Zo zuinig mogelijk rijden met een suzuki (zo goedkoop mogelijk)
#41
Wij hebben thuis ook een Cuore. Een Swift MK4 of 5 1.0 vind ik toch veel meer auto hoor! Scheelt maar 1 klasse in de belasting. Verbruik zal elkaar weinig doen. Daarbij heeft zo'n Cuore maar een 25 liter tank, sta je elke keer bij de pomp.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#42
Klopt, ik rijd al jaren met inzittende. Op de brommer ook altijd opziitende verzekering gehad, kon ik gewoon kleding en helm declareren! Voor ruitschade ga ik ook ns kijken!

Gr. Remy


(12-02-2015, 10:40)SuperSwifferd Wrote:
(11-02-2015, 10:04)remytjuh1994 Wrote: Dit is een beetje appels met peren vergelijken, premie hangt af van leeftijd bestuurder, woonlokatie, vermogen voertuig, aantal schadevrije jaren (ik kon een aantal jaren van de brommer meenemen naar auto) enzovoorts. Verder heeft de één alleen WA, ander inzittende erbij of een ander aanvullend iets. All Risk zullen weinig mensen rijden met een Swift34

Het lijkt mij heel verstandig dat je inzittende verzekering standaard erbij neemt! Stel je vriendin zit naast je en je krijgt een zwaar ongeluk....je vriendin is de klos! ( jij dus aangezien je de bestuurder ben )
Reply

#43
Quote: 'Wat me wel verbaasd is dat Swift16VRules maar 18,- euro per maand verzekering betaaldPuzzled Dat is vet weinig39 Hoe heb je dat gefixedTongue'


Ik zelf zit bij verzekeruzelf. nl en betaal voor WA Beperkt 180 euro per jaar.Alle communicatie gaat via de mail, wel wat gedoe gehad met schadevrije jaren die ze verkeerd hadden gezet, rechtgezet, antwoord binnen 24 uur, netjes. Is de goedkoopste die ik kon vinden en of de reviews kloppen geen idee, maar voor mij is het ok.
Iedereen kan een lichtpuntje zijn in andermans duisternis.
Reply

#44
verzekering staat op mn pa's naam met 20+ schadevrije jaren ofzo, en bij de anwb kan een jongere als 2e rijder zelf gewoon no claim zo opbouwen Idea
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#45
Ik heb 6 schadevrije jaren en betaal nu 20 euro bij ZLM per maand. Valt ook mee Wink
Reply

#46
(17-02-2015, 01:34)rowan Wrote: Ik heb 6 schadevrije jaren en betaal nu 20 euro bij ZLM per maand. Valt ook mee Wink

Hoe heb je dat geflikt met die aanrijding toen tijdens de cruze dan?
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#47
Niet al je schadevrije jaren vervallen meteen als je een ongeval hebt, dan gaan er bijvoorbeeld 4 tot 6 jaren af als er iets gebeurd. Wat dus weer invloed heeft op je premie. Als je nog maar 1 jaar verzekerd bent en je maakt schade dan kun je dus in de min komen te staan, en dat is dus ook weer extra duur.
[Image: rm7vFv2.png]
Reply

#48
Zo oud is Rowan ook nog niet :p Dus leg uit Rowan Tongue
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#49
Daar had ik geen schade hoor. Voor me had een trekhaak, dus geen schade en die achter me wel ja Tongue Ik wat bumpers en een lampje.
Reply

#50
@Swift16vrules: niet echt handig lijkt me? Als je nu een 'echte' auto op eigen naam wil zetten heb je 0 schadevrije jaren en betaal je je scheel.
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#51
nee dat is dus het leuke, ik sta met mijn naam geregistreerd als 2e bestuurder. ieder jaar dat ik als 2e bestuurder schadevrij rijd neem ik dat over als ik een auto op mijn eigen naam zet.
dit idee was in het leven geroepen omdat vele jongeren tegenwoordig gebruik maken van 2todrive, oftewel alleen rijden met iemand naast je. het 1e jaar rijden ze 99% in de auto van paps of mams maar zijn wel al een jaar schadevrij aan het rijden. dus eerlijk als dit wel meegerekend wordt.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#52
Weer wat geleerdSmile
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#53
Hoop dat het tegenwoordig dan inderdaad beter is als vroeger. Mijn eerste auto stond op de naam van m'n moeder en ik stond als 2e bestuurder ingeschreven. Bij het afsluiten van de verzekering zeiden ze dat ik ook schadevrijejaren op te bouwen. Maar op het moment dat ik de auto op eigennaam ging zetten bleek hier niets van waar te zijn (en ik had uiteraard geen bewijs dat ze in het begin anders hadden gezegd).

De enige manier hoe ik toch deze schade vrije jaren kon krijgen was als m'n moeder een formulier ondertekende waar zij afstand deed van deze jaren...
Reply

#54
Ik betaal 9,67 euro per maand voor WA+ruit voor de cabrio. Belasting is meer, 19 euro per maand. Al met al bijna gratis rijden omdat ik redelijk veel kilometers bij m'n werkgever kan declareren á 30 cent / kilometer.
Reply

#55
WA+ voor 6,48 en 14 euries de maand voor wegenbelasting
Reply

#56
WA+ voor 49 euro en 19 euro wb..

21 en 1 schadevrij jaar...
Parkeren is één vak. Geen 2 vakken.
Reply

#57
Niels heeft hem ook op zijn ouders naam staan en Jordi betaalt hem zelf gok ik zo.
Wat een verschil hè, 49 of 6,48.

Conclusie: Wie goedkoop (in een suzuki) wilt rijden, zet hem op zijn ouders naam34
Reply

#58
Ik betaal 22.50 per maand aan verzekering. Staat op eigen naam 80% no-claim korting Biggrin
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#59
Mensen mensen, allemaal heel leuk, maar dit topic ging over zo zuinig mogelijk rijden oorspronkelijk Idea
Reply

#60
Oh, OK . Nou, afgelopen zomer haalde ik wel 1 op 19 met de cabrio, maar nu in de winter voornamelijk korte stukjes met licht en verwarming constant aan 1 op 14....
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.