! Is een reactie waar ik iets aan heb en een direct antwoord op mijn vraag .
Zoals jij nu schrijft, kun je nooit zien of zeker weten of de auto wel of niet is behandeld met de coating en dat was wat ik wilde weten.
453945 thanks,,!!

Swifferd
Maar vooral overtuigt blijvenKiss
Ik
Waar van??
[Image: P1070362.JPG]
Reply

#10
Je komt over alsof die "coating" zo speciaal is Smile excuus als dat niet zo is. ik deel gewoon mijn ervaring en mening Wink

Ik geef je je een duidelijke tip..... gewoon je auto om de zoveel tijd even kleien en waxen, en je zal zien dat die schoner blijft39
-Mk3 Swift 1.3 SOHC SOLD
-Mazda Mx-3 KLZE V6 2.5L ( 200pk ) SOLD
-Lowered Mk5 Smile
-Mk4 Swift 1.3 Wink
Reply

#11
(01-02-2015, 20:45)SuperSwifferd Wrote: Je komt over alsof die "coating" zo speciaal is Smile excuus als dat niet zo is. ik deel gewoon mijn ervaring en mening Wink

Ik geef je je een duidelijke tip..... gewoon je auto om de zoveel tijd even kleien en waxen, en je zal zien dat die schoner blijft39

Ik wist eerder niet eens van het bestaan van een glass coating .

Al mijn vorige (eigen)auto's werden met de hand gewassen (niet de auto die ik van de werkgever had)en geregeld voorzien van een waslaagje. In totaal heb ik schat ik tussen de 1.500.000 en 2.000.000 auto kilometers achter de rug. Tevens heb ik een suzuki motorfiets uit 1987 die ik na elke wasbeurt gelijk,weer even in de wax zet en weer glanzend opboen. Ook mijn vorige auto, een Swift shogun werd redelijk vertroeteld. Een ,,beetje,, poetservaring heb ik dus wel ,maar van glassccoating had ik nooit gehoord en vandaar mijn interesse .
[Image: P1070362.JPG]
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.