mini spoilertje onder de alto ??
#1
even een vraag , aangezien ik er niets over kan vinden op internet , mijn alto van 2010 heeft zo'n eeeh hoe noem ik het ... mini spoilertje onder de auto ? ( als je voor de auto staat en je kijkt eronder zie je zo'n zwart stripje zitten van links naar rechts , deels plastic / rubber , nou heb ik vorige week een aanrijding met een haas gehad , en dat spoilertje ( of wat het ook is ) is er deels afgeknapt , en heb ik maar helemaal weg gesneden aangezien dat bij de eerste de beste drempel toch wel gebeurd , kan iemand mij vertellen waar dat voor dient en of het noodzakelijk is dat ik dat ding laat vervangen voor een nieuwe ? ( de auto rijd er gewoon om ) , hopelijk heeft iemand een antwoord...

gr. leon
Reply

#2
dat is een soort bumperlipje/diffusor dat ervoor zorgt dat de lucht beter onder en om de auto word geleid, maakt weinig uit als die er niet op zit. denk niet dat je een merkbaar verschil ervaart.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#3
(22-12-2014, 11:38)swift16vrules Wrote: dat is een soort bumperlipje/diffusor dat ervoor zorgt dat de lucht beter onder en om de auto word geleid, maakt weinig uit als die er niet op zit. denk niet dat je een merkbaar verschil ervaart.

neu , de auto rijd er gewoon om , gelukkig dat dat dingetje niet door mn radiator is gegaan of andere "vitale" onderdelen geraakt heeft , dat was ernstiger geweest , ik merk in ieder geval niets aan het rijgedrag van de auto , rijd gewoon goed , zal wel eens kijken als ik een keer veel geld over heb , of ik m laat maken ... geen idee wat zo'n grapje kost ...
Reply

#4
Zal een paar tientjes kosten. Die lipjes zijn ook bedoeld om de 1e klap op te vangen als je iets te hoogs raakt, zoals een idiote drempel of zo'n mooie blok van beton.
Reply

#5
volgens mij is dat meer gewoon een beschermstrip voor de bumper. je kan het ook een lip noemen maar werkt in elk geval niet als diffusor
39



Reply

#6
(22-12-2014, 12:53)Tomswiftswiftswift Wrote: volgens mij is dat meer gewoon een beschermstrip voor de bumper. je kan het ook een lip noemen maar werkt in elk geval niet als diffusor

beschermstrip voor de bumper denk ik niet , hij zit onder de auto gemonteerd , qua bumper bescherming doet t niks eigenlijk ...
Reply

#7
mij is altijd verteld dat het voor de luchtstroom. respect als je de voorbumper van standaard alto tegen de grond of stoeprand kan krijgen
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#8
(22-12-2014, 14:48)swift16vrules Wrote: mij is altijd verteld dat het voor de luchtstroom. respect als je de voorbumper van standaard alto tegen de grond of stoeprand kan krijgen

whahaha, dan zou ik m wel heul erg verlaagd hebben ... LOL
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.