wagon R+1.3 bj 2001 schokt alleen bij weg rijden in elke versnelling misfire
#1
hoi ik ben frank ik heb een suzuki wagen r+ 1.3 van bj 2001 heeft helaas een probleem schokt tijdens belasting alleen met vooruit rijden geeft fout code aan misfire cil 2en 3 kleppen zijn nieuw gesteld 2 nieuwe bobine's erin nieuwe bougies en bougie kabels zijn ook nieuw weet iemand wat ik nog meer kan doen gr frank
Reply

#2
(17-11-2014, 02:04)aguilera Wrote: hoi ik ben frank ik heb een suzuki wagen r+ 1.3 van bj 2001 heeft helaas een probleem schokt tijdens belasting alleen met vooruit rijden geeft fout code aan misfire cil 2en 3 kleppen zijn nieuw gesteld 2 nieuwe bobine's erin nieuwe bougies en bougie kabels zijn ook nieuw weet iemand wat ik nog meer kan doen gr frank


Hoi, helaas kan ik jou niet helpen, daar ik zelf ook om hulp moet vragen, heb weinig verstand van auto's. heb zelf ook een wagon r+ 1.3GL 2000, en weet niet waar de bougies zitten, weet jij dat misschien?
Suzuki Wagon R+ 1.3 GL 2000
Reply

#3
Lijkt me een sturingsprobleem vanuit de ECU naar de bobine te zijn dan. Cyl 2 en 3 hebben een gedeelde bobine volgens het wasted spark principe.

Check de bedrading vanuit de ECU naar de rechter bobine eens (rechter vanuit de auto gezien. Als je ervoor staat de linker dus)
Is die ok dan vrees ik voor de ECU...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#4
(17-11-2014, 20:34)The Force Wrote: Lijkt me een sturingsprobleem vanuit de ECU naar de bobine te zijn dan. Cyl 2 en 3 hebben een gedeelde bobine volgens het wasted spark principe.

Check de bedrading vanuit de ECU naar de rechter bobine eens (rechter vanuit de auto gezien. Als je ervoor staat de linker dus)
Is die ok dan vrees ik voor de ECU...

rare wat ik wel merk is bij koude moter doet die redelijk normaal .
moter warm is en weg rijd houd die in en meer gas geef bij toeren tal van 3000 en meer pakt die in een keer op dan gaat nomraal en over schakel begint weer opnieuw
Reply

#5
zo kom ik ook niet verder met de reacties wat er kan zijn auto uitgelezen geeft die misfire aan koude moter loopt die enigsins normaal zou gow beetje op temp komt is het over rij ik boven de 3500 toren dan pakt die normaal op schakel ik over dan gaat hele zooitje weer opnieuw belabbert lopen en constant boven de 3500 toeren rijden is ook geen optie nokken as sensor getest is niet stuk egr klep ook niet bobiene zitten er 2 nieuwe in nieuwe bougies kabels ook nieuw kleppen gesteld ben ff einde raad waar ik nog meer na kan kijken wie kan me verder helpen ?
Reply

#6
(17-11-2014, 20:34)The Force Wrote: Lijkt me een sturingsprobleem vanuit de ECU naar de bobine te zijn dan. Cyl 2 en 3 hebben een gedeelde bobine volgens het wasted spark principe.

Check de bedrading vanuit de ECU naar de rechter bobine eens (rechter vanuit de auto gezien. Als je ervoor staat de linker dus)
Is die ok dan vrees ik voor de ECU
...
Reply

#7
ecu is het ook niet is doorgemeten en getest iemand nog andere optie ?
Reply

#8
Hoe is de ECU doorgemeten? Met een uitleesapparaat of is de stuurtrap van de ontsteking daadwerkelijk getest en zijn de transistoren doorgemeten?
Bedrading van ECU naar bobine ook in orde?

Beide antwoorden "Ja" dan veel succes met verder zoeken... Ik heb dan geen idee meer...
'82 Suzuki SC100 GX project
'93 Suzuki Swift Cabrio project

Rijdt dagelijks rond in een Renault Kangoo...
Reply

#9
het probleem van de misfire gevonden is defecte katalizator hij zat helaas dicht dus maar nieuwe geplaats en probleem opgelost allemaal bedankt voot het mee denken gr frank
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.