Zo zuinig mogelijk rijden met een suzuki (zo goedkoop mogelijk)
#21
Ja wat wil je nou? Een ultra cheap daily? Je mk1 aanpassen om zuiniger te rijden?
Ford Mondeo 2.0 tdci
Swift Sedan 1.6 "Chucky"
Mazda RX-7 V8 circuit project
Suzuki Swift gti circuit auto

Ring count: 114

Reply

#22
Dichte lichtgewicht velgen
smalle brandstofzuinig type bandje
grilletjes dicht
alle naden dicht...voornamelijk bij motorkap
eco mapje
paar cm lager leggen
thermostaatje 90 graden ipv 80 graden?

(wat ideetjes om mee verder te gaan)
39



Reply

#23
die rijd pas goedkoop Idea
http://youtu.be/-P9gfoSs5o8
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#24
MK5 vijfdeurs? In NL nooit geleverd of?
[Image: eB9a9J3.jpg]
Reply

#25
jawel hoor! maar zeer zelden. staan af en toe wel 5drs met 16v blokjes op marktplaats
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#26
Ik rijd een mk5 5-deurs Smile met idd een 16V blok
Reply

#27
Lpg is qua wegenbelasting toch veel duurder?

Voor mijn swiffer betaal ik 44 euro per kwartaal aan belasting, en verzekering 22 euro per maand. Wel met 80% no claim korting Tongue
Hoe zuinig hij is weet ik nog niet, heb gisteren pas getankt
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#28
ik rijd voor 17in de maand wegenbelasting en 18verzekering...
wegenbelasting lpg valt mee met een swift. een spark bi fuel die een schaal duurder is zit op 88 in het kwartaal, swift zal rond de 65zijn int kwartaal.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#29
Dan valt het idd nog mee ja!
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply

#30
Ik was weer even vergeten hoe licht die swiftjes eigenlijk zijn! Dat maakt ze echt goedkoop in de wegenbelasting.

Ik rij in zuid holland, dat is volgens mij al de duurste provincie. Gelukkig staat de Carry nog op grijs kentenken dat scheelt een hoop. Ik betaal:

16,- per maand voor de Carry (49,- per kwartaal) (leeg gewicht 880 kg)
27,- per maand voor de Baleno (82,- per kwartaal) (leeg gewicht 885 kg)

Ik dacht dat 49,- per kwartaal al extreem goedkoop was maar het kan dus goedkoper 45

Wat me wel verbaasd is dat Swift16VRules maar 18,- euro per maand verzekering betaaldPuzzled Dat is vet weinig39 Hoe heb je dat gefixedTongue
Ik rij al bijna 10 jaar schadevrij, en ik betaal voor de Carry en de Baleno ongeveer 25,- euro per auto...
Reply

#31
(11-02-2015, 09:48)DJLP Wrote: ...
Wat me wel verbaasd is dat Swift16VRules maar 18,- euro per maand verzekering betaaldPuzzled Dat is vet weinig39 Hoe heb je dat gefixedTongue
...

Ik gok verzekerd op pappies naam
Reply

#32
Dat klinkt inderdaad zeer aannemelijk...
Reply

#33
jep... anwb verzekerd 25schadevrije jaren 80% no claim. we hadden al jaren een motor in de garage staan waarvan de verzekering doorliep voor enkele euros omdat er niet mee gereden werdt, maar bouwde wel no claim op. toen de swift werd gekocht die verzekering overgeschreven en de motor, wat niets meer voorstelde voor 150 verkocht. ik bouw gewoon zelf no claim op omdat ik ben inschreven als 2e bestuurder, is sinds een jaar ofzo mogelijk om als 2e bestuurder no claim op te bouwen bij anwb.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#34
Dit is een beetje appels met peren vergelijken, premie hangt af van leeftijd bestuurder, woonlokatie, vermogen voertuig, aantal schadevrije jaren (ik kon een aantal jaren van de brommer meenemen naar auto) enzovoorts. Verder heeft de één alleen WA, ander inzittende erbij of een ander aanvullend iets. All Risk zullen weinig mensen rijden met een Swift34
Reply

#35
Dan is het me duidelijk Wink

Suzuki'tjes blijven heerlijk goedkoop. Ik tel even al mijn kosten bij elkaar op:

16,- wegenbelasting Carry
27,- wegenbelasting Baleno
25,- verzekering Carry
25,- verzekering Baleno
--- +
93,- euro.


Een vriend van mij rijd in een bmw van 1460 kg. Super stoer natuurlijk, maar hij betaalt:
77,- euro wegenbelasting per maand (230,- euro per kwartaal!)
Verzekering wil ik niet eens weten34


Om nog maar even terug on topic te blijven. Is een Alto niet de beste keus voor "Zo goedkoop mogelijk rijden?"
Licht en weinig vermogen. Die 2 eigenschappen zorgen voor goedkope wegenbelasting, goedkope verzekering én goedkoop in brandstof. Onderhoud zelf doen en je rijd bijna voor niets39
Reply

#36
dan zou ik voor een daihatdu cuore gaan... 640kg dus 33€ int kwartaal wegenbelasting, verzekering bijna niets en t rijd met gemak 1op 20.
[Image: 6vqu.jpg]
Reply

#37
Ik bleef heel politiek correct bij Suzuki, maar inderdaad, de Cuore is nog lichter. Sterker nog, ik heb er een gehad Biggrin Een 850TS. Met een 850cc 3 cilinder, 604 kg uit 1989. Vreselijk barrel. De koppeling was zo versleten dat hij niet boven de 110 km/u uit kwam. Dan maakte de motor meer toeren, maar harder wilde hij niet. Ook kon je gewoon netjes wegrijden als je de koppeling liet schieten34
[Image: GroteFoto-XVTNWL8I.jpg]

Prachtig eerste autotjeTongue
Reply

#38
(11-02-2015, 10:04)remytjuh1994 Wrote: Dit is een beetje appels met peren vergelijken, premie hangt af van leeftijd bestuurder, woonlokatie, vermogen voertuig, aantal schadevrije jaren (ik kon een aantal jaren van de brommer meenemen naar auto) enzovoorts. Verder heeft de één alleen WA, ander inzittende erbij of een ander aanvullend iets. All Risk zullen weinig mensen rijden met een Swift34

Het lijkt mij heel verstandig dat je inzittende verzekering standaard erbij neemt! Stel je vriendin zit naast je en je krijgt een zwaar ongeluk....je vriendin is de klos! ( jij dus aangezien je de bestuurder ben )
-Mk3 Swift 1.3 SOHC SOLD
-Mazda Mx-3 KLZE V6 2.5L ( 200pk ) SOLD
-Lowered Mk5 Smile
-Mk4 Swift 1.3 Wink
Reply

#39
Ik ben ook WA+ verzekerd. Dat is inclusief ruitschade en inzittende verzekering. Ja ik ben hier op de harde manier achter gekomen. Gelukkig niet met een ongeluk Tongue maar met een flinke ster in mijn voorruit een paar jaar geleden. Die mocht ik mooi zelf betalen. Daarna meteen mijn verzekering aangepast. Scheelt maar een paar euro. Smile
Reply

#40
Wij waren het twijfelen tussen een blauwe alto van 1998 en toen zag ik deze rode swift uit 1996. En toch weer de swift verkozen.
Heb nu rond de 1 op 15 gereden meeste is stadsverkeer, vind ik toch netjes.
Have fun in your life, laugh with people who make you laugh!
Act silly whenever you can! Enjoy your life like there is no tomorrow.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.