Dashcam of Alarm?
#1
Hallo allemaal,

Sinds een kleine 1,5 week zijn er verschillende beschadigingen aangebracht aan onze auto's. Van afgetrokken stickers, tot verwijderde en gestolen mudflaps. Blijf in godsnaam van andermans spullen af! Unhappy

Nu is mijn vraag asl volgt... wat kan ik hier het beste aan doen om dit eventueel proberen te voorkomen? Aangifte bij de politie is al gebeurd en er is reeds een melding gemaakt bij de lokale wijkagenten.

Het lijkt me dat een dashcam niet alles kan vast leggen wat er in en rond om de auto gebeurd. Wat zijn jullie ervaringen met dashcams en evt auto alarmen? Welke zijn goed... en welke juist niet? Alle informatie is welkom!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,
Nemesis
Reply

#2
camera aan een gebouw of hoge paal hangen die uitkijkt waar de auto's geparkeerd staan? dat lijkt mij de beste oplossing. dan zie je duidelijk wat er gebeurd.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
Alarm heb ik nu op 1 van mijn auto's en wil er nu al af. Is aftermarket en ding is niet wat ik zoek. Zat op de auto toen ik deze kocht. Gaat snel af, doet rare opties en werkt niet altijd zoals ik wil.

Ook hoor ik het alarm niet als ik op bed lig te slapen. Maar het schrikt wel af trouwens!

Ik heb gelukkig weinig last van dit soort rommel, maar ik zou altijd een beveiligingscamera ophangen. Daar heb je op meer gevallen wat aan.
Reply

#4
Gebeurd dit als de auto's voor jullie deur staan of als jullie ergens anders zijn? Als het voor de deur is: camera aan huis hangen richting auto's. En een dashcam draait voor zover ik weet alleen als de auto op contact staat.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#5
of af en toe nachtje opblijven en die klojo's persoonlijk te grazen nemen devil
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#6
Zoals het er nu naar uit ziet is het tot heden altijd voor de deur gebeurd. En meestal in het weekend wanneer één va de auto's aan de weg stond in plaats van in een parkeer vak. Trieste bedoeling helaas, maarja... Wat doe je er aan? Vrij weinig... Tenzij je ze op heterdaad betrapt devil
Reply

#7
auto bewust aan de weg parkeren en wachten maar.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
Camera, liefst zo'n 360 graden bol. Enige waar je nog iets mee kan. En anders hoogspanning op je auto.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#9
Natuurlijk, hoogspanning op je auto. Woon je in het sprookjesbos ofzo?

Autoalarm lijkt me compleet nutteloos als het zulk types schade zijn, dat krijg je makkelijk voor elkaar zonder dat een alarm afgaat.
Als hij in het zicht staat zou je het eens in de gaten kunnen proberen te houden als je het huis donker hebt, alsof je slaapt.
En de buren inlichten is misschien nog niet zo'n verkeerd idee, mits je ze zelf verdenkt. 2 huishoudens zien meer dan 1 Idea
Reply

#10
Met een camera moet je geloof ik ook op passen. Je mag niet zomaar van alles filmen i.v.m. privacy regels ofzo. Tenminst...dat heb ik ooit ergens op gevangen.
Reply

#11
Een mooie 360graden dome wifi camera in je auto hangen en opnamen direct bij je thuis laten wegschrijven. Wink

Ik ken genoeg mensen die een cameraatje hebben hangen bij een raam gericht op de auto.
Permanent filmen van de openbare weg mag inderdaad niet zomaar. Aan de andere kant zal de persoon die zich in zijn privacy aangetast voelt eerst aangifte moeten doen om hier problemen mee te krijgen. Dan heb je ook meteen zijn identiteit. Is mij de eventuele boete wel waard 42 Het is altijd wel zo netjes en waarschijnlijk ook nuttig om buren te informeren en vragen of zij er problemen mee hebben.
Reply

#12
Het mag zolang je duidelijk kenbaar maakr dat je daadwerkelijk filmt.
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.